נתניהו פונה לגנץ: "מזמין אותך לעימות מולי" - סרוגים

נתניהו פונה לגנץ: "מזמין אותך לעימות מולי"

לאחר שבני גנץ אמר כי הוא "מוכן לעימות", ראש הממשלה הזמין את יו"ר כחול לבן לעימות טלוויזיוני מולו: "כמו בארה״ב, בוא נעשה שלושה עימותים טלוויזיוניים, בלי טלפרומפטר״

נתניהו פונה לגנץ: "מזמין אותך לעימות מולי"
  (צילום: פלאש 90)

לאחר שבני גנץ אמר בשבוע שעבר כי הוא מוכן לעימות לפני הבחירות לכנסת, ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין הערב (שלישי) את יו"ר כחול לבן לעימות טלוויזיוני במהלך ראיון לערוץ 20. בדבריו אמר לגנץ: "אני מזמין אותך לעימות טלוויזיוני, כמו בארה״ב. בוא נעשה שלושה עימותים טלוויזיוניים, בלי טלפרומפטר״.

"בני, בוא לעימות! תפסיק לפחד! תבוא לשלושה עימותים, תבוא לראשון גם טוב, תגיד מה שיש לך להגיד ואני אגיד מה שיש לי להגיד" קרא נתניהו. "כנראה שלגנץ יש בעיה, הוא לא עומד בלחץ. הוא לא עומד בלחץ של טלפרומפטר. אומרים לו תגיד ככה הוא אומר ככה. עזוב, בוא, תעמוד".

"אם אתה לא יכול לעמוד בלחץ של עימות טלוויזיוני איך תוביל את מדינת ישראל?" הוסיף ושאל. "אתה יודע איזה לחצים אני צריך להדוף? עמדתי מול כל העולם ונשיא ארה"ב שרצה הסכם גרעין מסוכן ואמרתי לא והלכתי מולו. בני גנץ, תפסיק לפחד, בוא לעימות. מגיע לאזרחי ישראל לשמוע דברים כהוויתם בכלכלה, בביטחון, במדינאות. רונן צור עובד עכשיו שעות נוספות. האיש שהשווה את טראמפ להיטלר חושב מה נגיד, איך נצא מזה ולא נבוא? תבואו לעימות, תפסיקו לפחד. ראש ממשלה שלא עומד בלחצים הכי בסיסיים לא יכול לעמוד בראש מדינה, שיתייעץ עם מקורבו אחמד טיבי".

בתגובה לדבריו, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיב לנתניהו וקרא להתעמת איתו גם כן: "ביבי, שמחתי לשמוע סוף סוף שאתה מוכן לקיים עימות. אני קורא לך לעימות מולי לפני ה- 2 במרץ, בכל מקום ובכל שעה שתבחר".

דבריו של נתניהו נאמרו כתגובה לראיון של גנץ בשבוע שעבר, בו אמר כי הוא "מוכן לעימות, אבל אגיד איזה עימות יקרה: העימות של נתניהו עם עדי התביעה במשפט שלו. יש כבר הרכב שופטים וכתב אישום, שמה יהיה הרבה עימותים". זאת לאחר שנתניהו סירב להצעתו של גדעון סער לעימות בפריימריז לראשות הליכוד. עם זאת, גורמים בכחול לבן העריכו כי העימות לא יקרה בסופו של דבר, כשלדבריהם "זה ספין של נתניהו שנועד להסיח את דעת הציבור מהפתיחת המשפט".

עוד באותו נושא

מה ענו בני גנץ ובנימין נתניהו כשהוזמנו לעימות?


11

בראיון הערב נתניהו גם התייחס לחשיפת ההקלטות של ח"כ גבי אשכנזי והיועמ"ש אביחי מנדלבליט וקרא להציג את חומרי החקירה המלאים. "למה לא נותנים את התמלילים וחומרי החקירה על פרשת הרפז? אם אין מה להסתיר תוציאו את זה החוצה" קרא. "אני חושב שחשוב לעשות את זה לפני הבחירות, ממש עכשיו כדי לראות מה יש שם כדי לראות אם זה משפיע על מה שמתרחש היום. אם יש שם סודות צבאיים – להוציא. אם יש שם נושאים של צנעת הפרט ודברים משפחתיים – להוציא".

לדבריו, "יש שם 16 שיחות לפחות שהגיע הזמן ומגיע לציבור לראות את זה. היום אמר שר המשפטים אוחנה שהוא דורש ומבקש להוציא את זה, הליכוד יגיש מחר עתירה רשמית להוציא ולפרסם את החומר. אני לא מבין מה יש להסתיר כאן. כחול לבן לכאורה דוגלת בטוהר המידות ובשקיפות, תצטרפו אלינו בדרישה להסיר את צו איסור הפרסום, שגבי אשכנזי יגיד שהוא דורש וכן היועמ"ש. מה יש להם להסתיר?".

עוד באותו נושא

שר המשפטים: לפרסם את הקלטות אשכנזי ומנדלבליט


6

 

כזכור, רעיון העימות בין נתניהו וגנץ החל לאחר שבחדשות 12 הזמינו את שני המועמדים לתפקיד ראש הממשלה, יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ לעימות טלוויזיוני. השניים סרבו, אך הנימוקים היו מעניינים. על פי כתבת הכנסת של חברת החדשות דפנה ליאל, בליכוד הודיעו: ״נשקול בחיוב אם גנץ יבוא עם טיבי.״ בכחול לבן הסבירו שהם לא מתעמתים עם נאשמים בפלילים.

העימות הטלוויזיוני האחרון התרחש בישראל לקראת הבחירות לכנסת ה-20 ב- 2015, אך הוא לא כלל את ראש הממשלה נתניהו ומועד האופוזיציה דאז יצחק בוז'י הרצוג, אלא את שמונת ראשי המפלגות: יאיר לפיד, נפתלי בנט, משה כחלון, אביגדור ליברמן, אריה דרעי, אלי ישי, זהבה גלאון ואיימן עודה. העימות האחרון שבו השתתף בנימין נתניהו היה בשנת 1999 בבחירות לכנסת ה-15 והוא התקיים בן מועמד הליכוד בנימין נתניהו לבין מועמד מפלגת המרכז איציק מרדכי, יו"ר מפלגת ישראל אחת אהוד ברק התנגד ולא הופיע לעימות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
17 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
גנץ השפיע עליכם
טרונצ׳ו | 18-02-2020 22:32
טלפרומפטר - ולא כפי שכתבתם ״טלמפרוטר״.
חחחחחח ביבי יאכל אותו בלי מלח ובלי סחוג. חחחח
חחחח | 19-02-2020 0:40
עם ישראל ברחבי תבל מוכן ומזומן לקראת העימות...... חבל שלא יהיה. אני מוכן להתערב על מיליון ש''ח שגנץ האהבל יעשה במכנסיים באולפן
2
היה צריך להתעמת ב20 שנה האחרונות
עכשיו כבר מאוחר | 18-02-2020 23:06
17.3
3
למה אין שום אזכור להסכם בנט-חמאס?
סרוג | 18-02-2020 23:13
בנט הורה להרחיב את גבול הדייג ולהגדיל את כמות הסוחרים הנכנסים בתגובה לבלוני הנפץ והרקטות. ואני חשבתי שתהיה התייחסות למעשה הזה. כלום???.... מה הייתם אומרים אם זה היה בא מליברמן או גנץ?
4
צדק צדק תרדוף
יוספה רחמן | 18-02-2020 23:21
לפי חוק יסוד, מותר לראש ממשלה לכהן בתפקידו גם אם הורשע, מכיוון שיש שלב של ערעורים במשפט, שיכול להפוך את הכל. עד לתום שלב הערעורים מותר לו על פי חוק יסוד לכהן! תגובת כחול לבן היא אם כן שקר גס וכדרכם צפצוף על חוקי יסוד!!!!!
מה אתה מצפה מהשמאל
אלמוני | 19-02-2020 6:07
אין לו ערכים דמוקרטיים
5
איך כותבים?נתניהו המושחת... או ביבי המושחת?
ציונה שרעבי מנדלוביץ | 18-02-2020 23:40
איך כותבים?נתניהו המושחת... או ביבי המושחת?
כותבים נתניהו אנחנו אוהבים! מחל! מחל! מחל!
בני | 19-02-2020 0:25
ולוקחים לקלפי את המישפחה השכנים והחברים!!! וגם את ציונה...
6
עימות
לולו | 19-02-2020 0:00
גנץ מהוסס די פוחד לעמוד לבד . קשה לו בתנאי לחץ.אתם יודעים בלי לפיד אשכנזי ויעלון גנץ אבוד. שנים טוחנים את הסיגרים של ביבי מה יצא כלום ???איפה התקשורת עכשיו למול הקומבינציות של היועמש??? למה הם שותקים .??? למה לא טוחנים???למה לא מדברים ???איפה הקשקשן של אברמוביץ'.??? בלוף
7
תנאי לעימות - ללא אוזניה נסתרת
מני | 19-02-2020 1:05
גאנץ ללא אוזניה וללא טלפרומפטר לא ידע מה לדבר... ישתוק או יגמגם שטויות... ביבי יודע את זה... אם גאנץ רוצה להיות ראש ממשלה נראה אותו מתמודד פנים מול פנים עם ביבי... רק שגאנץ מ פ ח ד - אז הוא ממציא תירוצים להתחמק, שבוע שעבר אמר שהוא לא יתעמת עם חשוד בפלילים, רק שיש לו חבר טוב בשם אהוד אולמרט שהוא הורשע בפלילים כבר ואיתו הוא חבר ומתייעץ... אז התירוץ הזה נפל... וכעת תירוץ חדש... תכלס הוא פחדן, לא מתאים לתפקיד ראש ממשלת ישראל...
8
שיעשו את העימות בחאן אל אחמר
דוד | 19-02-2020 6:32
יש שם ישוב לתפארת בזכות ביביבנט
9
שליברמן יתעמת מול
משה | 19-02-2020 6:46
בנט או סמוטריץ, נראה אותו
10
דוברמן / ביתנו
לוי 022020 | 19-02-2020 6:47
תגובת הדוברמן מביתנו ( פודל ), [ לאור ההזמנה של רוהמ לעימות ב - 3 - נושאים את ראש כחולבן גנץ הלייצן ש סיכן חיילי צהל ( כדי למנוע מפגעים מחבלים ) ] מזמין את רוהמ ביבי נתניהו היקר והגדול ( הארייה ) מכולם לעימות מולו הוא לעג , לרש , חצוף , יהורן , מי אתה בכלל ??? פודל קטן ועלוב שרק שינאת יהודים ודת מחזיקים אותך בחסות עליית רוסים לא יהודים שונאי דת אך ימניים ומיזה אתה פוחד ... איך הבטחת לנו לפני הבחירות ... תוך 4 2 שעות תחסל את ... עברו 24 חודשים ולא עשית כלום פרט לחברך בעבר שהיום אינם שעברו מעשי שחיתות ...
11
עוד ספין של הנאשם-הנשפט נתניהו.
חרדה למדינה | 19-02-2020 7:09
צודק חכ גנץ, העימות היחידי שהנאשם-הנשפט הנל צריך לעבור הוא עם עדי התביעה במשפטו. ואני מוסיפה, גם עם ההוכחות ל-3 עברותיו שוחד, מרמה והפרת אמונים.
12
ביבי יש לך את זה בעיתוי פחות צפוי ונואש
אריאל | 19-02-2020 8:10
נו באמת. עימות עכשיו שיש תאריך למשפט. לא כולם טיפשים שקונים את השטויות שלך.
13
ליברמן טיפש קופץ בראש
רמי | 19-02-2020 8:19
אף אחד לא דיבר איתו והוא קופץ . ליברמן סע לגרמניה תקבל חיזוק ותחזור. ליברמן שונא ישראל.............
14
בלגנץ אינו ראוי
שםלי | 19-02-2020 9:09
בלגנץ שילם סיכום של 2,455,499 על מסע בחירות ברשתות החברתיות מכספי הציבור. ארבעת ראשי המפלגה הוציאו יחדיו על מסע הבחירות סכום של 6,139,907 . זה אמור לגבי הרשתות פייסבוק ואינסטגרם, אך אינו כולל את הטוויטר ורשתות נוספות. בנוסף לראשי המפלגה גם , כמעט כל חברי המפלגה העלו פרסומים בתשלום בעמודי הפייסבוק הפרטיים שלהם באלפי שקלים. עבור ראשי המפלגה שלמה המפלגה מכספי הציבור כנראה שכך נראה אצלם ישראל לפני הכל. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- בלגנץ אדם שאינו ראוי. הוא לא היה ראוי להיות רמטכ”ל אלא מונה לרמטכל במקום יואב גלנט שהפרקליטות מצאה אצל האחרון חריגות בניה. משכך גנץ מיהר להרוס את חריגות הבניה אצלו שם הפרקליטות לא חיפשה. בתור רמטכל התנגד לבניית הגדר החוסמת הצפתנו באפריקאים. בתור רמטכל השאיר את המינהרות על כנן כי לטעמו הן לא היו מספיק איום. בתור מפקד על מבצעים גרם למות מיותר. נזכיר גם את מדחת יוסף שדימם למות בעוד גנץ מביט בו דרך המשקפת. גנץ אינו ראוי להיות מועמד לראשות ממשלה ולא רק שאינו ראוי להיות ראש ממשלה בפועל. במשך שנה תמימה לא הציג שום תכנית, זולת מה שהממשלה כבר החליטה עליו: לקים בתי חולים חדשים אחד בבאר שבע ושני בקרית אתא. את זה הבלנץ מציג כאילו זו תכניתו. אינו מבהיר את עמדתו המדינית מלבד מזה הוא צורח בקול רווי שנאה שהוא לא יקדם שנאה! הדבר היחיד שהוא ראוי לו הוא כתב אישום. בלגנץ הוא שצריך להיות נאשם. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ממצאי מבקר המדינה: בשנת 2016 חברת המימד החמישי בניהולו של בנימין גנץ הציעה למשטרה לרכוש מערכת שפיתחה תוך הצגת עובדות לא נכונות על מוצר שלמעשה לא קיים. היה צורך לבצע בדיקת יכולות המערכת לכך צריך אישור ועדת פטור במשרד האוצר לפי תקנה 11 לתקנות חובת מכרזים. לוועדת המכרזים שדנה בעניין הפטור הוצגו נתונים בעקבותם אישרה הוועדה את הפטור ממכרז. לוועדת המכרזים הוצגה חוות דעת של מנהל הטכנולוגיות של המשטרה שכללה פרטים כוזבים אודות החברה., על-פי חוות הדעת שהוגשה לוועדת המכרזים ב-2016, החברה הייתה קיימת ארבע שנים, אף שהיא התאגדה רק בשנת 2014 ונאמר שלחברה חמישה לקוחות שהם גופים ביטחוניים וקיים אצלה זה שנה וחצי מוצר מדף - מבדיקת המבקר עלה כי מדובר בפרטים כוזבים, לחברה לא היה מוצר מדף ולא היה לה שום לקוח שהינו ארגון ביטחוני. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- בעקבות הצגת נתונים כוזבת מצד החברה, המשטרה הסכימה ללא מכרז ושילמה מקדמה של 4 ארבעה מליון שקל ואף התכוונה להתחייב מראש במקרה של הצלחה על רכישה בסכום של 50 מליון שקל גם כן ללא מכרז. כאן התנגדה ועדה המכרזים. המשטרה התכוונה להרחיב את ההתקשרות אך באוצר סיכלו זאת. בניגוד לחוק מבקר המדינה לא הפנה את ממצאיו המחשידים בפלילים ליועץ המשפטי לממשלה. לכן ליכוד ועמותת לביא דרשו מהיועץ המשפטי לממשלה לחקור את גנץ את נסיון לקחת במרמה 50 מליון שקל. מאחר שהלה לא החל לחקור, עתרה לביא לבגץ. הפרקליטות הודיעה שקבלה ממבקר המדינה חומרים בעלי היבטים פליליים ושבודקים. חברת המימד החמישי בראשותו של גנץ גרמה למשטרה הפסד של 4 ארבעה מליון שקל שיכל לגדול לעוד 50 חמישים מליון אילולי נסגרה החברה.