צפו: תיעוד רגע המעצר של יהודה גליק בהר הבית - סרוגים

צפו: תיעוד רגע המעצר של יהודה גליק בהר הבית

לאחר שחבר הכנסת לשעבר יהודה גליק נעצר על הר הבית, המשטרה הוציאה תגובה בה היא טוענת שהוא פרובוקטור. כעת מתפרסם תיעוד ממעצרו האלים של גליק

צפו: תיעוד רגע המעצר של יהודה גליק בהר הבית
  יהודה גליק עם מפקד מחוז ירושלים לשעבר, יורם הלוי (יונתן זינדל/ פלאש 90)

פורסם תיעוד ממעצרו של חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק בהר הבית הבוקר (שלישי) לאחר שלטענת המשטרה עורר פרובוקציות במקום, ולטענת פעילים שליוו אותו הוא הלך 'לאט מדי' לטעמם של השוטרים.

צפו בתיעוד:

עו"ד אייל שלי, מנכ"ל "הקרן למורשת הר הבית" שהגיע לייעץ לפני זמן קצר לחה"כ לשעבר יהודה גליק במקום מעצרו בתחנת הקישלה בעיר העתיקה בירושלים מוסר: "יהודה גליק עדכן אתמול בערב אישית את השר ארדן, השר לביטחון פנים על כוונתו לעלות היום להר הבית ועל חששו מפני מעצר, הוא חש שמחפשים להתנכל לו. השר הבטיח שהכל יהיה בסדר"."יהודה מרגיש טוב, אך הוא כעת ללא נעליים מפני שעלה להר הבית, לא קיבל אפילו כוס מים בעת מעצרו שנמשך עד לרגעים אלה. הטלפון שלו הוחרם".

"גליק הסביר שעדכן מראש את עלייתו הבוקר עם חברי קונגרס, והמשטרה המתינה לעזיבתם את המקום ואז עצרו אותו בטענה מגוחכת שהלך לאט מדי. גליק מסר לי כי ימשיך להיאבק על זכותו של כל אדם להסתובב בחופשיות בהר הבית, וימשיך לכבד כל אדם באשר הוא אדם, וכך גם יעיד בחקירתו".

תיעוד נוסף מרגע המעצר:

כזכור, מוקדם יותר נעצר בהר הבית חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק, ונאזק בידיו. לטענת פעילים שליוו את גליק, הוא עלה אל הר הבית יחד עם שני חברי קונגרס אמריקנים ונעצר כיוון "שהלך לאט מדי".

גליק עלה אל ההר עם חברי הקונגרס ג'ים ג׳ורדון ומייק ג'ונסון שבאו במשלחת מיוחדת המנוהלת על ידי רותי ליברמן ושרה פאליי. חבר קונגרס ג׳ים גורדון עלה להר הבית גם לפני ארבע שנים.

עוד באותו נושא

המשטרה תוקפת: יהודה גליק הוא פרובוקטור

לסרוגים נודע כי לאחר שגליק רצה להתקרב אל אזור אורוות שלמה, השוטרים הודיעו לו כי חברי הקונגרס יכולים להתקרב, אך הוא מנוע בשל יהדותו. גליק התקרב אל אורוות שלמה בכל זאת, ובגלל ש'הלך לאט' נעצר על ידי שוטרי יס"מ שעצרו אותו באלימות ואזקו את ידיו, כאשר סגן מפקד הר הבית מלווה אותם.

למרות המעצר החריג, עליות היהודים אל הר הבית המשיכו כרגיל ללא הפרעה נוספת מצד המשטרה.

לאחר המעצר האלים, יצאה תגובת משטרה שתקפה את גליק וטענה כי הוא מעורר פרובוקציות בהר הבית מדי שבוע: "במהלך החודשים האחרונים אותו מבקר הגיע מספר פעמים מדי שבוע על מנת לבקר בהר הבית, בהם כמעט כל ביקור היה מלווה בפרובוקציה שהובילה לא פעם להימנעותם של מבקרים נוספים להצטרף לקבוצתו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
יהודה גליק
יגאל כהן | 18-02-2020 11:46
יהודה גליק אדם משועמם רק גורם לצרות ואסונות עובר על פסק הלכה של גדולי הדור שאסור לעלות על הר הבית
2
גליק
יהודה | 18-02-2020 11:48
הוא לא נעצר באלימות. הוא התנגד למעצר, ונהגו בו בעדינות רבה
3
הכל בגלל דגנרט אחד ושמו משה דיין
שרוני | 18-02-2020 12:00
אם לא היה דואג לכסות על הגניבות שלו מהר הבית - לא היה מוסר את השליטה בהר לידי הירדנים
הכל בגלל רבנים הזויים
משה | 18-02-2020 12:21
שמתנגדים לעלייה להר הבית. הרשימה ארוכה מדי לספור רבנים הזויים שמתנגדים לעלייה להר הבית כולל בנין המקדש. הרבנים שאוסרים אינם גדולים אלא קטנים שבקטנים וספק מין או תלמיד ירבעם בן נבט.
4
מאיפוא הטוקבקיסטים הנכרים?
אלי | 18-02-2020 14:36
משתתפים בצערכם לעבוד נגד רצונכם במחלקת התשקורת ביסם ומשתרה השמאלנים
5
הר הביית
אבינועם | 18-02-2020 20:38
יהודה גליק פשוט משועממם אחריי שניזרק מהכנסת הוא פשוט מחפס תשומת לב מיסכן ולחשוב שהאדם המטורלל הזה הייה בכנסת פשוט עצוב לך ותיקבע שיעורים בתורה ובדרך ארץ
6
זכותו להסתובב שם חופשי
חגי | 18-02-2020 23:41
זכותו להסתובב שם באופן חופשי ללא משטרה וללא מגבלה. תפקיד השוטרים להגן עליו מפגיעה ולא לייצר פרובוקציות שלא היו.
7
גליק
אמין | 19-02-2020 20:59
מישחק מכור ומבויים