הפרקליטות ביקשה עיון מחדש בהחלטה לגבי לייפר - סרוגים

הפרקליטות ביקשה עיון מחדש בהחלטה לגבי לייפר

הפרקליטות הגישה היום בקשה לעיון מחדש בהחלטת בית המשפט המחוזי בירושלים לגבי מלכה לייפר מאמש להתיר הגשת חוות דעת לגבי כשירותה של לייפר לעמוד לדין, מה שיכול למנוע את הסגרתה לאוסטרליה

הפרקליטות ביקשה עיון מחדש בהחלטה לגבי לייפר
  Flash90

המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה לעיון מחדש בהחלטת השופטת להתיר הגשת חוות דעת נוספות מטעם מלכה לייפר (שייכתבו על ידי פרופ' טיאנו ופרופ' קוטלר), להורות על העברת חוות הדעת שיוגשו לעיון חברי הפאנל לפני עדותם, להבהיר את החלטת בית המשפט שניתנה אתמול בעניין שמירת זכותה של לייפר לזמן עדים נוספים מטעמה, וכן להחיש את הדיון, לקבוע מועד למתן החלטה בסוגיית הכשירות ולקבוע מועד טנטטיבי לדיון בעתירה ולמתן החלטה בה.

בתחילת 2020 הוגשה לבית המשפט חוות דעתם של פאנל המומחים שמינה בית המשפט לדון בשאלת כשירותה של מלכה לייפר לעמוד להליך הסגרה. פאנל המומחים קבע פה אחד כי היא יכולה לעמוד לדין ומתחזה בוודאות לגבי כושר שיפוטה ויכולת תפקודה.

עוד באותו נושא

התפתחות משמעותית בפרשת מלכה לייפר


5

נוכח העמדה החד משמעית אליה הגיעו חברי הפאנל לפיה לייפר מתחזה בוודאות לגבי כושר שיפוט ויכולת תפקודה סברה הפרקליטות כי אין מקום או צורך לחקור את חברי הפאנל על חוות דעתם.

לטענת הפרקליטות "הסגרת מבוקשת שתנאי חוק ההסגרה מתקיימים לגביה הינה מחויבות בינלאומית שנטלה על עצמה מדינת ישראל מול אוסטרליה באמנת הסגרה בילטראלית שנכנסה לתוקף ב-3.1.1976".

"התארכותו יוצאת הדופן של הליך ההסגרה שבנדון, בעטיה של התחזותה של המשיבה לסובלת ממחלת נפש, כמו גם הפתח שניתן כעת להימשכות נוספת של ההליכים, גורמים לכך שישראל אינה מכבדת את מחויבותה על-פי אמנה זו, והדבר גורם נזקים משמעותיים ליחסים בין ישראל ואוסטרליה ופוגע בתדמיתה של מדינת ישראל בעולם".

מהפרקליטות נמסר: "לנוכח חוות הדעת של פאנל המומחים, ברור כעת כי בית המשפט הנכבד, הליך ההסגרה וכן שירותי בריאות הנפש נפלו קרבן זה למעלה מחמש שנים למסכת של פעולות מרמה והתחזות מבית היוצר של המשיבה ומקורביה".

"מתבהרת כעת התמונה העגומה לפי ההחלטה בעבר על הקפאת ההליך והעיכובים הרבים עד כה היו והינם פרי התחזות של לייפר, ובגינם שובש ההליך המשפטי ונפגמה משמעותית יכולתה של ישראל לעמוד עד כה במחויבותה הבינלאומית כלפי אוסטרליה".

עוד הוסיפו: "המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה סבורה כי נכון כעת להסיר כל מכשול מן הדרך, להתקדם בהליך ההסגרה תוך חתירה להכרעה, ולמנוע בכל דרך מצב בו המשיבה ממשיכה לעכב את ההליך ולשבשו בדרכי מרמה".

בעקבות כך, מבקשת היום המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה מבית המשפט לעיין מחדש בהחלטתו להתיר הגשת חוות דעת נוספת של פרופ' טיאנו (בבקשה נכתב כי פרופ' טיאנו מתפקד בתור הרופא של לייפר ובהתאם לכך אינו עד מתאים לחוות דעה על מצבה), להבהיר את החלטתו לגבי חוות הדעת של פרופ' קוטלר ולגבי זכות המשיבה לזמן עדים, להורות על העברת חוות הדעת שתוגש מטעם המשיבה לחברי הפאנל וכן לקבוע מועדים למתן החלטה בדבר כשירותה של המשיבה לעמוד בהליך הסגרה, לדיון בעתירת ההסגרה ולהחלטה סופית בעתירת ההסגרה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
יש צד שזו עלילה והאחיות תיאמו עדויות
פיני | 19-02-2020 17:58
צריך לחקור את האחיות... הן באו ממשפחה מפורקת ואולי לא קיבלו יחס טוב, אז כיום הן מתנקמות... יש להביא אותן לחקירה בישראל
פיני יש מצב ששתית משהו?
גבי | 20-02-2020 15:52
חקירה מקיפה על ידי רשויות החוק באוסטרליה הוכיחה שיש אכן בסיס מוצק להאשמות ולכן צריך לעמוד לדין. מדינת ישראל צריכה לבצע את חובתה ולהסגיר אחרי שמומחים קבעו שהיא כשירה וזהו. רק בגלל הקשרים של המרשעת הזטו שברחה מהארץ לאוסטרליה בגלל האשמות דומות בחסות הקהילה החרדית שמסתירה את חטאיה מתחת לזקן ולשטריימל. שתעמוד שם לדין ותנסה לשכנע אותם שהיא לא שפויה.
2
בושה לישראל
שלמה | 19-02-2020 19:54
לא נמאס מהקרקס הזה במחוזי ירושלים? ערערו לעליון להחלטה מיידית והעלאה על מטוס. חמש שנים לוקח שטות כזו? אלה שופטים בישראל? עושים מהם משחק מטורלל והם ממשיכים לשבת?
3
מתאים לפרקליטות להלל את מי שבא להם
שוש | 20-02-2020 0:01
ולשלול קרדיט ממי שלא .הרופא שלה לא מתאים .למה הוא לא מתאים כי הוא הרופא שלה .מה הקשר מישהו מבין ?
4
חסידותגור
יורם | 20-02-2020 17:41
פרסה מבישה של המדינה , שר יעמוד לדין בגין חסידית גור ,ובית משפט שכנראה גם הוא מתפקד לחסידות גור . מה לעשות ,חרדים שחורים עליך