בני גנץ מתכוון לבטל את חוק החסינות במתכונתו הנוכחית

בני גנץ מתכוון לבטל את חוק החסינות במתכונתו הנוכחית

יושב ראש כחול לבן, בני גנץ, הודיע כי הוא מתכוון לבטל את חוק החסינות במתכונתו הנוכחית: "פתח לשחיתות וליצירת קליקה שביכולתה להפוך את בית הנבחרים לעיר מקלט לעבריינים"

author-image
בני גנץ מתכוון לבטל את חוק החסינות
  Miriam Alster/Flash90

במהלך כנס התנועה הקיבוצית, נאם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, וטען כי בקשת החסינות של חיים כץ תהיה האחרונה שהכנסת דנה בה.

גנץ אמר: "אנחנו נמצאים עכשיו במקום הכי נמוך בעולם, שהוא גם מעין משל למה שקרה לפוליטיקה שלנו בשנים האחרונות. דוגמא לכך ראינו במספר החשודים והנאשמים הבלתי נתפס. וגם בסוגיית דיוני החסינות".

"מכאן אני יוצא לכנסת, לדיון על בקשת החסינות של ח"כ חיים כץ שאותה אני מתכוון להפוך לבקשת החסינות האחרונה שבה דנה כנסת ישראל.  עצם הדיון של חברי הכנסת בחסינות חבריהם, זהו פתח לשחיתות וליצירת קליקה שביכולתה להפוך את בית הנבחרים לעיר מקלט לעבריינים".

עוד באותו נושא

מליאת הכנסת תכריע סופית בבקשת החסינות לחיים כץ

גנץ הודיע כי הוא מתכוון לבטל את מתכונתו הנוכחית של חוק החסינות: "אני מתכוון להוציא את ההחלטה מידי חברי הכנסת, ולהקים ועדה של אנשי מקצוע ואישי ציבור, כולל חברי כנסת לשעבר, שתקבל החלטה עניינית ומקצועית".

בתנועה לאיכות השלטון הגיבו לדברים ואמרו כי הבטחתו לגבי החסינות: "דומה להבטחה להתחיל דיאטה אבל ממחר. מוטב היה אילו ח"כ גנץ היה בודק מדוע בישיבת הועדה שדנה בנושא החסינות של ח"כ כץ, חברי הכנסת ממפלגתו שקלו שיקולים זרים ובחרו להימנע בהצבעה, במקום להתנגד לה בנחרצות.כך לא נראית מלחמה בשחיתות".

כזכור, היום באופן מיוחד תתכנס המליאה לדיון פגרה מיוחד, כשעל סדר היום הצעת ועדת הכנסת לקביעת חסינות בפני דין פלילי לחבר הכנסת חיים כץ, שבעקבותיה לא יוכל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להגיש את האישום נגדו לבית המשפט.

חברי הכנסת של הליכוד, יהדות התורה, ש"ס וישראל ביתנו צפויים לתמוך במתן חסינות לכץ, בדומה לאופן הצבעתם בוועדת הכנסת שהוקמה באופן חריג בתקופת בחירות , בעוד חברי הכנסת של כחול לבן יצביעו על פי חופש הצבעה כשמרביתם מתנגדים, אך יהיו ח"כים במפלגה שמתכוונים להימנע. גם חלק מהח"כים ברשימה המשותפת, בהם אחמד טיבי ומנסור עבאס, צפויים להימנע. עד כה לא ברור איך יצביעו חברי העבודה-גשר-מרצ, ואם לשפוט לפי הצבעת חלק מהם בוועדה, הרי שיצביעו נגד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
להוציא סמכויות מהכנסת כדי שלא תהיה דמוקרטיה
גנץ שונא דמוקרטיה | 17-02-2020 11:28
להעביר את כל הסמכויות לאנשי מקצוע כמו בכל דיקטטורה. מספיק עם הבחירות!!!
חחחח חתיכת אהבל שלא משמיע שום דבר חכמה
אהבל גנץ. איש איכסה | 18-02-2020 18:14
מי שיבחר בגנץ צריך טיפולי פסיכיאטרי
אתה מבין בדמוקרטיה כמו תינוק שנשבה
אור | 17-02-2020 16:04
חברי כנסת קובעים את שכרם, בעצמם? אבסורד! חברי כנסת מצביעים על מתן חסינות לחבריהם? שיא האבסורד. קליקה של מקושרים ונותני שוחד יושבת בכנסת ישראל כנבחרי הציבור ועושה בכספי ציבור כאיחו היה חשבון הבנק האישי שלהם. איזה אינטרס יש למנדלבליט להגיש כתב אישום כל כך חמור כנגד חבק הכנסת כץ? בעוד שלחבריו יש המון אינטרסים משותפים של שמור לי ואשמור לך.
2
למגיב 1
ראובן | 17-02-2020 11:39
קוראים לזה אנרכיה מתאים לשארית הסכםאסלה.כחול לבן
3
גנץ רוצה להשים עוד יהלום בכתר של רשות השופטת
זאב | 17-02-2020 13:09
ולהפוך את המדינה לדקטטורה שיפוטית