טרור הבלונים| בלוני נפץ נחתו באולפנת שדרות - סרוגים

טרור הבלונים| בלוני נפץ נחתו באולפנת שדרות

לפני זמן קצר נחת צרור בלוני נפץ ששוגר על ידי מחבלים מעזה באחד ממוסדות החינוך בעיר שדרות. לסרוגים נודע כי מדובר באולפנת 'שירת' בעיר. אין נפגעים בגוף אך ישנם מספר נפגעי חרדה

author-image
טרור הבלונים| בלוני נפץ נחתו באולפנת שדרות
  (צילום: עלי אחמד/ פלאש90)

טרור הבלונים.

לפני זמן קצר (חמישי) נחת צרור בלוני נפץ ששוגר על ידי מחבלים מעזה באחד ממוסדות החינוך בעיר שדרות. לסרוגים נודע כי מדובר באולפנת 'שירת' בעיר.

עוד נודע כי התלמידות הוכנסו למרחבים המוגנים. אין נפגעים בגוף אך ישנם מספר נפגעי חרדה.

בתוך כך, מפקדים ברצועת עזה מונעים מהכוחות בשטח לירות או להפעיל אמצעי תקיפה נגד מחבלים שמשגרים בלוני נפץ ותבערה לעבר ישראל, כך עולה מעדויות של תצפיתניות שהובאו על ידי אמיר בוחבוט באתר 'וואלה'.

על פי הדיווח, התצפיתניות ציינו לעיתים ניתן לראות את חוליות המחבלים מאיזור מהגבול, ופעמים רבות הזיהוי מתבצע בשטח פתוח בעודן נערכות לביצוע המשימה. בשלב שלאחר הזיהוי, המידע מגיע לפיקוד הבכיר בפיקוד הדרום שמאשר כל אירוע שבו נדרש ירי, אלא אם מדובר בסכנת חיים מידית.

בוחבוט מציין כי לעדות התצפיתניות מצטרפות גם טענות של לוחמי חטיבת כפיר שפועלים לאורך הגבול. שני לוחמים סיפרו כי לפחות בשני מקרים נחשפו לזיהוי היערכות להפרחת בלוני טרור על ידי מחבלים, אך לא התקבל במקרים הללו אישור לתקוף אותם והבלונים הופרחו לעבר שטח מדינת ישראל. הלוחמים ציינו כי בכמה מקרים הבחינו כיצד זרי הבלונים החשודים עוברים מהצד הפלסטיני לצד הישראלי מבלי שצה"ל יטפל בכך.

עוד באותו נושא

בלתי נתפס:הנתונים מאחורי טרור הבלונים נחשפים

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל מבצע הערכות מצב עתיות, ופועל בהתאם לדרקטיבה ועל-פי מדיניות הפעלת האש, הנקבעות לפי פרמטרים משתנים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
איפה בנט?????
מוטי | 13-02-2020 17:19
בתגובה שר הבידחון מבטיח להעלות בדקות הקרובות פוסט חריף נוסף... מחכה בקוצר רוח לפוסט... תושבי עוטף עזה, אל תעמדו לי עם סטופר... האיש מרעננה
2
לא נורא. אפשר להבליג!
אורך רוח | 13-02-2020 22:03
למען ההתישבות בשומרון ומחשש שמיטוט החמאס עלול להביא לחידוש התהליך המדיני, אפשר לקבל קצת בלונים על תושבי הדרום. הם ממילא יצביעו לביבי, אז חבל להסתכן סתם.