מינימום קרינה, מקסימום קליטה: הפיתוח שישנה את מערך התקשורת - סרוגים

מינימום קרינה, מקסימום קליטה: הפיתוח שישנה את מערך התקשורת

חברת הסטארט-אפ 'פלייקום' של חברת 'פלייטק', אשר נולדה במרכז האקדמי לב, זכתה במקום השלישי בתחרות ערים חכמות - Smart City - Best Startup 2019. הפיתוח הזוכה של פלייקום היה כלי תכנוני לפריסת מערך תקשורת.

author-image
מינימום קרינה, מקסימום קליטה: הפיתוח שישנה את מערך התקשורת
  מנכ''ל פלייטק משה לוגסי מקבל את הפרס. צילום: ניב קנטור-אנשים ומחשבים

בתחרות  ערים חכמות (Smart City – Best Startup 2019) השתתפו חברות סטארט-אפ שהציעו פתרונות טכנולוגיים שקשורים לתחומי תאורה, תחבורה, בטיחות ועוד.

הפיתוח של חברת הסטארט-אפ 'פלייקום' של חברת 'פלייטק', שנולדה במרכז אקדמי לב, היה כלי תכנוני לפריסת מערך תקשורת. המערכת נועדה לשמש חברות סלולר, ובעזרת אמצעים טכנולוגיים המחוברים לרחפנים לבצע עבורן אופטימיזציה.

המשמעות, שלראשונה פותחה מערכת המסייעת להחליט היכן להציב אנטנות סלולר באמצעות בחינה של שלושה פרמטרים מובילים: מינימום עלות, מינימום קרינה ומקסימום קליטה.

אלירן אורן ומשה לוגסי, שני המקימים של החברה הם בוגרים של המרכז האקדמי לב. השניים סיימו ללמוד תואר ראשון במנהל עסקים לפני שנה וחצי, וכבר בשנה האחרונה ללימודים הקימו את חברת 'פלייטק', שעוסקת בפיתוח רחפנים המספקים פתרונות טכנולוגים לחברות ציבוריות ופרטיות. מרכז היזמות "לב טק" של המרכז האקדמי לב סייע להם לאורך כל הדרך בהקמת העסק. כיום, המוצרים של פלייטק משמשים בתחום הביטחון, החקלאות ואיכות הסביבה.

משה לוגסי מבעלי חברת פלייטק ובוגר המרכז האקדמי לב הסביר: "כשאני רוצה שתהיה תקשורת ארצית ברמה גבוהה, אני נדרש להחליט באיזה מיקומים, באיזה גבהים להציב את האנטנות ואיזה סוגי אנטנות כדי שתהיה קליטה מיטבית לצד שמירה על העלות הנמוכה ביותר. היום העולם הולך לכיוון של 5G – טכנולוגיה חדשה בפריסה הרבה יותר מאסיבית ואינטנסיבית של אתרים. כיום אין מספיק פתרונות קיימים איך מתכננים את הפריסה של ה-5G.

לוגסי מציין כי כמות האנטנות הקיימות כיום אינן מספיקות. לדבריו, הצפי שיהיו פי 5-10 יותר אתרים מהקיימים כיום. עד היום, ההחלטה היכן להציב את האנטנות התקבלה באמצעות כלי חיזוי, סימולציות. כלים שאינם מדויקים. הן גם לא לוקחות בחשבון עלויות. "הפתרון של פלייקום נועד לחסוך לחברות עלויות", מבהיר לוגסי. "התוכנה שיצרנו מורכבת מאלגוריתמים מתוחכמים לצד כלים אוויריים שעליהם יש מערך תקשורת. מה שאנחנו עושים בשלב הראשון זה למפות את היבשה והאוויר ברמת התקשורת. אנחנו יודעים לעשות את זה מאוד מהר ואפקטיבי וככה אנחנו בודקים מה תהיה עוצמת התקשורת במיקומים שונים.

"בשלב השני, אחרי שצברנו את המידע, המידע מועבר לאפליקציה שלנו, מריצה את האלגוריתמים על כל המידע שנאסף, ולבסוף קובעת ללקוח היכן בדיוק כדאי לו להציב את האנטנות על מנת לקבל את רמת הביצועים הטובים ביותר למערכת וברמת העלויות הנמוכה ביותר. עד היום הפתרונות שיש הם על סמך סימולציה – דרך המוצר שלנו הם יכולים לקבל החלטה על סמך נתונים מדויקים".

כיצד זה קשור לעיר חכמה? "עיר שרוצה להיות 'עיר חכמה' לוקחת קבלני משנה שיפרסו עבורה אתרים, אבל העירייה יכולה להשתמש בזה ככלי ניהולי לניהול מערך התקשורת. לשמור על רמת ביצועים נאותה בעיר יחד עם רמת קרינה מינימאלית. זה יעזור להם איפה יש פערי קליטה ואפשר לעשות אופטימיזציה וכך להגיע לביצועים טובים יותר בתקשורת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו