שנתיים לאחר המחאה: החלו בסלילת עוקף חווארה - סרוגים

שנתיים לאחר המחאה: החלו בסלילת עוקף חווארה

שנתיים לאחר שביתת הרעב אותה הוביל ראש מועצת שומרון עם המשפחות השכולות וראשי רשויות החלה הבוקר החלה הבוקר הסלילה של עוקף חווארה. דגן: "הכביש שישנה את מפת ההתיישבות"

author-image
שנתיים לאחר המחאה: החלו בסלילת עוקף חווארה
  קרדיט: מועצה אזורית שומרון

שנתיים לאחר שביתת הרעב אותה הוביל ראש מועצת שומרון יחד עם המשפחות השכולות וראשי המועצות קריית ארבע ובית אריה דאז מלאכי לוינגר ואבי נעים, החלה הבוקר הסלילה של כביש עוקף חווארה.

אחד הכבישים האסטרטגיים בהתיישבות הצפוי להפוך את יישובי גב ההר בהם: יצהר, איתמר, הר ברכה ואלון מורה לעובדה מוגמרת ולמרכז התיישבות. נושא שהוא אסטרטגי בטחונית למדינת ישראל וצפוי  גם לשפר את  הבטיחות הן עבור הנהגים הפלסטינים והן עבור הנהגים היהודים הנוסעים על הכביש.

כזכור בסיום מאהל המחאה ושביתת הרעב שנמשכו כ 3 שבועות מול בית ראש הממשלה, סוכם בין ראש הממשלה לשובתים על הקצאת 800 מליון ₪ לטובת הכבישים העוקפים ביו"ש ותאורה כבישים קיימים.

שבית הרעב מול משרד רה"מ (קרדיט: מועצה אזורית שומרון)

מאז המועצה האזורית שומרון פועלת מול כלל משרדי הממשלה, על מנת להביא לביצוע את סלילת הכביש.  בחצי שנה האחרונה השר בצלאל סמוטריץ  – שכזכור היה מחברי הכנסת שליוו ודחפו את המאבק של אוהל המחאה והיה בורג מרכזי בהצלחתו –  לקח את הפרויקט באופן אישי לידיו ויחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הוביל את היציאה לביצוע. שר התחבורה ח"כ בצלאל סמוטריץ: אני שמח וגאה על חלקי בקידום הפרויקט החשוב הזה.

הרחבת התיישבות ביהודה ושומרון כמו בנגב ובגליל הן חוד החנית של הציונות. בימי הקמת המדינה במקום בו עברה המחרשה שם נקבעו הגבולות, והיום במקום בו עובר הטרקטור לשם תתרחב ההתיישבות.

בימים עמוסים של בחירות מרגיש זכות גדולה לראות בעיניים את פרי עמלנו ועוקף חווארה זה בהחלט פרי מתוק וראוי. עושים ציונות.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שמרון הודע לראש הממשלה ולשרי הביטחון והתחבורה ושאר הנוגעים בדבר: "זהו רגע היסטורי. הכביש צפוי לשנות את פני ההתיישבות, הופך את יישובי גב ההר לנגישים ומרכזיים הרבה יותר. מאבק בן שנים הסתיים הבוקר, נמשיך לפעול לחיזוק והרחבת התשתיות בכל יו"ש ובוודאי בשומרון בדרך למיליון תושבים בשומרון. אני מצדיע למשפחות השכולות האמיצות הובילו את המאבק לפני שנתיים ביחד עם המנהיגים הגיבורים אבי נעים ומלאכי לוינגר" הכביש יחבר בין צומת תפוח לצומת יצהר הגדול ויישובי גב ההר, וצפוי לאפשר נסיעה בטוחה ומהירה הרבה יותר עבור תושבי יישובי גב ההר והסביבה. הסלילה צפויה להסתים ב 2023 ועלותה עומד על כ 260 מליון ₪. אורך הכביש כ 7.3 מליון ₪".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ימינה מדממת וסמוטי בלחץ
ספין בחירות | 25-02-2020 14:42
כולם מבינים שזה ספין,אבל משחקים את המשחק.