סוריה: "התקיפה בדמשק - בשל חולשתה של רוסיה" - סרוגים

סוריה: "התקיפה בדמשק – בשל חולשתה של רוסיה"

בסוריה טענו כי התקיפה בדמשק שנרשמה אמש ושמיוחסת לישראל נבעה מהיחלשותה של השליטה הרוסית על כוחות איראן במדינה: "הם הבינו כי רוסיה לא יכולה לשלוט על צעדי איראן בסוריה, ולכן תקפו למרות הסתייגות מוסקבה"

פרטים חדשים נחשפו על המניע שמאחורי התקיפה שנרשמה בדמשק בלילה שבין חמישי לשישי, אשר מיוחסת בסוריה לישראל. גורם  בכיר במדינה טען היום (שבת) בראיון לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי התקיפה בוצעה בעקבות היחלשותה של השליטה הרוסית על הכוחות האיראנים במדינה.

"בתל אביב הבינו כי רוסיה לא יכולה לשלוט על צעדי איראן בסוריה" טען הגורם. "מסיבה זו החליטו בישראל לתקוף בסוריה – למרות הסתייגויותיה של מוסקבה". עוד נאמר כי שבעה בני אדם נהרגו בתקיפה, ביניהם ארבעה חיילים איראנים ושלושה סורים אשר היו חיילים בצבא אסד.

עוד באותו נושא

בנט: "אנחנו אומרים לאיראן: אין לכם מה לחפש בסוריה"


14

כזכור, אמש דווח על סדרה של פיצוצים בסביבת דמשק, כתוצאה מתקיפה לכאורה ישראלית כנגד בסיסי צבא בסמוך לעיירה סידה זיינב, כשעל פי ההערכות יעדי התקיפה היו מחסני נשק וטילים של הכוחות האיראניים במדינה. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות "סאנא", מספר טילים ששוגרו מכיוון רמת הגולן הובילו להפעלה של מערכת ההגנה האווירית, שיירטה חלק מהטילים לפני שפגעו במטרות.

בסוריה כאמור האשימו את ישראל באחריות למתקפה – אך מצד ישראל הכחישו את הטענות. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לדיווחים והבהיר כי הוא "לא מתייחס לפעולות כאלה ואחרות, ולא יודע מה היה בלילה. אולי זה חיל האוויר הבלגי, תשאלו אותם. בצה״ל אמרו השבוע כי הם סבורים שיש לשמור על  מדיניות העמימות מול איראן כפי שנקבעה – והפרסומים הללו לא צריכים לקרות".

עוד ציין כי "אנחנו מתייצבים נגד איראן בצורה הברורה ביותר. יש לנו מדיניות כללית לפעול נגד ההתבססות של אירן בסוריה. האיום הראשון במעלה למדינת ישראל – נמנע ממנה בכל מחיר השגת נשק גרעיני ואנו מונעים ממנה להתבסס עם כוחותיה הצבאיים בסוריה. זה חלק מהמדיניות של אירן להשתלט על המזרח התיכון ולהשמיד את מדינת ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
בחירות
משה | 17-02-2020 13:08
יש לי שאלה לכל נבחרי הציבור באשר הם . האם זה שאתם הולכים לבחירות לאף אחד לא מענין מה קורה בבריאות בתי חולים אנחנו לא ככל העמים היום הזקנים זה אלו שמסרו את נפשם למען המולדת זאת התמורה תתבישו לכם כולכם רק לכסא אתם נאמנים