בנט פתר את המשבר: חרם העגלים הוסר

בנט פתר את המשבר: חרם העגלים הוסר

הרשות הפלסטינית נשברה בעקבות העיצומים שהטיל עליהם שר הביטחון, ובכך נפתר המשבר המתמשך של הרשות הפלסטינית מול מגדלי הבקר הישראלים והחרם הוסר. בהתאם, יתבטלו ההגבלות

בנט פתר את המשבר: חרם העגלים הוסר
  (צילום: גרשון אלינסון/ פלאש 90)

חצי שנה לאחר שהטילו ברשות הפלסטינית חרם על קניית בשר ממגדלי הבקר הישראלים, המשבר נפתר בעקבות התערבותו של שר הבטחון נפתלי בנט. העיצומים שהטיל על הפלסטינים הגבירו את הלחץ והחרם הוסר.

הבוקר (חמישי) הודיע בנט לרשות הפלסטינית באמצעות מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, על פתיחת הייבוא החקלאי מהרשות הפלסטינית לישראל, לאחר שהוסר החרם, בעקבות כאמור העיצומים שהטיל על הפלסטינים. בהתאם, יתבטלו ההגבלות שהטיל השר בנט.

בסוף החודש שעבר הורה בנט לעצור באופן מיידי את ייבוא התוצרת החקלאית מהרשות הפלסטינית לישראל, מה שפגע באוכלוסייה האזרחית הפלסטינית. החלטת השר התקבלה לאחר חודשים של ניסיונות חוזרים ונשנים של מערכת הביטחון לפתור בהידברות את משבר העגלים שהוביל לפגיעה קשה ומתמשכת בסקטור מגדלי הבקר בישראל ולקריסת מאות משקים בענף.

כאמור, בשיחות שניהלו אלוף כמיל אבו רוקון וראש המנהל האזרחי, תא״ל רסאן עליאן, עם הרשות הפלסטינית, ביחד עם שר החקלאות צחי הנגבי, סוכם כי הרשות תסיר את חרם העגלים שהחל בחודש ספטמבר האחרון.

מכתב תמיכה בימינה מהחקלאים

במקביל הביעו לאחרונה חקלאים תמיכה במפלגת ימינה. במכתב ששלח דורון בידץ, יו"ר אמפ"י – ארגון מגדלי העגלים, נכתב: "בשמי ובשם חבריי מארגון מגדלי העגלים,חשוב לי להעביר את התרשמותנו מעזרתכם במאבק נגד החרם הפלסטיני על העגלים שלצערנו -טרם נגמר .ניתן לומר כי היחידים שנרתמו באמת לעזרתנו היו הציונות הדתית".

ח"כ אופיר סופר הגיב: "מברך את השר בנט על טיפולו הטוב והיעיל בחרם הפלסטיני על מגדלי הבקר הישראלים. הוכחה נוספת שתגובה חריפה ולא מתנצלת היא הפתרון לבעיות במזרח התיכון.שר הביטחון בנט מוכיח במעשיו שהחקלאות נמצאת בראש מעייניה של מפלגת ימינה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
בנט: אל תשב עם ביבי בממשלה. נגד ערכי היהדות
משה | 20-02-2020 9:18
ערכי היהדות חשובים לחוסנו של העם ולחוסנה של המדינה. ביבי מייצג את כל מה שפשע והדרדר במדינה הזו: תאוות הממון, רהבתנות, חמדנות, שנורר, זילזול בהשכלה ובספר, חוסר-אמינות קיצוני. גנץ הוא יהודי ישר דרך ואיש עשייה. הוא לא יכריז סיפוח-כבר-ביום-ראשון אלא פשוט יעשה.
2
אולי בהמות יצביעו לבנט הרמאי
גדי | 20-02-2020 9:23
המפלגה היחידה שלא תבגוד בליכוד, זה הליכוד! בשיחות סגורות ביבי אומר בפירוש:ימינה סגורים עם כחול לבן!
הליכוד בגד בערכי היהדות. בושה
סיפוח-כבר-ביום-ראשון | 20-02-2020 10:11
מלחכי פנכתו של ביבי שבגד בכל ערכי היהדות ומייצג את כל מה שפשע במדינה הזו. איש של ספינים ולא של עשייה.
3
חבל שלא הסיר את החרם המטופש על בן גביר
רבנו גרשום | 20-02-2020 9:28
התנהלותו של בנט ילדותית ואת המחיר עומד לשלם כל עם ישראל ובראשונה הציונות הדתית
4
מי שמאמין בערכי היהדות לא יושב עם ביבי בממשלה
יוסף | 20-02-2020 9:36
ערכי היהדות חשובים לחוסנו של העם ולחוסנה של המדינה. ביבי מייצג את בגידת העם בערכיו. חזון ישעיהו כאילו נכתב על ביבי: כַּסְפֵּךְ, הָיָה לְסִיגִים; סָבְאֵךְ, מָהוּל בַּמָּיִם. כג שָׂרַיִךְ סוֹרְרִים, וְחַבְרֵי גַּנָּבִים--כֻּלּוֹ אֹהֵב שֹׁחַד, וְרֹדֵף שַׁלְמֹנִים;
5
אין על בנט
מיקי זהר | 20-02-2020 10:13
חוץ מביבי כמובן
6
מלוא ההערכה לנפתלי בנט. כך עובדים וכך מצליחים
יהודה לוין | 20-02-2020 10:19
בנט הוא איש נחוש. ופועל בצורה הנכונה ביותר. יפה מאוד!
7
גניבות בקר
אילנה אור פז | 21-02-2020 7:09
לערוך עוצר לאטום דרכים ברשות או אצל הבדויים תלוי באיזור, כאשר יש גניבת-בקר מיהודים! לימדו מהסינים!!! תהיו עיקביים. תצמידו אותם לקיר. שיבינו שעם השלטון היהודי לאאא מתעסקים. אל תהיו בכלל נחמדים! ביהודים לא נוגעים. הערכה למילה כבוד היא שמנחה את הערבים.! ברגע שהיהודים לא מוכיחים כבוד לרכושם הערבים מסלסלים במזלזלים בעצמם.
לא יהודיה ולא בן אדם.
איילה לבנה | 25-02-2020 12:15
ביהודים לא נוגעים. כל השאר תגעו כמה שתרצו ותצמידו לקיר. הכותבת אפילו לא מודעת לגזענותה.וגם אינה מכירה את נביאי ישראל ותורתם.
שקר וכזב
עגלוני | 23-02-2020 22:16
לא הוסר ולא בטיח. עוד ספין
8
שר בטחון ובצל ירוק
איילה לבנה | 25-02-2020 12:12
באיזו מדינה נורמלית ולא נורמלית מתעסק שר הבטחון בעגלים בעגבניות ובבצל ירוק???? ועוד מתגאה בכך??? רק בישראל מדינה שירדה מזמן מהפסים.
9
נכון.עברתי לימינה.
אבי | 25-02-2020 13:12
מת לראות שהשקדיה מסיימת את הרפורמה במערכת המשפט.