הרב עובדיה חתם על השם של ניצולת השואה - יהודיה - סרוגים

הרב עובדיה חתם על השם של ניצולת השואה – יהודיה

העיתונאי, אבישי בן חיים בסיפור מרגש על איך הרב עובדיה יוסף חתם על יהדותה של ניצולת שואה שנאמר לה ברבנות כי היא איננה יהודיה

הרב עובדיה חתם על השם של ניצולת השואה - יהודיה
  (צילום: פלאש 90)

העיתונאי אבישי בן חיים כתב היום (חמישי) פוסט בדף הפייסבוק שלו, בו גולל סיפור ששמע על הרב עובדיה יוסף זצוק"ל. בן חיים התחיל את הפוסט במילים: "וואוו הרב עובדיה וואוו, חשבתי שלמדתי הכל על מתינות ורגישות בפסיקה ספרדית".

"היום בסיום ההרצאה שלי על החרדים והתקשורת ("זכות הציבור לא לדעת"), ניסיתי להעביר את המסר איך סטריאוטיפיזציה גורמת לנו להאמין בדברים איומים על חרדים, למשל שדרעי היה מסוגל לפגוע בזיכרון נרצחי השואה (בשעה שאמר בדיוק להפך) וסיכמתי בשני סיפורים שניסו להבהיר איזה עוול עשינו לדמותו של הרב עובדיה".

עוד באותו נושא

לראשונה: הרבנות תכיר ביהדות של ביתא ישראל


9

"אחרי שאמרנו הכל, ביציאה, ניגשה אישה ואמרה שלמרות שבהרצאה דיברה קצת בחריפות נגד החרדים היא רוצה לספר לי סיפור: בשנת 1972 היא הלכה עם אמא שלה להירשם לנישואין ברבנות תל אביב. לתדהמתן סירבו לרשום אותה בטענה שאמא שלה –שרלוטה- לא יהודייה".

"האמא נפגעה עד עמקי נשמתה והתחילה לצעוק ולבכות שאומנם השם שלה שרלוטה אבל היא יהודייה והיא ניצולת שואה. שום דבר לא עזר. בסופו של דבר היא ממש התמוטטה על הרצפה".

"הרב עובדיה הרב הראשי הספרדי לתל אביב אולי שמע את הצעקות, נכנס למקום והתבונן במתרחש. כשטיפלו בשרלוטה על הרצפה, הפשילו לה את השרוול ועל היד התגלה המספר".

"הרב עובדיה הסתכל על המספר על ידה שרלוטה, ובלי להגיד כלום פשוט לקח את דף רישום הנישואים וחתם עליו. "והוא במיוחד חתם עם החותמת שלו בדיוק על השם שלה. שרלוטה – יהודייה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
סיפור מדהים אבל תחשבו על המסר
אמת | 20-02-2020 10:33
לא מתואר שהרב עובדיה בדק את הרמה הדתית שלה, בדק אם היא בת לאם יהודייה ולא רק לאבא יהודי, ויותר מזה- הוא יודע שהדיינים עצמם לא מאשרים את יהדותה אז כנראה שכן יש בעיה הלכתית כלשהי!! ומה הוא עושה? הוא רואה מישהי שסבלה כיהודיה ועברה זוועות על עצם היותה חלק מהקולקטיב היהודי. עד כדי כך חשוב לה להיחשב ליהודיה שהיא התמוטטה כשסירבו להכיר בה כיהודיה חרף כל מה שעברה. וזה מספיק לרב עובדיה כדי לומר- היא יהודיה מבחינתנו לכל דבר! יחי ההבדל בין האב לבנו
מי הוא יהודי .
שימורי | 24-02-2020 4:51
היהדות היא איוולת .יהודי הוא מי שאבא שלו יהודי .כי אחרת בניו של יוסף גויים .מספיק לספר לנו על אסנת הבת של (.סתם קשקשת להצדיק תאוריה ) אלעזר הכהן התחתן עם גויה וכן משה . רבנים הם .מוצר שלא תמצא בתורה .יש כהנים לויים וישראל . השתלטו לנו על החיים .
מאר'אן אובדיה בחלום רוקד כמו מסטול חובה
עובדיה כסף יוסף | 20-02-2020 10:54
מאראן אובדיה בחלום רוקד מסביב למדורה עושה מנגלים חוהה לאפיץ חלום איסטורי לאפיץ לחיית טרף דנאל זר פרדס קץ, איצחק כסףיוסף חייםריבי יא ראבי ולשאר חולמי מאראן סדרתיים
2
מה זה קשור ל"מתינות"? זה עניין הלכתי בלבד
מרא דאתרא | 20-02-2020 12:12
ומרן זצל שהיה בעל ידע אדיר שבאדירים בהלכה היה בעל כתפיים חזקות ורחבות והכיר כל פינה בהלכה כל שות נידח. תפסיקו לעשות ממנו ליברל! אתם מבזים את האיש הגדול העצום והענק הזה!
מאראן מרואן עבדאללה יוסוף מת מת ולא יחזור
מאראן ספרדים קבוד | 20-02-2020 13:00
ספרדים אמונט כחמים ריבי עריה יבני זונוט
3
הדור הולך ופוחת, הרבנים של היום מיץ זבל.
חכם מימון | 23-02-2020 21:00
הרבנים היום הם פקידים חסרי מוח. כל מה שחשוב להם זה המשכורת וללכת הביתה. במקום למצוא לאנשים פתרונות, להקל ולקרב כמו הרב עובדיה, הם פשוט מפריעים, מתישים ומשניאים את היהדות על כולם.
4
פשוט רשעות של אבישי בן חיים
צחי | 24-02-2020 1:43
להציג את כל הרבנים האשכנזים כקרים ונוקשים סתם. כל הזמן הוא מטפטף את הרעל שלו. אדם מסוכן.
שנא את הרבנות
צחי | 24-02-2020 4:38
הגרמנים שכנעו את הרב שהגברת יהודיה .לולי המספר .הרבנות היתה מספרת לנו שעוד גויה גוירה .
5
מרן הקדוש והאהוב
שרה | 07-04-2021 22:15
אתה כל כך חסר לנו
6
כל החצופים שמעזים לדבר על מרן האהוב והקדוש
לכל המלעיזים | 07-04-2021 22:17
אם תבוא אליכם צרה ומכאוב יש לי עצה אליכם: עלו לקברו של מרן בבית החיים בסנהדריה ובקשו מחילה, אולי אז תבוא לכם ישועה.