כך יצביעו בבחירות האזרחים שבבידוד ביתי בשל הקורונה - סרוגים

כך יצביעו בבחירות האזרחים שבבידוד ביתי בשל הקורונה

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית לכנסת הציגה היום את הערכה שיקבלו הנמצאים בבידוד ביתי בשל החשש מנגיף הקורונה, ואיתה יצביעו בקלפיות המיועדות להם.

כך יצביעו בבחירות האזרחים שבבידוד ביתי בשל הקורונה
  הערכה למבודדי הבית (צילום: וועדת הבחירות המרכזית)

תושבי ישראל הנמצאים בבידוד ביתי בשל החשש שנדבקו בנגיף הקורונה, יצביעו עם ערכת הצבעה סטרילית, שכוללת מעטפת הצבעה, עט חד פעמי, וכפפות. את הערכה הציגה היום (רביעי) מנכ"לית ועדת הבחירות, אורלי עדס, והיא תחולק למבודדי הבית שיגיעו להצביע בקלפיות ייעודיות המיוחדות להם ומרוחקות מהקלפיות האחרות.

עוד באותו נושא

הנשיא ריבלין צריך לחזור מאוסטרליה והוא מודאג


3

עדס הוסיפה על החשש מהפצת פייק ניוז לגבי הקורונה שיגרמו לבהלה אשר תמנע מאנשים להגיע לקלפיות: "אנחנו מבקשים את עזרת כלי התקשורת, ומבקשים לגלות ערנות מיוחדת. נחנו מבינים שעלול להיות ניסיון להפיץ חדשות כזב בהקשר הזה. בדקו היטב כל ידיעה שאתם מקבלים בהקשר של הקורונה ביום הבחירות. לנו יהיה פה מרכז מידע, ואנחנו נעזור לכם להזים שמועות לא מבוססות".

"ידיעה לא אמיתית שמתפרצת יכולה להיות ויראלית ולתפוס ממדים בלתי ניתנים לשליטה. ככל שיוגשו ליו"ר הוועדה עתירות בהקשר הזה, וככל שהשופט ימצא לנכון, הוא יוציא צו להסרת הידיעה מהרשתות החברתיות".

הישראלים השוהים בבידוד בבית החולים שיבא תל השומר לא יוכלו להצביע. אזרחים השוהים בבידוד יוכלו להצביע רק במידה ואינם משתעלים ושהחום שלהם אינו עולה על 38: "לפי צו מנכ"ל משרד הבריאות, כל מי שנמצא בבידוד בית בשל היותו חוזר ממספר מדינות שעליהן חל הצו, יותר לו לצאת מביתו לצורך ההצבעה בבחירות בלבד, ובלבד שאין לו תסמינים של חום מעל 38 מעלות ושיעול".

"מספר השוהים בבידוד ביתי הוא 1,400 נכון להבוקר, אבל זה נתון שמשתנה מדי יום, כי מחר למשל מסתיים הבידוד של אלו שנתקלו בקבוצה הקוריאנית. נעשה הכול כדי להבטיח שציבור הבוחרים לא יחשוש שמא יפגע מההצבעה של אותם אנשים. בכל מקרה, הקלפיות שמיועדות למבודדים לא יהיו בשום מקרה במבנים שיש בהם קלפיות רגילות. לא כי הם חולים, אלא כדי להפיג את החששות של הציבור".

עוד באותו נושא

יפן: שני דיפלומטים ישראלים שוהים בבידוד בגלל הקורונה

לגבי הדרך בה יצביעו המבודדים אמרה עדס: "יצרנו מפרט מיוחד לאוהלים שבהם תתקיים ההצבעה. הם יוצבו בחניונים פתוחים, יהיו בין עשר ל-12 קלפיות כאלה בכל הארץ. הדבר הזה הוא מורכב כי צריך לייצר את המתווה המשפטי שיאפשר את זה, לאתר מיקום מתאים, להכשיר את האנשים שיעבדו באותן קלפיות ועוד. כרגע אנחנו בשלבים של לאתר חניונים כאלה ולייצר את האוהלים, שייצרו חציצה בין ועדת הקלפי לבין הבוחר עצמו בעמדת ההצבעה".

למרות מערכת הבחירות השלישית, יוצבו ברחבי הארץ 5,000 פקחים של ועדת הבחירות. עדס אמרה: "מערכת הפקחים שפעלו בבחירות הקודמות הוגדלה ל-5,000 פקחים. הם יסיירו בקלפיות ברחבי המדינה, ובערב יוצבו בקלפיות ספציפיות לפי תבחינים שנקבעו ויצלמו את הספירה".

"השינוי העיקרי הוא שאם הם ייתקלו במהלך היום במצב שהם סבורים שיש חשש סביר לעבירה על טוהר הבחירות, הם רשאים לצלם ללא קבלת היתר מראש. עדיין חסרים לנו מפקחים, החברה המגייסת נתקלת בקשיים, ונכון לאתמול חסרים לנו עדיין בערך אלף מפקחים. הצילומים של הפקחים יכולים לשמש ראיה בהליך משפטי. כ-2,100 מהמצלמות הושאלו לנו על ידי משטרת ישראל".

עוד באותו נושא

האם הקורונה תפגע בענף הבינוי?

עוד הוסיפה: "הרחבנו את כל תהליכי הבקרה על התוצאות, ופיתחנו מערכת שבודקת אנומליות וסטטיסטיקות שונות כדי לאתר חריגות בתוצאות. אני מדגישה – יש משמעות לכל תהליכי הבדיקה המורכבים הללו. זה שכבות על שכבות של בקרות ובדיקות".

לגבי כך שהדבר עלול לעכב את תוצאות האמת אמרה: "אנחנו מעדיפים את זה ככה כדי להבטיח שהתוצאות שאנחנו מפרסמים הן הכי מדויקות. וכמובן שלאחר הבחירות זה לא התוצאות הסופיות, כי יש עוד לספור את המצביעים במעטפות הכפולות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו