שיעור חסידות המזנון הכנסת: "להרבות אור" - סרוגים

שיעור חסידות המזנון הכנסת: "להרבות אור"

המרכז האקדמי לב אירח את הכתב הפוליטי של ישראל היום מתי טוכפלד, שסיפר לסטודנטים על המתרחש במסדרונות הכנסת. הרב יוסף צבי רימון: "בתוך הקשיים, צריך לעצור מידי פעם ולחוש בגודל, בזכות האדירה של עם ישראל לבחור את כנסת ישראל"

author-image
שיעור חסידות המזנון הכנסת: "להרבות אור"
  מתי טוכפלד במרכז האקדמי לב. צילום: גולן מכאני (1)

בבית המדרש של המרכז האקדמי לב התקיים אירוע מיוחד לציון סיום סמסטר, בהשתתפות ראש בתי המדרש של המרכז האקדמי לב הרב יוסף צבי רימון, עיתונאי ישראל היום מתי טוכפלד והסטודנטים. במסגרת האירוע, וכשברקע מערכת הבחירות לכנסת, שוחח הכתב הפוליטי עם הסטודנטים וסיפר להם על המתרחש במסדרונות הכנסת. 

"לכנסת יש דימוי שלילי שהיא הביאה על עצמה", סיפר טוכפלד. "במטרה להרבות אור אני מעביר מדי שבוע שיעור בחסידות במזנון הכנסת – המקום שבו נוסדות הקומבינות הפוליטיות. פעם אחת באמצע השיעור אחד המשתתפים קרא לי בדחיפות אל מחוץ למזנון והפגיש אותי עם בחור שהצהיר בפניי שהוא אינו מוכן להינשא בחתונה יהודית, בטענה שאין לו שום קשר לדת".

"אותו בחור היה יועץ פרלמנטרי ובן של חברת כנסת לשעבר", המשיך טוכפלד. "אמרתי לו שלפני שהוא שולל את העניין, כדאי שיבין קודם כול את מה הוא שולל והצעתי לו להצטרף לשיעור. בהתחלה הוא היה מגיע באיחור ומתיישב ככה בקצה אבל זה השתנה עם הזמן". 

לדבריו, באחד המפגשים אותו בחור שיתף את כולם כי בגיל 9 גילה באקראי בבית של חבר שיש דבר כזה שנקרא קידוש. "כעבור כמה שנים פגשתי אותו במקרה באיזה אירוע והוא שיתף אותי בשינוי שהוא עבר בעקבות שיעורי החסידות ועל כך שהוא שינה את עמדתו והוא מעוניין להינשא אך ורק במסגרת חתונה יהודית". 

הרב יוסף צבי רימון: "יציאה מתוך עולם של בית מדרש אל עולם התעסוקה יוצרת קידוש שם שמיים, גם אם לא שמים לב לכך. המטען הרוחני שמלווה אתכם לא רק שהוא משפיע עליכם, הוא גם מקרין החוצה אל סביבת העבודה. 

"כמו כן, נוכחותם של מדענים בני תורה או בכירים בתעשייה שהם אנשים תורניים, יש בכך אמירה משמעותית בתוך הציבוריות הישראלית. המציאות של בחירות במדינת ישראל הם חלק מתהליך גאולתנו. לעתים ישנם קשיים דווקא בתהליכים גדולים. בתוך הקשיים, צריך לעצור מידי פעם ולחוש בגודל, בזכות האדירה של עם ישראל לבחור את כנסת ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו