עתירה: עיריית תל אביב מעודדת מצביעי שמאל - סרוגים

עתירה: עיריית תל אביב מעודדת מצביעי שמאל

עתירה שהוגשה על ידי שפי פז ודורון אברהמי לוועדת הבחירות המרכזית, דורשת כי עיריית תל אביב תסיר שלטים שקוראים לציבור התושבים לצאת ולהצביע, בטענה שמדובר בעידוד מצביעי שמאל

author-image
עתירה: עיריית תל אביב מעודדת מצביעי שמאל
  Miriam Alster/Flash90

בעתירה שהוגשה היום (חמישי) לוועדת הבחירות המרכזית נגד עיריית תל אביב, דורשים שפי פז ודורון אברהמי בשם תושבי דרום תל אביב מוועדת הבחירות המרכזית להורות לראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי, להסיר שלטים שנתלו ברחבי העיר תל אביב שבהם קוראת העירייה לתושבי העיר לצאת ולהצביע בבחירות.

בכתב העתירה שהוגש ע"י עו"ד שמחה רוטמן ועו"ד גיא בוסי נטען, כי פרסום הקמפיין עולה לכדי שימוש אסור בנכסי העיריה לצורך תעמולת בחירות בניגוד להוראות חוק הבחירות. לטענתם של העותרים, פרסום השלטים לא נעשה "לשם שמים" או למצער, מרצון אמיתי וכן של ראש העיר להגדיל את אחוז ההצבעה לכלל המפלגות בישראל.

עוד באותו נושא

המאבק של עיריית תל אביב בהדרה – סתם מאבק בדתיים

המבקשים טוענים כי ההצבעה בעיר תל אביב מאופיינת במובהקות לצד מסוים במפה הפוליטית, ולמעלה מ70% מקולות המצביעים לכנסת ה-22 בתל אביב ניתנו למפלגות המרכז שמאל. כך שקמפיין הנחזה להיות קמפיין "עיוור", דהיינו שאינו מזוהה במובהק עם מפלגה או עם גוש פוליטי מסוים, כאשר הוא מתבצע בעיר תל אביב ובהתאם למבחנים שנקבעו בפסיקת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, הינו למעשה שימוש אסור בכספי ציבור לטובת תעמולה פוליטית לגוש השמאל.

לסיום מבקשים העותרים, כי ועדת הבחירות תוציא צווים המורים לעיריית תל אביב לחדול מתליית שלטים הקוראים לתשבי העיר לצאת ולהצביע וכן להסיר כל שלט או פרסום שנעשה מכספי העירייה.

שפי פז ודורון אברהמי מסרו בתגובה: "השלטים הצבעוניים של חולדאי נראים אולי תמימים, אבל הם לא. אותה עיריית תל אביב, שהפקירה את השכונות והפכה אותן לרובע עבדים, שמוחקת כל גרפיטי של פעילי השכונות ומורה למשטרה להחרים שלטים, שמחסלת את הריאה הירוקה היחידה שנותרה לנו לטובת בית ספר לילדי זרים, שבאופן מגמתי דוחקת את רגלי התושבים החוצה לטובת חסרי מעמד מחד ומצביעי מרכז ושמאל מאידך, משתמשת בכספי המיסים של כולנו לממן תעמולת בחירות בתחפושת.

חולדאי יודע היטב על מי ישפיע הקמפיין שלו. הוא יודע היטב שתושבי השכונות נואשו מהמערכת. הוא יודע היטב את מי הוא ממריץ ולמי מצביעים תושבי לב העיר וצפונה. הוא יודע שבתל אביב יש רוב למצביעי מרכז שמאל, והוא רוצה להגדיל את הרוב הזה. במסווה של קריאה כללית לתושבים לצאת להצביע, חולדאי מקדם את ההצבעה למפלגות שחרטו על דגלן את רמיסת שכונות דרום תל אביב ואת חיסול חוק השבות".

עורכי הדין שמחה רוטמן וגיא בוסי המייצגים את פז ואברהמי מסרו: "עיריית תל אביב מוציאה סכומי עתק מכספי הציבור לצורך עידוד הצבעה, ללא הסמכה חוקית ולכאורה תוך ביצוע עבירה פלילית.קשה שלא לתהות בדבר המניע הפוליטי שעומד מאחורי ההשקעה, שגם העיריה עצמה מכנה כ"חסרת תקדים" אנו מקווים שיו"ר וועדת הבחירות יורה לעיריה לפעול בהתאם לחוק ולהסיר את השלטים האסורים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
כמה אתם מסוגלים להיות ONE TRACK MINDED?
הרב פיינשמעקער | 27-02-2020 16:06
ביבי עיוור אתכם, סימא אתכם, השתיק את אזניכם ובקרוב גם ישתק אתכם לגמרי. אם מצביעי ימין יודעים לקרוא, הרי שהשלטים מכוונים גם אליהם.
2
החולדה
זאב | 27-02-2020 17:58
אוכל כלבים ארור
ואני חשבתי שזה ביבי
ואני חשבתי שזה ביבי | 28-02-2020 12:19
נמאס כבר מהבהמה הגסה שפי ושאר אוכלי החינם שמסביבה , שתלך להצביע ואם לא טוב לה בתל אביב , לכי לירושלים , נראה מה יעשו לך שם ....
3
כאב העקירה
גוש | 27-02-2020 18:23
מסתבר שכאב העקירה של 9000 משפחות מביתן הוא כאין וכאפס לעומת כאב עקירתה של משפחה אחת מטורללת מבלפור
4
שפי פז והחברה של מאי גולן המלכה הלסבית
חצופה | 27-02-2020 18:50
באיזה עוד עיר יכלו צמד הלסביות לחיות בפתילות שכזאת? ניראה אתכן מסתובבות יד ביד בבני ברק.
5
החולד ששולח דראג קווינס לגני ילדים,אבל תפילין
מכספי התושבים | 27-02-2020 19:05
- זה לא!!
6
שמחה רוטמן - על הרב דרוקמן כבר התלוננת?
רון | 27-02-2020 19:14
הרב דרוקמן ורבנים נוספים שמקבלים משכורת ממשלם המיסים קוראים להצביע למפלגה דתית ימנית. האם זה הגיוני שראש ישיבת הסדר יקרא לתלמידיו להצביע למפלגה מסויימת? האם באותה מידה קצין בצבא יכול לקרוא להצביע למפלגה מסויימת? אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין, אלא מן הצבועין שדומין לפרושין, שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס.