צה"ל הודיע: הוסרו כל המגבלות בעוטף עזה - סרוגים

צה"ל הודיע: הוסרו כל המגבלות בעוטף עזה

לאחר יומיים של ירי מסיבי על יישובי עוטף עזה ולילה שקט לאחר הודעת הפלגים בעזה, בפיקוד הדרום ובפיקוד העורף, הוחלט להסיר את כלל המגבלות על יישובי עוטף עזה ממועצת אשכול ועד העיר אשקלון

צה"ל הודיע: הוסרו כל המגבלות בעוטף עזה
  גן השעשועים שנפגע בשדרות אתמול (צילום: עיריית שדרות)

לאחר יומיים של ירי מסיבי על יישובי הדרום, לאחר הערכת מצב בפיקוד הדרום ובפיקוד העורף, הוחלט להסיר את כלל המגבלות ברשויות: אשקלון, נתיבות, שדרות, מועצה אזורית חוף אשקלון, מועצה אזורית אשכול, מועצה אזורית שדות הנגב, מועצה אזורית שער הנגב.

זאת לאחר הודעת צה"ל מוקד יותר על חזרה הדרגתית לשגרה ביישובי עוטף עזה.

הלילה האחרון עבר באופן שקט על תושבי יישובי הדרום ועוטף עזה. ירי הטילים פסק בשעה 23:30 בלילה, מה שהביא להפסקה של תקיפות חיל האוויר ברצועה. משרד הבריאות הפלסטיני מדווח כי בתום שתי יממות של תקיפות חיל האוויר בעזה, 8 מחבלים נפצעו.

הדיווחים על הפסקת האש התחילו להגיע אמש לאחר הודעת הג'יהאד האיסלאמי כי מצידם הם סיימו להגיב על חיסול המחבלים משלשום בגבול רצועת עזה ובסוריה. למרות זאת, ארגון הטרור המשיך בירי עד לשעה 23:30 בלילה אז הוכרזה הפסקת אש.

"גדודי אל-קודס מודיעים כי סיימו את תגובתו הצבאית לשני מקרי הרצח בח'אן-יונס ודמשק" נאמר בהודעה. "אנו מכינים את עמנו ואת ארצנו להמשיך במאבקו, ולהגיב לכל התמדה של כיבוש עמנו וארצנו".

כזכור, בג'יהאד האיסלאמי לקחו אחריות על גלי ירי הרקטות שהחלו אתמול ונמשכו גם היום לעבר עוטף עזה, כשלדבריהם הירי בוצע בתגובה לחיסול המחבל שהניח אתמול מטען חבלה בגבול עזה ונורה על ידי כוחות צה"ל. לפי דובר צה"ל, ביומיים האחרונים זוהו כ-50 שיגורים משטח רצועת עזה לעבר ישראל, כשלאחר תחקור עומדים אחוזי היירוט על כ-90 אחוזים מהשיגורים.

"זכותה של ההתנגדות הפלסטינית להגיב על פשעי הכיבוש הישראלי" נאמר בהודעת ארגון הטרור. "האירוע הבוקר וההתעללות בגופת הפלסטיני באמצעות דחפור חייבו תגובה וירי הרקטות הערב הוא תגובה על הפשע שביצע האויב הציוני״. לדבריהם, ""הפשע שאירע הבוקר בחאן יונס היה ברברי. הידיים שלנו על ההדק, והן ינקמו את דם השהידים כמו שנקמו בעבר והפציצו את תל אביב". גם בחמאס אמרו כי "ישראל תשלם מחיר כבד על הפשעים שלה".

נתניהו לארגוני הטרור: "אם לא יושב השקט, אתם הבאים בתור"

על רקע המתיחות הביטחונית הנרחבת, ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר הערב בסוללת כיפת ברזל באזור אשדוד. בביקורו התייחס להסלמה ופעולות צה"ל, וכן פנה באיום לראשי ארגוני הטרור ברצועת עזה.

"אתמול תקפנו בכמה זירות – תקפנו בסוריה, תקפנו בעזה, ואנחנו מוסיפים להכות עכשיו עם מטוסים, טנקים ומסוקים" אמר. "אנחנו נמשיך להכות עד שיושב השקט. יש לי מסר לראשי ארגוני הטרור: אם לא יושב השקט – אתם הבאים בתור".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו