מפקד הכוח משחזר: "פתחנו בריצה ותוך כדי ירינו לאוויר" - סרוגים

מפקד הכוח משחזר: "פתחנו בריצה ותוך כדי ירינו לאוויר"

ביום שישי האחרון כוח צנחנים סיכל פעילות של חוליית מחבלים שתכננו ליידות בקבוקי תבערה לעבר רכבים סמוך לכפר עזון: "פתחנו בריצה ותוך כדי ירינו לאוויר. הם שמטו את הבקבוק מהבהלה"

author-image
מפקד הכוח משחזר: "פתחנו בריצה ותוך כדי ירינו לאוויר"
  כוחות צנחנים ביו"ש, ארכיון (Wisam Hashlamoun/Flash90)

במסגרת תגבור של כוח מגדוד 890 ביום שישי האחרון בחטמ״ר אפרים, התמקמו הלוחמים אביתר אביטן, יעקב כהן, אזמרו מקונן, ודור לוי בוואדי שליד כביש 55 הסמוך לכפר עזון וסיכלו פעילות של חוליית מחבלים שתכננו לזרוק בקבוקי תבערה.

הצנחנים זיהו 3 הולכי רגל שהתקרבו לציר וניסו להדליק בקבוקי תבערה במטרה לזרוק אותם על הציר ועל המכוניות הנוסעות. בתעוזה רבה הלוחמים ביצעו ירי לאוויר, ופתחו במרדף אחר חוליית הבקת״בים אל תוך הכפר.

עוד באותו נושא

צה"ל תפס את המחבל שזרק בקת"ב על קצין בחברון


3

הלוחמים קיבלו תעודת הערכה על פעילותם בציר ממח״ט אפרים: "בפעילותכם להגנת ציר 55 במשימת התגבור פעלתם בעירנות וחתרתם למגע, רדפתם אחרי חוליית הבקת״ביסטים ובכך מנעתם פגיעה בתושבי הגזרה ובתושבים הנעים בצירים. ישר כוח".

מפקד החוליה, סמ״ר אביתר אביטן אמר: "התמקמנו בנקודה עם תצפית טובה על הוואדי,והגיעו לכיוון שלנו כמה חשודים שהתנהגו מוזר. צמד לוחמים שלנו זיהה אותם והתריע לי ואני והצמד שלי התחלנו להתקדם ובמקביל אלינו צמד לוחמים נוסף של החוליה התקדם לידנו".

"זיהינו שהם מדליקים בקבוק תבערה ומתחילים בריצה לכיוון הציר, פתחנו גם בריצה ותוך כדי ירינו לאוויר. הם שמטו את הבקבוק מהבהלה, והתחילו לברוח חזרה לכפר. אנחנו המשכנו לרדוף אחריהם לתוך הכפר. חזרנו חזרה לוואדי ומצאנו שם בקבוק נוסף שהם לא הספיקו להדליק ולזרוק. שמחים שיצא לנו לעזור ולהגן על הגזרה גם בשבוע הקצר שלנו פה בתגבור".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
ירי באויר זה תעוזה????
ישראל ישראלי | 20-02-2020 12:12
להיכן הידרדרנו שכאשר לוחמים לא מחסלים את האויב אלא רק יורים באויר. מתייחסים לזה כתעוזה רבה, והם מקבלים תעודת הערכה. זה נשמע שהצפי מהלוחמים שכאשר רואים זריקת בקתב לא להגיב, ואם הם מצליחים ויורים באוויר זה תעוזה מדהימה? הכל בסדר איתנו?!
צודק
התמים | 20-02-2020 15:13
כל מחזיק בקתב - צריך לחטוף כדור בראש. נקודה.