הגיע הזמן שנפסיק להיות ילדי כאפות - סרוגים

הגיע הזמן שנפסיק להיות ילדי כאפות

כשהשפילו אותנו, הציונות הדתית, וקראו לנו גידול סרטני, שתקנו. סטרו לנו, ואנחנו לא ענינו. הגשנו את הלחי השנייה. ועכשיו סטרו לנו גם עליה. או בתרגום למילים פשוטות, יצאנו ילדי כאפות

author-image
הגיע הזמן שנפסיק להיות ילדי כאפות
  צילום: שאטרסטוק

אמש פירסם פרופסור חשוב ונודע פוסט בו האשים את הציבור הדתי בהפצת הקורונה. אין טעם לצטט את מילותיו המחרידות משום שהעניין הוא לא מילותיו הטכניות, אלא הפשטות בה הוא יכול להתבטא כך נגד הציבור הדתי בלי לפחד.

אז איך באמת אפשר אפשר להתבטא כך? קריאת הפוסט של הפרופסור, מזכירה במיידית ראיון שהתרחש לא מזמן בכלל, בו התבטא סופר ידוע כנגד הציונות הדתית וכינה אותה 'גידול סרטני' ועוד. התבטאות שחוץ מכמה כותרות משנה באתרי חדשות מגזריים, עברה בשקט, מה שאיפשר להבא בתור, הפרופסור, לכתוב בצורה שכזו.

עוד באותו נושא

פרופסור באוני' העברית: הקורונה מתפשטת בגלל מנשקי המזוזות


33

אז כן, זה מקומם, מכעיס ומזעזע. אבל כשאז, כשהשפילו אותנו, הציונות הדתית, וקראו לנו גידול סרטני, שתקנו. סטרו לנו, ואנחנו לא ענינו. הגשנו את הלחי השנייה. ועכשיו סטרו לנו גם עליה. או בתרגום למילים פשוטות, יצאנו ילדי כאפות.

אם נסתכל על התגובות להתבטאויות כלפי קהילות ומגזרים אחרים, התגובות נעות בין גינויים חריפים מכלל חלקי האוכלוסייה, ועד יציאה המונית לרחובות למחאה. לדוגמא אם ניקח את ההתבטאות של רב ופוליטקאי מהציבור הדתי שהתבטא בעניין קהילת הלהט"ב, נראה מה היו התגובות לדבריו ובאיזו עוצמה…

אבל רק אנחנו, הציבור הדתי, הלוחם, העומד זקוף כביכול, זה עם האידיאלים והגאוות יחידה, מותר לדבר עליו חופשי, להסית נגדו לכנות אותו בכינויים הנעים על הציר בין המשפיל ומגעיל, ועד הגובל באנטישמיות.

הגיע הזמן שנפסיק להיות הילדי כאפות. אלו שמותר ללכלך עליהם בלי לחשוש מההשלכות. הגיע הזמן שכל התבטאות כנגד הציבור הדתי תיענה בגינויים, ( ואין לנו מה לבא בטענות כלפי אחרים מדוע לא גינו, משום שאנו עצמנו לא קמים ומגנים בתוקף באמת), ושכל אמירה מסיתה ומקוממת תגרום למחאה המונית ברחובות. ידע כל מתראיין לטלוויזיה וכל כותב פוסט ומצייץ ציוץ, כי נגמרה התקופה בה היה מותר ללכלך ולהסית כנגד הציבור הדתי בלי לחשוש, וכי מעתה לדבריו יהיו השלכות. הגיע הזמן שגם אנחנו נצא לרחוב למחאות, ולא רק כהזדהות עם מגזרים אחרים ותמיכה באידיאלים שונים. אלא בעבור עצמנו, בשביל הכבוד שלנו. שלא ניתן לו להירמס בשתיקה.

הגיע הזמן שנפסיק להיות ילדי כאפות. הגיע הזמן שנדע גם לענות ולמחות.

 

דורון בלוך, בן 18, תלמיד ישיבה תיכונית 'חורב', עיתונאי ויועץ תקשורת

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
לא יעיל, לא מעשי, לא נחוץ
אורי | 25-02-2020 11:51
סחתין על האכפתיות, אבל- התקדמנו מאז קום המדינה והציבור שלנו פועל ומשפיע, לא מברבר ומתבכיין. אתה מדבר מהבטן וניכר שאתה צעיר. לא מזלזל בך כאדם אבל עיתונאי ויועץ תקשורת? אתה ילד. -> ענווה וסבלנות.
שטיות
אנונימי | 26-02-2020 20:10
כתבה מצוינת. מה שאתה אומר זה בדיוק מה שהוא יוצא נגדו-אנחנו כל כך בטוחים שהאידלאלים וההתייצבויות שלנו לטובת המדינה תעמוד מול ההשפלות וההתרסות אבל זה לא קורה ובפועל תמיד דורכים עלינו וזה חייב להשתנות. הוא לא חושב שזה יקרה פתאום זה לא קסם הוא פשוט העלה נקודה נכונה וכואבת
סורי. אבל הוא צודק
אני | 25-02-2020 16:32
והתגובה שלך זה ההוכחה
ילדי כאפות
אין על בורא עולם | 25-02-2020 14:16
זה הבעיה שהציבור הדתי לאומי תמיד חי בתחושה של אדיאלים וכאילו הוא מציל את המדינה... חלאס תפסיקו להתנסות מותר להיות בני אדם...
2
זה באופי של הציבור הזה
אני | 25-02-2020 18:02
להיות ילדי כאפות. בגלל שמתעקשים להיות ממלכתיים, מתעקשים לקבל את המדינה כמו שהיא (חולמים על עתיד יותר ורוד, אבל רק חולמים, בפועל מנסים לקבל את ההווה כמו שהוא ולהצדיק את הדיעבדיות שלו באלף ואחד תירוצים), אז ככה זה יוצא. אני מסכים עם הכתבה, אבל יותר מדי סקפטי בנוגע לאסרטיביות של הציבור בתקשורת. וההתחנחנות המבחילה למר נתניהו תוכיח.
3
עם ישראל
חסוי | 26-02-2020 10:36
אז מה אתה מציע איך נפסיק להיות ילדי כאפות??? אני חושב לעניות דעתי שצריך להתחבר אל העם ולא לריב איתו כל פעם מחדש אפילו כמו שקרה עכשיו צריך ולתת לה' לעשות את דיברו בעולם ובעה נתחבר כולנו עם ישראל אמן כן יהי רצון עושה שלום במרומיו הוא ברחמיו יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל ואמרו אמן
4
באמת בושה
אריאב | 26-02-2020 20:06
בושה שכל ביקורת או דעה שמישהו מהמגזר הלאומי-דתי מוציא גם שהיא לגיטימית לחלוטין נענית בגינויים ובהסתה ענקית אבל אמירות כאלה שערוריתיות ומזעזעות נגדנו עוברות חלק. פשוט מראה כמה התקשורת היום (רובה המוחלט והחזק) אנטי דתית-שמאלנית. כתבה מצוינת.