ראש הממשלה נפגש עם העולים החדשים מאתיופיה - סרוגים

ראש הממשלה נפגש עם העולים החדשים מאתיופיה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש הבוקר עם העולים החדשים מאתיופיה שעלו לאחר החלטת הממשלה להעלות כ-400 מבני הפלשמורה. במפלגת העבודה עתרו בתחילת השבוע נגד העלאה של 43 העולים, ודרשו כי יועלו כל ה-400

author-image
ראש הממשלה נפגש עם העולים החדשים מאתיופיה
  עמוס בן גרשום/לע"מ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש הבוקר (רביעי) עם עולים חדשים מבני הפלשמורה ובני משפחותיהם, במשרד ראש הממשלה בירושלים.

מדובר בקבוצה ראשונה של עולים שהגיעה אתמול לארץ, המונה 43 מבני הפלשמורה, שעלו כחלק מהחלטת הממשלה להעלות כ-400 מקהילת ביתא ישראל לארץ. כזכור, היועץ המשפטי לממשלה היה נגד ההחלטה וטען כי יש בה חשש לשיקולי בחירות.

עוד באותו נושא

השופט עמית: אני נעלב בשביל העדה האתיופית


6

כזכור, מפלגת העבודה עתרה ביום ראשון לבית המשפט העליון בבקשה כי הממשלה תעלה את כל 398 בני הפלאשמורה מאתיופיה לפני הבחירות.

בעתירה נכתב: "הגם שעיתוי קבלת ההחלטה אינו עומד בכל אמת מידה באשר לאופן פעולתה של הממשלה ערב בחירות – העותרת אינה מתנגדת ואף דורשת את העלאת כל 398 מבני הקהילה בהקדם האפשרי גם אם משמעות הדבר שזה ייעשה ערב הבחירות. זאת, בשל החשש הממשי אשר מגובה היטב בנסיון העבר כי לאחר הבחירות לכנסת, החלטת הממשלה האחרונה תישכח ויוסר עניינם של שאר הממתינים באתיופיה מסדר יומה של הממשלה".

עוד הוסיפו כי: "במקרה או שלא במקרה, מחר, 24.2.2020 צפויים שר העלייה והקליטה, שר התקשורת וחברי הכנסת לשעבר גדי יברקן ואברהם נגוסה – אשר כולם חברי מפלגת הליכוד – להמריא לבירת אתיופיה כדי להביא עמם 43 מבני הקהילה הממתינים שם. כפי שדווח, קיימים "אילוצים שונים" אשר מונעים את הבאת כל 398 מבני הקהילה הממתינים לעלייתם ארצה".

"מלבד הודעה לקונית אשר הוצאה לעיתונות לא ייצא כל עדכון אודות אי-הבאתם של בני הקהילה ולא ניתן כל נימוק מניח את הדעת מדוע לא יובאו כל בני הקהילה, כמקשה אחת, בהקדם האפשרי. ברור לעותרת כי ישנם שיקולים הנוגעים לבריאות הציבור בהקשר הבאתם ארצה של בני הקהילה אולם נראה כי אין בכך מתן הסבר סביר להפרדה נוספת בין בני הקהילה אשר ספק רב אם ייפתר לאחר הבחירות".

בעבודה תקפו: "המסקנה המתבקשת היא כי יישום החלטת הממשלה האחרונה כך שיובאו 43 בלבד מתוך 398 הממתינים לעלייתם אינה סבירה באופן קיצוני ודינה להתבטל. הסעד המבוקש לפיכך הוא הבאתם של כל 398 מבני הקהילה בטרם הבחירות תוך נקיטת כל האמצעים הדיפלומטיים ואלה הקשורים לבריאות הציבור בהקדם האפשרי וכל עוד הם על אדמת ישראל. כל אותם 398 הממתינים מוכרים היטב למשיבות וחזקה עליהן כי תיעשנה כל הבדיקות לכך שהבאתם ארצה היא בהתאם לקריטריונים שנקבעו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
אחרי הבחירות ביבי יגיד להם
יאיר בן שרה | 26-02-2020 19:20
הכושי עשה את שלו הכושי יכול ללכת. ביבי הוא שקרן וחמדן
2
ביבי ויברקן מושחתים. מגיע לעדה אנש טובים מהם!
נאוה | 27-02-2020 0:15
ביבי זבל...מה הוא לא יעשה בשביל קולות בקלפי...הוא ימכור את סבתא שלו! מתי העדה האתיופית עיניינה אותו?! מה ביבי עשה כדי לצמצם את שיטור הייתר נגד בני העדה?! בהוראה אחת הוא יכול היה לתקן עוול של שנים... מה הוא עשה כל השנים הללו, הם העסיקו אותו בכלל?! נתניהו גזען ומתנשא, לא מגיע לו שיבחרו בו. גדי יברקן אדם מושחת שמעל בכספי המדרשה שניהל, אחד כזה לא יעשה טוב לעדה כולה, מגיע לה מנהיגים ישרים ונקיי כפיים שבאים לתרום ולקדם את העדה כולה, אך המניע של יברקן הוא קידומו האישי על גבם של בני העדה! לעדה האתיופית מגיע הרבה יותר מאשר שני המושחתים, ביבי ויברקן!
3
ביבי אתה ביזיון ,אפס מאופס כלומניק עם קבלות
בוזגלו | 27-02-2020 0:54
ביבי אתה בדיחה, היום יודעים זאת גם בני העדה האתיופית