לשדרג בכיף: 8 טריקים פשוטים לעיצוב חדר השינה - סרוגים

לשדרג בכיף: 8 טריקים פשוטים לעיצוב חדר השינה

תמיד חלמתם שחדר השינה שלכם יראה כמו חדר מפנק במלון? המעצבת טל בנש עם 8 טיפים פשוטים לשדרוג החדר הכי חשוב בבית. טור שיעשה לכם סדר ולא רק בראש

author-image
לשדרג בכיף: 8 טריקים פשוטים לעיצוב חדר השינה
  (צילום: שטארסטוק)

כמה פעמים בא לנו לצאת לסופ"ש בבית מלון מפנק? קרוב לוודאי שהרבה. לברוח מהשגרה, מה טוב יותר מזה? לשים את הראש על מצעים רכים בבית מלון שווה או צימר טוב? כמה פעמים יוצא לנו לעשות זאת בפועל? תלוי בחמות. אבל באמת, קרוב לוודאי שחשבון הבנק שלנו, הילדים שלנו או השמרטפים התורנים לילדים לא יפרגנו לנו לצאת לעיתים תכופות להתפנק בבית מלון.

אז אני אומרת: אם מוחמד לא בא אל ההר, ההר יבוא אל מוחמד. היום אסביר לכם איך במעט צעדים נוכל להפוך את חדר השינה שלנו למקום המפלט החמים והנעים שלנו.

8 הצעדים לחדר שינה מפנק:

חדר השינה שלנו הוא מקדש קטן, אי של שקט, נחת ושפיות. על חדר השינה להיות נקי מרעשים וחסמים. לכן: משחקים של ילדים, מסמכים, בגדים על הרצפה – OUT. הרמוניה, סדר וסימטריה IN.

1. תכניסו צבע: קודם כל בחרו צבע שאתם אוהבים! אך כדאי בחדר השינה שלכם להשתמש בצבעים האוהבים עליכם בגוונים רכים ובהירים. (אפשר גם להשתמש בצבעים כהים יותר כמובן, אך אני ממליצה על צבעי פסטל או צבעי אדמה).

צבע בחדר השינה צריך לתמוך במטרת חדר השינה – להשרות אווירת שינה ואווירת רוגע, אי לכך לא נכניס צבעים עזים או זרחניים לחדר.

(צילום: שטארסטוק)

כדי לא להעמיס על המרחב ניתן להשתמש בצבע מרכזי אחד לקיר ייעודי אחד. לרוב זהו הקיר שמאחורי המיטה אך בקלות ניתן להחליט לצבוע קיר אחר. מעבר לשימוש בצבע יש כיום לא מעט טפטים מקסימים שמתאימים לחדרי שינה – למשל טפטים בעלי דוגמאות סימטריות או טפטים בפרחוניות עדינה.

עוד באותו נושא

לשדרג בקלות: כך תבחרו את הצבע הנכון לבית שלכם

ניתן לשלב אותם יחד עם צבע או במקום צבע, או כמובן לוותר על צבע בקיר אם אתם מאוהבי הלבן, ולדאוג להוסיף אותו ביתר האלמנטים בחדר.

2. המיטה: מהות חדר השינה היא לא אחרת מ.. ניחשתם נכון: שינה! שליש מחיינו הבוגרים יעברו במיטה (לאלו שזכו בילדים שישנים בלילה!). אי לכך על המיטה לתפוס מקום של כבוד ונוכחות בחדר. נעדיף למקם את המיטה במרכז החדר. עדיף לא למקם צד אחד של המיטה סמוך לקיר על מנת לאפשר כניסה ויציאה נוחים.

אם אתם אוהבים מיטות גבוהות – זה הזמן להתפרע וללכת על זה. וגם פנקו את עצמכם עם מזרן רחב ואיכותי, אבל שימו לב שהמיטה לא גדולה יותר מידי, כך שלא "תחנוק" את המרחב.

טיפ קטן מתורת הפנג שווי: דאגו לא למקם את המיטה ישירות מול דלת הכניסה, אך כן באופן בו אנו רואים את הכניסה לחדר – כך כן נוכל מחד לאפשר כניסה ויציאה נוחים ולא חסומים לחדר השינה, עם זאת נוכל להרגיש בטחון בכך שאנו ערים למתרחש.

3. תאורה: כדאי לייצר בחדר השינה לפחות שני סוגי תאורה אם לא יותר: תאורה מרכזית ותאורת צד. אם אתם ציפורי לילה נודדות או סתם בא לכם לקרוא במיטה לפני השינה, תאורת הצד תאפשר לבן זוגכם לישון, לכם לקרוא, ובכללי להתכוונן לאווירת הלילה.

תאורה משנה את מצב הרוח שלנו גם. כאשר התאורה מעומעמת ורכה אנחנו נכנסים למוד נינוח יותר ורך, הקול שלנו לעיתים משתנה. זוהי תאורה נהדרת לסיים איתה את היום לצד בן או בת זוגכם. ברוגע ובשלווה.

תאורה נוספת שהיא תוספת נהדרת לחדר שינה היא תאורת נרות רומנטית. אם זכיתם וחדר השינה שלכם גדול מספיק להכניס בו כורסא מדליקה, רצוי למקם לידה גוף תאורה נוסף (או לחילופין להצמיד את הכורסא לשידה שעליה כבר ממוקם גוף תאורה).

תדליקו את האור (צילום: שטארסטוק)

4. מינימליזם: אל תעמיסו על חדר השינה שלכם. חדר השינה צריך לכלול את הפריטים המינימלים הנצרכים לכם: מיטה, שידות צד, ארון, תאורה, טקסטיל ואקססוריז. כל היתר בחוץ.

5. סימטריה: אם עובדות קשה להתווכח – סימטריה בחדר השינה יוצרת הרמוניה. אני ממליצה להניח שתי שידות צד מעוצבות לטעמכם לצד מיטתכם, עליהן ,כמו שציינו, או מעליהן מחוברות לקיר גופי תאורה זהים, ניתן להניח מספר ספרים, עציץ נחמד, תמונה קטנה או אולי "קופסאונת" לאחסון טבעות/ עגילים ושאר פיצ'יפקעס, ולהשאיר את השידה נטולת בלאגן ככל האפשר.

סימטריה זה כל הסיפור (צילום: שטארסטוק)

6. טקסטיל: זה לא חדר שינה מפנק עד שאין בו את הטקסטיל הנכון.

למה הכוונה? נתחיל בווילון רומנטי, עדיף בגווני לבן. וילון נותן לחדר רכות ורוך, מטשטש מסגרות אלומיניום כעורות, מאפשר משחק עם תאורה, נותן תחושה "בוטיקית" לחדר השינה, והוא פשוט game changer.

למיטיבי לכת: ניתן לשלב שני סוגי בדים בצבעים שונים בווילון – אחד שמטרתו לחסום אור לגמרי והשני בטקסטורה יותר מחוררת ליצירת אווירה ועמעום אור.

שנית, השקיעו במצעים איכותיים התואמים את צבעי החדר וכן בכיסוי מיטה. גם מספר זוגי של כריות הגדול מ 2 יצור אפקט מדהים, כך שכריות השכובות אחת על גבי השניה בגדלים שונים יקנו למקום את המראה ה"בית מלוני" אותו אתם מחפשים.

ואחרון חביב אך חשוב לא פחות – שטיח! שטיח למרגלות המיטה יכול להיות בדיוק האלמנט "שובר השגרה" בעל הטוויסט. שטיח נכון יהפוך את החדר ליפה מאד אך ביתי מאד. בכל זאת, אף אחד מאיתנו לא רוצה לחיות במוזיאון וכולנו מחפשים גם את תחושת החמימות הביתית בתוך חדר השינה שלנו.

שטיח שעושה את ההבדל (צילום: שטארסטוק)

7. נגרות מותאמת אישית: יש רהיטים בבית ששווה להשקיע בתכנון שלהם ובנראות. ארון חדר השינה הוא לגמרי אחד מהם. יש זוגות שאין להם המון בגדים, ולכן אין צורך בארון ענק. יש זוגות, להבדיל, שהאשה חושבת שהיא קארי ברדשואו, וצריך חדר קטן וייעודי רק לזוגות הנעליים שלה.. יש זוגות שאוהבים את הבגדים מקופלים ויש זוגות שצריכים את מירב הבגדים תלויים.

כך למשל, עומק של מדף לקיפול יכול להיות 40 ס"מ, לעומת עומק של ארון תליה שעומקו 60 ס"מ. שחקו עם המידות ביחס לצרכים שלכם, ביחס לגודל החדר, וכמובן באותה העת שחקו עם הנראות. תוכלו לתכנן ארון יוצא דופן בנראותו שמותאם בדיוק לצרכים ולטעם שלכם.

דמיינו למשל שבחדר שאין בו הרבה מקום אתם מתכננים ארון לרוחב קיר שלם, שמכיל גם את דלת הכניסה לשירותים שבחדרכם. עיצוב מגניב, פרקטי ושימושי.

(צילום: שטארסטוק)

8. ירוק ירוק ירוק: השבוע חגגנו את ט"ו בשבט, אז זה זמן טוב להזכיר לכולנו שאין כמו להכניס צמח או כמה לחדר השינה. צמח אמיתי דורש השקעה, אבל היא שווה את זה. יש לא מעט עציצים שלא דורשים עבודה מרובה ומוסיפים כל כך הרבה למרחב.

מעבר לנראות העדינה והמהממת ותחושת החיות, ישנם צמחים שיש להן סגולות לשיפור האוויר בחדר השינה ושיפור השינה. למשל: פרח הלבנדר מסייע בהרגעה ובשינה טובה, היסמין מסייע בהפחתת חרדה ועוד.

ועכשיו, אחרי שפעלתם על פי העצות הנ"ל, תוכלו לגמרי לשקול לארח אנשים בתשלום בעצמכם 😊

=================

טל בנש, בעלת סטודיו Masha Home Styling לעיצוב והלבשת הבית 
.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו