סמנכ"ל המזרחי העולמי אוהד טל באולפן סרוגים: "אנחנו באים במסר ציוני בוהק"
מבזק

סמנכ"ל המזרחי העולמי אוהד טל באולפן סרוגים: "אנחנו באים במסר ציוני בוהק"

אוהד טל סמנכ"ל תנועת המזרחי העולמי וראש מרכז השליחות מספר באולפן סרוגים בכנס מרכז השליחות על השינוי שעברה תנועת המזרחי ועל כך שהציונות הדתית צריכה להבין שיהדות התפוצות צריכה לעניין גם אותה

סמנכ"ל המזרחי העולמי: "לנו יש מסר ציוני בוהק"

אוהד טל סמנכ"ל תנועת המזרחי העולמי וראש מרכז השליחות מספר באולפן סרוגים בכנס מרכז השליחות על השינוי שעברה תנועת המזרחי, על הגיוס של סיון רהב מאיר לשליחות, ועל כך שהציונות הדתית צריכה להבין שיהדות התפוצות צריכה לעניין גם אותה.

עוד באותו נושא

הרב בירנבוים: "הציונות לא נמדדת רק בעליה לארץ"

כשמדברים על תנועת המזרחי העולמי, זו הייתה תנועה רדומה, לא הייתה פעילות ולא כנסים. מה השתנה בשנים האחרונות?

עד לפני חמש שנים, המזרחי העולמי הייתה בתרדמת די עמוקה. היה הרבה אבק על התמונה של הרב ריינס. לפני 5 שנים הגיע מנכ"ל חדש הרב דורון פרץ, והפיח רוח חיים חדשה בארגון הזה. היום הארגון הזה עסוק בעיקר בהבאת העוצמות של הציונות הדתית ליהדות התפוצות.

צריך להבדיל בין המזרחי העולמי ובין הפועל המזרחי. זה לא אותו דבר.

הפועל המזרחי הוא ארגון עובדים. המזרחי העולמי היא התנועה הרעיונית של הציונות הדתית והיום היא באה לידי ביטוי בעיקר כלפי יהדות התפוצות.

המזרחי העולמי מאגדים היום את כל הארגונים שראינו פה בכנס – בני עקיבא העולמי, ותורה מציון, ומכון שטראוס עמיאל ועוד.

יש פה 11 ארגונים למעשה, שחונים בתוך קואליציה שאנחנו הקמנו, שנקראת מרכז השליחות, שעוסקים ביהדות התפוצות. התחלנו לפני חמש שנים, והצלחנו לגרד בקושי 130 איש שהגיעו לכנס מתעניינים בשליחות. השנה 2,000 איש שנרשמו ליריד הזה. חלק מקמפיין לעורר את הציונות הדתית שיהדות התפוצות היא סוגיה. רוב העם היהודי שם.

כשאתה מדבר על יהדות התפוצות, אז אומר הסרוג הממוצע – יאללה שיבואו לארץ, מה אני צריך לצאת לשם ולהגיד להם את זה?

ודאי שאנחנו רוצים להביא אותם לפה, אבל כדי שהם יגיעו, אנחנו צריכים לייצר איתם את הקשר. הם צריכים לשמוע את הבשורה. לנו זה נשמע מובן מאליו, מדינת ישראל וארץ ישראל ותורת ישראל, וכל הערכים שלנו הם ברורים, לצערי, בחו"ל הם לא ברורים. כדי להביא את הבשורה הזו יש הרבה שיטות, אבל תכנית הדגל, היא השליחות. כשיוצא אדם ומשפיע ומחבר אליו, אז אנשים שומעים קולטים ועולים לארץ.

אני אשאל אותך שאלה קצת פרובוקטיבית, מה שונה השליחות מרילוקיישן שעושים עובדי הייטק או מהשליחות של החבדניקים בקהילות בחו"ל?

קודם כל אנחנו באים במסר ציוני בוהק, אנחנו מרימים את הדגל של העלייה לארץ. לא באים בשיפוטיות – מה אתם עושים פה, אבל העלייה היא דגל מרכזי. וזה בניגוד לארגונים אחרים שעוסקים בזהות יהודית, אבל מדינת ישראל לא נמצאת אצלם בספקטרום של המסרים. אנחנו גם מכריחים את השליחים שלנו לעלות לארץ, לכל היותר אחרי 5 שנים, דבר שברילוקיישן לפעמים נשארים גם יותר.

עוד באותו נושא

צפו: סיוון רהב מאיר על למה צריך לצאת לשליחות


5

השיחוק שלכם בשנה שעברה היו סיון רהב-מאיר וידידיה מאיר. שני פרזנטורים שגייסתם לטובת המזרחי העולמי.

בוא נשים את זה על השולחן, סיון וידידיה עושים את השליחות מתוך חיבור ערכי. הם לא מרוויחים מזה כספים. הם הבינו שיש סוגיה משמעותית ורצו לממש אותה, והתחברו אלינו, והם עושים דברים מדהימים בצפון אמריקה – בארה"ב, עוברים קהילה קהילה.

ומי יהיה בשנה הבאה, איזה כוכבים?

אנחנו לא מספרים את הסודות שלנו, נשמור ליותר מאוחר. הרעיון הוא לא לייצר גימיקים. הרעיון הוא לשים את הדברים על השולחן כדי שהציבור יתחבר אליו. והסיפור של סיון הוא גם כדי לתת יותר פרסום, וגם משום שהפעילות האמיתית שהיא מייצרת בקהילות שהיא מגיעה אליהן. סיון בסוף היא אשת תוכן, היא לא רק פרזנטורית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו