חשש להידבקות בקורונה: החלה חלוקת מסכות במשטרה

חשש להידבקות בקורונה: החלה חלוקת מסכות במשטרה

הרשויות החלו בהיערכות לקראת הגעת נגיף הקורונה, ושוטרים כבר החלו לקבל מסכות מהפיקוד המשטרתי. במקביל, השבים מאסיה נוסעים ברכבת ישראל לפני הבידוד בבית

author-image
חשש להידבקות: החלה חלוקת מסכות במשטרה
  יונתן זינדל/ פלאש 90

בצל החשש מהידבקות בנגיף הקורונה, במשטרת ישראל התחילו היום (שני) בחלוקת מסכות לשוטרים להגנה מהידבקות.

בנוסף, למרות הנחיות משרד הבריאות לגבי שהיה בבידוד על ידי השבים מארצות אסיה, ברכבת ישראל לא קיבלו כל הוראה מיוחדת, והנוחתים מאסיה בנתב"ג יכולים לעלות על כל רכבת שיחפצו בדרכם להסגר בביתם.

עוד באותו נושא

בהלת הקורונה: הרב שלמה עמאר ישהה בבידוד שבועיים


37

ממשטרת ישראל נמסר: "במסגרת היערכות המשטרה למצב שבו תידרש בעתיד לסיוע באכיפה למשרד הבריאות עפ״י צו או לגורמי הרפואה בעת הצורך, הוחלט כי בימים הקרובים יחולקו לשוטרי הסיור בשטח ציוד מיגון ייעודי (מסכות ונשמיות) שיימצאו בניידות המשטרה במוכנות לשימוש מיידי בעת הצורך".

"נדגיש כי מדובר במהלך שנועד להגביר את המוכנות המבצעית של הכוחות לתרחיש עתידי שטרם התממש באזורנו, ע״מ לספק לשוטרים את כל האמצעים לבצע את תפקידם בשגרה ובחירום".

כזכור, אתמול משרד הבריאות הרחיב את הוראות הבידוד לשבים מארצות אסיה למדינות הבאות: תאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו.

ממשרד הבריאות נמסר: "מי ששב ממדינות אלה החל מהיום, יהיה בבידוד בית עד להשלמת 14 יום ממועד החזרה – לא לצאת למרחב הציבורי ולא לשהות במקומות ציבוריים ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות, לתקופה של 14 ימים ממועד השהייה האחרונה באותם מקומות (תקופת הדגירה)".

עוד נמסר כי "במקרה של אחד או יותר מהתסמינים הבאים: הופעת חום, שיעול או קוצר נשימה, יש לפנות לרופא המטפל בקופת החולים או בחדר המיון, וליידע מראש טלפונית את המרפאה או חדר המיון על הגעת חולה".

"גם במצב רפואי אחר הדורש טיפול, יש ליידע מראש טלפונית את הגורם המטפל, על הגעת המטופל. בכל מקרה לכסות את הפה והאף במסיכה כירורגית או בבד זמין אחר, ולהימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית".

במשרד הבריאות מסבירים ש"הנחייה זאת ניתנת בשל התפשטות המחלה הנגרמת על ידי נגיף הקורונה במדינות נוספות מעבר לסין וכדי למנוע ככל שניתן התפשטותה בישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו