ארה"ב נגד רשימת האו"ם: "חד צדדי ומוטה נגד ישראל" - סרוגים

ארה"ב נגד רשימת האו"ם: "חד צדדי ומוטה נגד ישראל"

מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו גינה את פרסום "הרשימה השחורה" של האו"ם והביע תמיכה בחברות האמריקניות שנכללו ברשימה בשל פועלם ביו"ש. לדבריו, "הפרסום של הרשימה רק מוכיח עד כמה האו"ם מוטה נגד ישראל"

author-image
ארה"ב נגד רשימת האו"ם: "חד צדדי ומוטה נגד ישראל"
  מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו (צילום: שאטרסטוק)

ארה"ב נגד האו"ם: מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו גינה הערב (חמישי) את פרסום "הרשימה השחורה" של האו"ם, שהציגה 112 עסקים המפועלים ביישובי יהודה ושומרון. בדבריו טען כי מדובר בדו"ח "חד צדדי ומוטה נגד ישראל", והביא תמיכה בחברות האמריקניות שנכללו ברשימה.

"לא ייאמן שמועצת זכויות האדם של האו"ם תפרסם רשימה של חברות שפועלות בשטחים שנמצאים בשליטה ישראלית. זאת שערורייה" כתב פומפאו בטוויטר. "הפרסום של הרשימה רק מוכיח עד כמה האו"ם מוטה נגד ישראל ופועל בעקביות לקדם את העמדה המקובלת והנחרצת הזו".

עוד הבהיר כי "ארה"ב מעולם לא סיפקה ולעולם לא תספק לאו"ם כל מידע שסייע בגיבוש הרשימה הזו או שיסייע בגיבוש של כל רשימה אחרת. אנו מביעים תמיכה בחברות האמריקניות שהוכנסו לרשימה, וקוראים למדינות החברות באו"ם לדחות את הרשימה שמסייעת ל-BDS. המאמצים לבודד ולהחרים את ישראל רק יפגעו במאמצים להביא למשא ומתן בין ישראל לפלסטינים".

עוד באותו נושא

נתניהו מגיב לאו"ם: מי שיחרים אותנו, יוחרם בעצמו


4

כאמור, מועצת זכויות האדם של האו"ם פרסמה אמש "רשימה שחורה" של בתי העסק הפועלים ביישובים היהודים ביהודה ושומרון. לפי האו"ם, הרשימה כוללת 112 עסקים אשר "יש תשתית ראייתית כי יש להם קשרים להתנחלויות. 94 מהם ממוקמים בישראל, ו-18 נמצאים בשש מדינות אחרות". הרשימה הייתה אמורה להתפרסם במקור לפני כשלוש שנים, אך נדחתה פעמים רבות לאור הלחץ הרב שהופעל מצד ישראל וארה"ב. ככל הנראה, הרשימה התפרסמה כתגובה לפרסום "עסקת המאה" האמריקנית והשינוי במדיניות ארה"ב כלפי היישובים היהודיים ביהודה ושומרון, שטוענת כי הם אינם עוברים על החוק הבינלאומי.

בין החברות ברשימה נכללו חלק מהחברות הגדולות בישראל, ביניהם מאפיית אנג'ל, בנק הפועלים ובנק לאומי, קוקה קולה ישראל, חברות התקשורת בזק, סלקום, הוט, פלאפון ופרטנר, חברת שופרסל, וחברות התחבורה הציבורית אגד ואפיקים. בקרב החברות מחו"ל נמצאות חברת מוטורולה וג'נרל מילס, וכן האתרים Tripadvisor ו-Expedia. גם חברת "AirBNB", שעוררה בעבר סערה כשהודיעה על הסרה מהאתר של דירות ביהודה ושומרון, נכללה ברשימה השחורה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בגינוי לפרסום הרשימה ואמר כי "מי שיחרים אותנו – יוחרם בעצמו. מועצת זכויות האדם של האו"ם הוא גוף מוטה וחסר השפעה. לא בכדי כבר הוריתי לנתק כל קשר עם הגוף הזה, ולא בכדי הממשל האמריקני עשה צעד זה יחד איתנו. בשנים האחרונות קידמנו חוקים ברוב המדינות בארה"ב, הקובעים שיש לפעול בתקיפות נגד מי שינסה להחרים את ישראל. לכן, הגוף הזה חסר חשיבות. במקום שהארגון יטפל בזכויות אדם הוא רק מנסה להכפיש את ישראל. אנו דוחים ניסיון זה בכל תוקף ובשאט נפש".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו