לחשוף את לו"ז ההחלטות בחקירת המימד החמישי - סרוגים

לחשוף את לו"ז ההחלטות בחקירת המימד החמישי

עמותת משמר הדמוקרטיה הישראלית פנתה למ"מ פרקליט המדינה בדרישה לקבל את לוח הזמנים של קבלת ההחלטות בפתיחת החקירה נגד המימד החמישי בכדי לוודא שהיא לא הואצה ממניעים פוליטיים

author-image
לחשוף את לו"ז ההחלטות בחקירת המימד החמישי
  Avshalom Sassoni/Flash90

עמותת משמר הדמוקרטיה הישראלית פנתה הערב (שבת) לממלא מקום פרקליט המדינה, עו"ד דן אלדד, בעקבות פרסום החלטתו ביום חמישי האחרון להורות על פתיחת חקירה פלילית בפרשת חברת המימד החמישי ונוכח הטענות שנשמעו כי ההחלטה הושפעה משיקולים פוליטיים.

העמותה מבקשת לבחון האם ההחלטה על חקירה פלילית התקבלה בהליך קבלת ההחלטות הרגיל בפרקליטות, ולשם כך מתבקשת הפרקליטות לפרסם את לוח הזמנים שבו נעשתה הבדיקה והתקבלו ההחלטות.

עוד באותו נושא

אלדד: לא אמרתי שהיועמ"ש פועל ממניעים פוליטיים


8

במכתב לאלדד, מציין משמר הדמוקרטיה כי יש להקפיד על הכלל בדבר ניתוק מוחלט בין קבלת ההחלטות בתחום הפלילי לבין שיקולי לוח הזמנים במערכת הפוליטית, לרבות מועד הבחירות, וזאת לא רק כדי לשמור על טוהר ההליך הפלילי ולפעול למען התכלית של קיום הליכים פליליים יעילים ומהירים, אלא אף כדי למנוע לזות שפתיים וטענות בדבר שקילת שיקולים שיש בהם משום הטיה פוליטית.

העמותה כתבה לאלדד כי: "אין לעכב חקירות והחלטות על העמדה לדין, כשם שאין לזרז חקירות והחלטות על העמדה לדין, בשל שיקולי בחירות או שיקולים פוליטיים אחרים. בעת קבלת החלטה הנוגעת להליך הפלילי ועיתוי פרסומה, על רשויות אכיפת החוק לנהוג בשוויון ולשקול שיקולים מקצועיים בלבד. פנייתנו זאת נעשית במטרה להסיר כל חשש לטענה כאילו מערכת האכיפה בישראל נגועה בשיקולים זרים, ושחקירות מתבצעות תוך שקילת שיקולים פוליטיים או שיקולים בלתי ענייניים אחרים".

כזכור, ביום חמישי האחרון אלדד קיבל את החלטה לפתוח באופן רשמי בחקירה פלילית נגד המימד החמישי, כאשר יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ושאר חברי הכנסת ממפלגתו שהיו חלק מהחברה, אינם חשודים נכון לעכשיו.

מהפרקליטות נמסר כי אלדד קיבל את ההחלטה "לאחר שבחן את המסמכים, חוות דעת קודמות שנכתבו לפני מספר חודשים בפרקליטות, וישיבות שקיים עם גורמים בכירים בפרקליטות, להעביר את נושא החשדות בעניין חברת "המימד החמישי" לחקירה פלילית".

לגבי החקירה עצמה נמסר כי "החקירה תוטל על משטרת ישראל. ככל שיעלה צורך בכך, המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה (מח"ש) תעורב בחקירה". יש לציין כי אלדד החליט לפתוח בחקירת המימד החמישי לפני הבחירות, כפי שהליכוד דרש היום, ונגד החלטת בכירי הפרקליטות לחכות עם פתיחת החקירה עד לאחר סיום מערכת הבחירות.

גנץ עצמו אמר בתגובה בכנס המפלגה כי "יש לי אמון רב במערכת אכיפת החוק ואין לי בעיה עם אף בדיקה שרוצים לעשות. אין בפרשה הזו שום אלמנט פלילי מבחינתי. מי שדוחף את זה הוא הליכוד, מבינים שם שב-17.3 נתניהו הוא לא נחשד, לא נחקר, ולא בשימוע. ב-17.3 ראש הליכוד נתניהו יושב על ספסל הנאשמים. משם מגיע הרעש. אני סמוך ובטוח שלא יהיה שום דבר וסומך על גורמי אכיפת החוק".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
הצעה לתגובה
שמואל כהן | 22-02-2020 21:26
הצעה לגנץ : תגיד בקשר לחקירת המימד החמישי : לא יהיה כלום כי לא היה כלום .
גנץ לכלא ומהר. לפני הבחירות. שיבחר בכלא
גנץ לכלא | 22-02-2020 22:37
גנץ לכלא ומהר. לפני הבחירות. שיבחר בכלא
2
חקירה פלילית
ראובן | 22-02-2020 21:29
לא מבין .חוקרים את החברה ולא את היושב ראש שלה? מוזר
התקשורת מרככת כי מדובר בכחול לבן
אייל | 23-02-2020 1:44
גאנץ הוא החשוד המרכזי הוא היו״ר של החברה הוא יודע הכל ומעורב בהכל, תקשורת סמולנית
3
השאלה הגדולה
שאלה | 22-02-2020 22:01
השאלה הגדולה היא: האם עמותת משמר הדמוקרטיה הישראלית כתבה את אותו מכתב ושאלה את אותן שאלות כאשר החלה החקירה נגד ביבי. או שדמוקרטיה מותר לה רק להגן על השמאל.
4
עמותת משמר דמוקרטיית הסמול מתבקשת לבדוק לפני
בני | 23-02-2020 1:42
כן את לו״ז קבלת ההחלטות של מנדלבליט בתיקים של ביבי, לברר שאין פה ח״ו מניעים פוליטיים בכל התיזמונים של הודעותיו של היועץ בנוגע לביבי לאורך התקופה של השנה האחרונה... הסמול הוא כזה צבוע וחוצפן, אך ככה זה הם, אין להם תקומה... ביבי מנצח בגדול
5
ביבי נאשם אישית - גנץ אפילו לא חשוד
הייטקיסט | 23-02-2020 6:48
כל כך קל לעשות עליכם ספין ? ביבי משחק בכם בקלילות. אתם תומכים באדם שנאשם בפלילים, שעשה ועושה הכל כדי שלא יחקרו אותו. אדם שפיו וליבו אינם שווים. ראש ממשלה שמסובך בחקירות עד צוואר לא יכול למלא את תפקידו אמר... ביבי על אולמרט. אבל ביבי על ביבי? הכל מותר.
הסיפורים שמספר לעצמו ה0מולן העיוור
הפסיכולוג | 23-02-2020 9:29
האשליות על מפלגה טהורה המורעבת מלו צדיקים בלבד מתנפצת לכם בפרצוף, גם בזה נתניהו אשם?? שאין בכלללל ה0מאל אפילו מנהיג 1 ראוי, ובעל שיעור קומה... מובן הכעס שלכם.
עדיף שתקרא קודם את מבקר המדינה
צבוע | 23-02-2020 8:48
גנץ השתתף בדיוני משטרה שאסור היה לו להיות שם, גנץ ואלשיך יחלקו אותו תא...
6
המימד החמישי-הגיס החמישי
אבנר | 23-02-2020 7:14
תמיד היו צרות מהכופרים -שום דבר טוב
7
לפי עמותת השמאל לא צריך לחקור את השמאל
אחד שמבין | 23-02-2020 23:50
רק את הימין.