הליכוד: לפרסם את הקלטות מנדלבליט-אשכנזי - סרוגים

הליכוד: לפרסם את הקלטות מנדלבליט-אשכנזי

הליכוד פנה לממלא מקום פרקליט המדינה, בבקשה כי יפעל להסיר את צו איסור הפרסום מעל הקלטותיהם של מנדלבליט ואשכנזי שבוצעו בזמן פרשת הרפז

author-image
הליכוד: לפרסם את הקלטות מנדלבליט-אשכנזי
  (צילום: שריה דיאמנט)

מפלגת הליכוד פנתה באמצעות יועמ"ש המפלגה, עו"ד אבי הלוי, לממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד, בבקשה כי יפעל להסיר את צו איסור הפרסום מעל ההקלטות של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ומספר 4 בכחול לבן, גבי אשכנזי.

הפנייה בעניין נעשתה לאלדד ולא למנדלבליט "כיוון שהיועץ המשפטי לממשלה מנוע לטפל בנושא זה בשל נגיעתו האישית לדבר".

עוד באותו נושא

פרשת הרפז: מנדלבליט חושף את גרסתו המלאה


12

הליכוד רמז שהיועמ"ש החליט לפעול נגד ראש הממשלה באופן ספציפי: "לא מן הנמנע שיש בניגוד ענינים זה כדי להסביר את פעולתו האגרסיבית נגד ראש הממשלה ואת אי פעולתו המוחלטת נגד ח"כ אשכנזי וארבעת חבריו למפלגת כחול לבן – חברי הכנסת בני גנץ, רם בן ברק, יאיר לפיד ויואב סגלוביץ' – אף שהיו מעורבים בשלל פרשיות המעלות חשד כבד לפלילים".

ההקלטות התקיימו בזמן פרשת הרפז, עת השניים כיהנו בתפקידים צבאיים בכירים. אשכנזי היה הרמטכ"ל ומנדלבליט הפצ"ר. על פי פרסומים שונים, החומר שיש בהקלטות יצבע באור לא נעים את שני האישים הבכירים.

כזכור, אשכנזי אמר בנוגע לתמלילים שפורסמו כיוון שלא היה עליהם צו איסור פרסום כי "הפרשה נחקרה על ידי כל גופי החקירה במדינת ישראל – מבקר המדינה, משטרה צבאית חוקרת, משטרת ישראל והפרקליטות. הטענות נסקרו ונבדקו והפרשה נסגרה בחוסר אשמה".

עוד הוסיף: "מעולם לא הייתה פה בעיה של ראיות. חיי ולוחות הזמנים של היו פרוסים לכולם. מעולם לא עמד איש ציבור בחשיפה כזו – וכולנו ראינו איך זה נגמר. אין בהקלטות שפורסמו שום דבר חדש. הפרשה מאחוריי".

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, שכיהן בזמן פרשת הרפז כשר הביטחון, הגיב: "לא אתן לשקרים להרוס את הסיכוי להחליף את השלטון. לא לשקרים של נתניהו, ולא לשקרים של גבי אשכנזי. האמת, אשכנזי שיקר אז שוב ושוב לחוקרי משטרה, לחברי המטכ"ל ולציבור. והוא משקר גם הערב".

ברק פירט: "א) הצא״פ כולל כ-15 שיחות שנוגעות ללב הפרשה (לא רופא שיניים ולא חברי ילדות) ומאירות את אשכנזי באור של עבריין לכאורה. ב) האדם שאחראי להשמדת הקלטות בלשכת השר הוא בכיר במשהב"ט, מקורב לאשכנזי, שפעל מטעמו ובידיעתו. לאנשי לשכת השר לא הייתה שום גישה לקלטות בשני צידי הבניין. ג) הנושאים שעלו עד כה הם רק קצה הקרחון. על מנת לצמצם את הנזק האפשרי אמנע מלמנות נוספים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
ליכודניק גבר זה ליכודניק בקבר
צוריאל שמאל | 20-02-2020 8:33
את כל הפרטים שלנו הדלפתם.חלאות!
הליכוד רחק מאוד מערכי היהדות
משה | 20-02-2020 8:52
ביבי מייצג את כל מה שפשע במדינה הזו - את הרהבתנות, החמדנות, השנורר, החינוך למצויינות ולערכים (בתקופתו הדרדר החינוך בישראל מהמקום הראשון למקום האחרון במערב). ערכי היהדות חשובים לחוסן של העם והמדינה ומי שמאמין בערכי היהדות לא יצביע ולא ישב עם ביבי בממשלה
2
זה לא יפחית ממעשיו של ביבי ביבי בגד בערכי היה
יוסף | 20-02-2020 8:39
ערכי היהדות חשובים לחוסן של העם והמדינה. מי שחשוב לו ערכי היהדות לא יצביע ולא ישב בממשלה עם ביבי.
3
לביבי נתניהו
אריאל | 20-02-2020 8:57
לא לשווא נאמר מכסה פשעיו יצלח ומודה ועוזב ירוחם. עדיף לך לפרוש עכשיו ולאמץ את דבר משלי !
4
יש לו פרצף
חיים | 20-02-2020 9:11
של עבריין
5
הליכוד כניראה כבר ממש בהיסטריה
אשל | 20-02-2020 10:13
2