צה"ל הודיע: חזרה הדרגתית לשגרה בעוטף עזה - סרוגים

צה"ל הודיע: חזרה הדרגתית לשגרה בעוטף עזה

אחרי הלילה המתוח שעבר על תושבי עוטף עזה, צה"ל מאפשר חזרה הדרגתית לשגרה. פעילויות חינוכיות עדיין לא יתקיימו. מה מותר ומה אסור לעשות? כל הפרטים וההנחיות

author-image
צה"ל הודיע: חזרה הדרגתית לשגרה בעוטף עזה
  (צילום: אנה קפלן/ פלאש90)

הסלמה בדרום.

צה"ל הודיע על חזרה הדרגתית לשגרה ביישובי עוטף עזה.

מצה"ל נמסר: "לאחר הערכת מצב מחודשת בפיקוד העורף ועל מנת לאפשר חזרה הדרגתית לשגרה, הוחלט כי ניתן לצאת לעבודה ואין מגבלה על קיום התכנסויות ואירועים ברשויות: אשקלון, נתיבות, שדרות, מועצה אזורית חוף אשקלון, מועצה אזורית אשכול, מועצה אזורית שדות הנגב ומועצה אזורית שער הנגב. נדגיש כי פעילויות חינוכיות לא יתקיימו בשלב זה".

בסיום הערכת מצב של פורום ראשי רשויות עוטף עזה ושדרות, יחד עם גורמי הצבא ופיקוד העורף, אמש (שני) הוחלט שמסגרות הלימודים בחמש רשויות העוטף (שדרות, שער הנגב, חוף אשקלון, אשכול ושדות נגב), תשארנה סגורות גם היום.

במקביל, בצה"ל מתחילים להחזיר את האיזור לשגרה ולאחר הערכת המצב הוחלט הבוקר על פתיחת כלל הצירים שנסגרו בימים האחרונים באזור עוטף עזה, ועל חידוש תנועת הרכבות בקו שדרות-אשקלון.

הלילה האחרון עבר באופן שקט על תושבי יישובי הדרום ועוטף עזה. ירי הטילים פסק בשעה 23:30 בלילה, מה שהביא להפסקה של תקיפות חיל האוויר ברצועה. משרד הבריאות הפלסטיני מדווח כי בתום שתי יממות של תקיפות חיל האוויר בעזה, 8 מחבלים נפצעו.

הדיווחים על הפסקת האש התחילו להגיע אמש לאחר הודעת הג'יהאד האיסלאמי כי מצידם הם סיימו להגיב על חיסול המחבלים משלשום בגבול רצועת עזה ובסוריה. למרות זאת, ארגון הטרור המשיך בירי עד לשעה 23:30 בלילה אז הוכרזה הפסקת אש.

"גדודי אל-קודס מודיעים כי סיימו את תגובתו הצבאית לשני מקרי הרצח בח'אן-יונס ודמשק" נאמר בהודעה. "אנו מכינים את עמנו ואת ארצנו להמשיך במאבקו, ולהגיב לכל התמדה של כיבוש עמנו וארצנו".

כזכור, בג'יהאד האיסלאמי לקחו אחריות על גלי ירי הרקטות שהחלו אתמול ונמשכו גם היום לעבר עוטף עזה, כשלדבריהם הירי בוצע בתגובה לחיסול המחבל שהניח אתמול מטען חבלה בגבול עזה ונורה על ידי כוחות צה"ל. לפי דובר צה"ל, ביומיים האחרונים זוהו כ-50 שיגורים משטח רצועת עזה לעבר ישראל, כשלאחר תחקור עומדים אחוזי היירוט על כ-90 אחוזים מהשיגורים.

"זכותה של ההתנגדות הפלסטינית להגיב על פשעי הכיבוש הישראלי" נאמר בהודעת ארגון הטרור. "האירוע הבוקר וההתעללות בגופת הפלסטיני באמצעות דחפור חייבו תגובה וירי הרקטות הערב הוא תגובה על הפשע שביצע האויב הציוני״. לדבריהם, ""הפשע שאירע הבוקר בחאן יונס היה ברברי. הידיים שלנו על ההדק, והן ינקמו את דם השהידים כמו שנקמו בעבר והפציצו את תל אביב". גם בחמאס אמרו כי "ישראל תשלם מחיר כבד על הפשעים שלה".

נתניהו לארגוני הטרור: "אם לא יושב השקט, אתם הבאים בתור"

על רקע המתיחות הביטחונית הנרחבת, ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר הערב בסוללת כיפת ברזל באזור אשדוד. בביקורו התייחס להסלמה ופעולות צה"ל, וכן פנה באיום לראשי ארגוני הטרור ברצועת עזה.

"אתמול תקפנו בכמה זירות – תקפנו בסוריה, תקפנו בעזה, ואנחנו מוסיפים להכות עכשיו עם מטוסים, טנקים ומסוקים" אמר. "אנחנו נמשיך להכות עד שיושב השקט. יש לי מסר לראשי ארגוני הטרור: אם לא יושב השקט – אתם הבאים בתור".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
בנט כוכב, הצליח לנצח את הג'יאהד.
הצבע ימינה | 24-02-2020 22:35
בזכות שר הביטחון המדהים בנט ומפלגת ימינה הביטחון חזר לעוטף.
2
כל הכבוד לבנט וביבי על התשלום לחמאס
מעולה | 25-02-2020 8:04
הם לא מתקמצנים ומוכנים להכניס את היד לכיס ולשלם כמה שצריך תמורת שקט לשבוע!!!
3
איזה הישג מדהים!
ישעיהו | 25-02-2020 8:13
בזכות בנט והגיבנת של איילת המשדלת מיגרנו את החמאס, הג'יהאד וכמובן את איראן. בעזרת השם לא יעברו את אחוז החסימה.
4
מתרגש מהזכות שנפלה בידינו לראות את גדולת בנט
חביב | 25-02-2020 9:43
מה שטוב בבנט שמילה אצלו זו מילה. שלא כמו אצל ליברמן ראינו מה יכול לעשות שר ביטחון שיש לו יכולות, כישורים וראיית עולם ימנית נכונה. העברת 40,000,000$ לחמאס, הכנסת 7,000 עזתים לישראל, הרחבת תחום הדייג ל 15 קמ. ייצוא תותים ומה לא... ובתמורה קיבלנו את החמאס עומד בשקט בצד. עכשיו הזמן להסכם נפרד של בנט עם הג'יאהד. תמורת כמה ויתורים בסבב הבא מי שירה על ישראל יהיה ארגון אחר.
5
לא תקום עוד ממשלת ערב רב בארץ ישראל!!!
מאיר - עברי אנכי | 25-02-2020 10:39
לא תקום עוד ממשלת ערב רב בארץ ישראל!!
6
הרתעה אישית לוחצת על מקבלי ההחלטות כולל משפחו
יעקב קידר | 25-02-2020 11:53
רק הרתעה וחיסול מקבלי החלטות כולל מי ומה שחשוב להם רק כך באמת אפשר לעצור או להפחית את הטרור והכי טוב זה כמו המצב ביהודה ושומרון להוציא משם את הנשק הכבד והטילים לא מבין את הצבא וכל מערכת הביטחון איך עושים הסדרים והקלות בלי שדרשנו וקיבלנו את הנשק או שרק עי דגל לבן אפשר לנצח בושה ןחרפה שזה נמשך בלי הכרעה גם לא מוסרי כלפי ילדיינו וכלפי ילדי האוייב להשאיר את המצב הקיים כל השקולים האחרים מוטעים ושקריים
7
אמינות של מחליף- בעים
סקפטי | 26-02-2020 20:21
אפילו זוגתו האהובה השתיינית המורשעת-מושחתת לא מאמינה לו ולא סומכת עליו ..אפילו בה הוא בגד הנואף הזה ..... שאלה ???? אז מי המטומטם שכן מאמין לו