בוגי יעלון חתם: שינוי בסטטוס קוו הדתי בישראל - סרוגים

בוגי יעלון חתם: שינוי בסטטוס קוו הדתי בישראל

ח"כ בוגי יעלון הממוקם בצמרת מפלגת כחול לבן חתם אמש על מסמך המתנגד לסטטוס קוו הקיים בענייני דת ומדינה, ומנסח 'סטטוס קוו חדש': "הניסיון לכפות אחד על השני דרך חיים, זה לא יהודי"

בוגי יעלון חתם: שינוי בסטטוס קוו הדתי בישראל
  ארגון ׳עתים׳

יו"ר מפלגת תל"ם המשובצת ב'כחול לבן', ח"כ בוגי יעלון, חתם אמש על 'סטטוס קוו חדש' בנושאי דת ומדינה שונים, בניהם כשרות, גיור ושבת. את המסמך יזמו יזמו המכון הישראלי לדמוקרטיה, עתים ונאמני תורה ועבודה.

יעלון אמר במעמד החתימה: "אנחנו נמצאים במציאות מאד בעייתית בתחום דת-ומדינה, בעיקר כתוצאה מהשתלטות זרמים מסוימים על הממסד הרבני, באופן שלצערי מרחיק לא מעט יהודים".

עוד באותו נושא

גנץ לקהל הרוסי: זו התכנית שלנו בנושאי דת ומדינה


8

"הניסיון לכפות אחד על השני דרך חיים, זה לא יהודי. סטטוס קוו חדש, שמקדם סובלנות, נותן מסגרת איתה רוב גדול של עם ישראל יכול לחיות בשלום".

ד"ר שוקי פרידמן, מנהל המרכז לדת, לאום ומדינה במכון הישראלי לדמוקרטיה: "שנים אנחנו מנסים להגיע להסכמות, ובינתיים המחלוקות משסעות את הציבור הישראלי. יש רוב בחברה הישראלית לפתרונות האלה, ואני מקווה שהמסמך יהווה תשתית לפתרונות לכנסת הבאה".

עו"ד אלעד קפלן, מנהל ארגון 'עתים': "הגיע הזמן לקחת אחריות ולדאוג להסדרים בנושאי דת ומדינה שפועלים לטובת החברה. לאחר שנה בה מאבקי דת עלו פעם אחר פעם לסדר היום, החלטנו להתכנס ולגבש פתרונות בנושאי הגיור, הנישואין והכשרות, שישמרו על מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, על מארג הקהילות שמרכיבות את החברה הישראלית ועל הקשר עם יהדות התפוצות. נושאים אלו חיוניים לעתידנו המשותף".

תני פרנק, ראש תחום דת ומדינה בתנועת נאמני תורה ועבודה: "המערכת הפוליטית תקועה וחייבת לשחרר את הפקק בתחום דת ומדינה. כדי לעשות זאת, יש להגיע להסכמות ראשוניות בנושאים עליהם רוב הציבור הישראלי מביע הסכמה ולחתור לפתרונות ביניים. המתווה מציע בסיס להסכמות לממשלה שתקום, ובכך תתחזק זהותה היהודית והדמוקרטית של מדינת ישראל ונפסיק להתנהל כשני עמים במדינה אחת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
עבריין
אהרן דרעי | 27-02-2020 8:07
עבריין חותם על המחאות בלי כיסוי
2
הסכמה של הרוב=אפרטהייד אנטי חרדי
אלון | 27-02-2020 9:53
ברגע שמותר לחילוני לכפות את ערכיו, ולחרדי אסור לכפות את ערכיו. זה כבר לא שאלה של האם כפיה זה בסדר או לא. זה שאלה של האם אפרטהייד זה בסדר או לא.
3
פורים אז מספרים בדיחות
ש | 27-02-2020 12:19
כמו כן חתם על מסמך לדמוקרטיה ויהדות יקרא מה שבית משפט מחליט -פשוט בדיחה סטטוס קוו פירושו מצב קיים
4
יעלון נעלון
יוחנן | 27-02-2020 15:48
החתימה שלו שווא קליפת שום באיזה תפקיד הוא עכשיו כלום נאדה אז הוא חתם שטיחון ביג דיל יאאאללה תתקדם
5
דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
דירה=קורת גג | 01-03-2020 14:07
דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם