הרמטכ"ל הציג: כך נראית תכנית "תנופה" של צה"ל - סרוגים

הרמטכ"ל הציג: כך נראית תכנית "תנופה" של צה"ל

הרמטכ"ל אביב כוכבי הציג את התכנית הרב-שנתית החדשה של צה"ל לשנים הקרובות, המשקפת לדבריו "תפיסת ההפעלה לניצחון, שכל תכליתה היא שיפור אפקטיביות הלחימה של צה"ל והגדלת היתרון הצבאי"

הרמטכ"ל הציג: כך נראית תכנית "תנופה" של צה"ל
  (צילום: דובר צה"ל)

תכנית "תנופה" יוצאת לדרך: בצה"ל חשפו היום (חמישי) את התוכנית הרב-שנתית החדשה לשנים 2020 עד 2024, שבמרכזה העצמת הקטלניות – בהיקף ובדיוק.

"מימוש התוכנית יאפשר לצה"ל הגדלת יכולת ניכרת", הדגיש הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, כשהציג אותה למפקדי צה"ל. "האתגרים סביבנו לא מאפשרים להמתין – ולכן, על אף המורכבות, התוכנית הרב שנתית יצאה לדרך״.

לפי דובר צה"ל, "בשנה האחרונה פעלו עשרות צוותים לניתוח ביקורתי של המציאות האסטרטגית-מבצעית ומצבו של צה"ל ביחס לאיומים ולאתגרים המתפתחים. במסגרת התהליך, נכתבה תפיסת ההפעלה לניצחון, שכל תכליתה היא שיפור אפקטיביות הלחימה של צה"ל והגדלת היתרון הצבאי, וממנה גובשה התוכנית החדשה, שאושרה על ידי שר הביטחון והוצגה לראש הממשלה, ובהמשך תובא לאישור הקבינט".

"התוכנית תביא להעצמת הקטלניות בצה"ל, הן בהיקף והן בדיוק, ותיצור תנאים לקיצור משך המערכה" ציין כוכבי. "תר"ש "תנופה" מתאפשר בזכות בניין הכוח ארוך השנים בצה"ל, במיוחד לאור הישגי התוכנית הרב שנתית הקודמת ׳גדעון׳. לצד העצמת הקטלניות, מתמקדת התוכנית החדשה בחיזוק המוכנות ובהשתנות, על מנת לתת מענה רלוונטי לאתגרים החדשים בזירה".

הנושאים המרכזיים בתכנית עוסקים ב: שימור האנשים הטובים והמתאימים ביותר לשירות בצה״ל, העצמת היכולת של היחידות בקצה המבצעי של צה"ל, הגדלת המענה למעגל השלישי (איראן), חיזוק העליונות המודיעינית ויכולת האיסוף, הקמת תשתית קישורית דיגיטלית, שבאמצעותה "כולם יוכלו לדבר עם כולם" (המג"ד עם הטייס, הטנק עם מפעיל הכטמ"ם וכו'), הרחבת מגוון החימושים והיקפם בכל הזרועות, חיזוק יכולות כוחות היבשה ומוכנותם, מיצוי הממד האווירי בכלל ובתמרון הרב-זרועי בפרט, התאמת האימונים לאתגרי המרחב האורבני ולמתאר האויב הצפוי (אימונים מדמי מציאות), הרחבת יכולת ההגנה – הגנה אווירית, מרחבים חכמים בגבולות ובאיו"ש, התאמה ארגונית של המטה הכללי והמפקדות הראשיות של צה"ל והטמעת תרבות צבאית – הצבא במקצוע, תרבות התחקיר, ומשמעת.

שר הביטחון נפתלי בנט אמר בתגובה להצגת התכנית כי "לאחר תהליך יסודי ומעמיק עם הרמטכ״ל, מפקדי צה״ל, ומערכת הביטחון, אישרתי את עיקרי תכנית ״תנופה״ שתאפשר לצה״ל להלום באויב מהר יותר, בעוצמה גדולה יותר, עם כושר השמדה חזק יותר, ובכך להכריע את האויב ולהביא לניצחון. צה״ל מהיר, חזק וקטלני. התכנית תובא לאישור הקבינט על פי כל התהליכים הנדרשים".

"יש לי ביטחון גדול בצה״ל ובמפקדיו, ובראשם הרמטכ״ל אביב כוכבי" הבהיר בנט. "תר״ש תנופה היא תכנית נכונה שמביאה לידי ביטוי את היתרון היחסי של צה״ל לנקודת המגע מול האויב בשביל לפגוע בו בצורה קטלנית ומכריעה. התכנית מחזירה את ערך הניצחון לראש"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
רק אלוהים
דני | 14-02-2020 0:13
אנחנו רק בקדוש ברוך הוא מאמנים ורק הוא שומר עלינו. צהל והגנרלים חבורת שמאלנים טפשים. אלוהים רק אתה
2
אלוהים ועוצמה
דני | 14-02-2020 0:14
אלוהים שומר עלינו ועוצמה יהודית שומרת את תורת ישראל העתיד לוא צבא ולא נעליים