נחשפו ההקלטות נגד הרב אריה שטרן - סרוגים

נחשפו ההקלטות נגד הרב אריה שטרן

נחשפו הקלטות בו נשמע יו"ר המועצה הדתית בירושלים, יהושע ישי, אומר כי הרב אריה שטרן לא יקבל את המפתח ללשכתו: "בזכות נגיד שאני נותן לו את הכבוד, יש לו את הזכות להיכנס"

author-image
נחשפו ההקלטות נגד הרב אריה שטרן
  יונתן זינדל/ פלאש 90

נחשפו הבוקר (שלישי) הקלטות של יו"ר המועצה הדתית בירושלים, יהושע ישי, נגד הרב אריה שטרן, לאחר שסירב להביא את המפתחות החדשים ללשכת הרב לעוזרו, הרב עזריאל לויתן.

ב'נכון להבוקר' עם ישי שנרב פורסמה השיחה הבאה:

ישי: "המפתח של המנקה נשבר, אז החלפנו מנעול אבל השארנו את הדלת פתוחה כדי שיהיה אפשר להיכנס עם הקוד".
לויתן: "לא, אז הקוד לא עובד כבר כמה ימים ואמרו לנו ש…"
ישי: "הקוד עובד".
לויתן: "מה הקוד?"
ישי: "אני לא יודע, החליפו קוד".
לויתן: "אז למה לא מודיעים לרב?"
ישי: "הרב אף פעם לא עשה שימוש בקוד".

בהמשך השיחה נשמע ישי אומר שלרב אין זכות לקבל מפתח ללשכתו:

ישי: "הרב בעיקרון כשהוא מגיע, הוא רשאי להיכנס ללשכה, ורק לו אני נתתי רשות להיכנס ללשכה, אבל בדרך כלל כשהרב מגיע לכאן הוא קורא ליוסי ויוסי פותח זה מה שקרה בכל השבועיים האחרונים. הרב מקומו מונח, הרב יש לו את כל הזכויות האלה ובזכות נגיד שאני נותן לו את הכבוד, יש לו את הזכות להיכנס. הרב רוצה להיכנס, יפתחו לו את הדלת. בעיקרון כמו שלא היה לכם עד היום מפתח גם לא יהיה אחר כך מפתח".

אמש שר הדתות, יצחק וקנין מש"ס נזף בישי, אך למרות הנזיפה, בראיון למנדי ביתאן בכאן מורשת טען הבוקר השר וקנין כי: "גם לרב עמאר אין מפתח הבוקר כי החליפו את המנעול גם בלשכתו. הכול טכני לחלוטין".

מהמועצה הדתית בירושלים נמסר: "ההקלטה אינה מלמדת דבר וחצי דבר, העובדה היא שגם אתמול, כתמיד, הרב שטרן נכנס למשרדי הרבנים הראשיים בירושלים ושהה בהם. אין לנו כוונה להתדיין בתקשורת על שיחות מקצועיות עם הגורמים הממונים או לשתף פעולה עם הדלפות מגמתיות של שיחות פנימיות שבסופו של דבר פוגעים בכבודה של תורה. לגופו של עניין לאורך כל השנים שבהן כיהן הרב שטרן כרב הראשי של ירושלים, הועמדו לרשותו כלל המשאבים בהתאם לנדרש ולחוק וכך יעשה גם בעתיד".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
חוצפן ועז םנים
פיני | 19-02-2020 16:03
יהושע פרוע ישי כבר יותר מפעם נכנס לתחומים שאינם שלו במיוחד כאשר הוא יור ממונה, צריך להעיף אותו ואיני מבין איך שוב ושוב אנחנו נופלים לפח שהוא טומן, חוצפן שצריך לא להעיר אלא לנדות אחרי הזלזול שלו בתלמידי חכמים ואם באמת שס אינם מאחורי התרגיל המסריח של החוצפן הזה שיוכיחו ויעיפו אותו כבר....
2
כותרת הכתבה מוטעית - צ"ל ההקלטות על ההתנכלות
מורה ללשון | 21-02-2020 15:07
ההקלטות אינן נגד הרב שטרן אלא על ההתנכלויות של יור המועצה הדתית נגד כבוד הרב שטרן