הישראלים מספינת הקורונה נחתו בישראל - סרוגים

הישראלים מספינת הקורונה נחתו בישראל

11 הישראלים שהיו על 'ספינת הקורונה' ביפן ונמצאו בריאים, נחתו הלילה בישראל. הם הועברו לבידוד בו ישהו 14 יום. ישראלי נוסף אותר כחולה ונותר ביפן להמשך טיפול

הישראלים מספינת הקורונה נחתו בישראל
  צוות מד"א ממתין להגעתם (צילום: דוברות מד"א)

11 הישראלים שהיו על 'ספינת הקורונה' ביפן ונמצאו בריאים, נחתו הלילה (בין חמישי לשישי) בישראל. על פי הוראת משרד הבריאות, הישראלים הגיעו במטוס מנהלים פרטי שנחת בנתב"ג והמריא מספר רגעים אחרי הורדת הנוסעים, וזאת במטרה לצמצם את המגע בין המטוס לאנשי הצוות בישראל.

לאחר מכן, הועלו הישראלים באופן על אוטובוס מיוחד שהעביר אותם ישירות למרכז הבידוד שהוקם במרכז הרפואי 'שיבא תל השומר', שם נערכו בדיקות נוספות, כדי לשלול באופן סופי את החשד להידבקות בנגיף הקטלני.

פרופ' יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא, מסר: "כרגע אנחנו מנסים להפחית את מידת החרדה וחוסר הוודאות שלהם. אנחנו נבדוק אותם, ורק בצהריים נדע מה מצבם, אם נדבקו או לא. אנחנו ערוכים לכל מצב".

כל הישראלים שהגיעו לארץ עברו בדיקות לפני ירידתם מהספינה. בקרב 11 מהם הראו הבדיקות תוצאות שליליות, אולם נוסע ישראלי נוסף בן 69 אותר כחולה בנגיף הקורונה ונשלח לטיפול בבידוד.

סך הכל נותרו ביפן ארבעה ישראלים שאובחנו כחולים בנגיף הקורונה.  במשרד הבריאות ציינו כי פרופ' רן ניר-פז, מומחה במחלות זיהומיות מהמרכז הרפואי הדסה, יישאר ביפן וימשיך ללוות את הישראלים שמאושפזים בבתי חולים צבאיים ביפן ומצבם ב"ה קל.

דובר משפחות הישראלים, אליהו אליוביץ', מסר כי "בהתאם להוראות בית החולים שיבא, בני המשפחות הנמצאים בישראל לא ייפגשו עם נוסעי הספינה, שיאושפזו בתנאי בידוד למשך השבועיים הקרובים. כמו כן, בני המשפחות מקווים שנוסעי הספינה יעברו כניסה שקטה לארץ ויקבלו מנוחה לאחר המסע שעברו – בשבועות האחרונים בכלל, ובימים האחרונים בפרט – עד ההגעה בחזרה הביתה לישראל".

אליוביץ' הוסיף: "אנו מודים לתושבי ישראל על הדאגה והמסירות כל העת, ולאנשי המרכז הרפואי על החיבוק החם בהכנות להגעת הנוסעים בתחושה של בית בתנאי הבידוד המחמיר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו