עידית סילמן באולפן סרוגים: "הירי בנגמ"ש הזה צריך להיפסק"

עידית סילמן באולפן סרוגים: "הירי בנגמ"ש הזה צריך להיפסק"

על רקע המתקפות מהליכוד נגד ימינה, עידית סילמן קראה באולפן סרוגים: "הירי בנגמ"ש צריך להיפסק. המאמצים צריכים להיות מרוכזים נגד כחול לבן, לא במי שיקים ממשלה עם נתניהו"

author-image
עידית סילמן באולפן: "הירי בנגמ"ש הזה צריך להיפסק"
  (צילום: אריאל ליבא)

לאחר שעוררה דרמה נרחבת בליל הגשת הרשימות כשעברה מהבית היהודי לימין החדש, מספר 7 ברשימת ימינה עידית סילמן התייחסה לתגובות בציבור למהלך. בראיון באולפן סרוגים הבהירה כי היא "נמצאת בקשר טוב עם כולם וחיה את השטח של כולם – ואני שומעת קולות שמפרגנים לאיחוד של הציונות הדתית".

"סך הכל אנחנו נמצאים במקום שבו אנחנו צריכים להילחם עכשיו בכל הכח כדי להכניס כמה שיותר מנדטים לכנסת. אנחנו יודעים מה נמצא על השולחן, מה הסכנות שאורבות לנו – ובזה אנחנו מתמקדים כרגע" אמרה. "אני לא חושב שהמהלך שלי התקבל בציבור בצורה מאד קשה, וגם לא בחברים שלי. כל מי שמכיר באמת את הסיפור והעובדות בשטח יודע זאת. כשיש כאוס פוליטי יש מקרים שקורים, וזה חלק מזה. זו הפוליטיקה בסופו של דבר – משחקים של כח ומשא ומתן".

"ראינו שכל הדרך של ציונות הדתית היא של מפלגות קטנות, ואף אחת מהן לא יכולה כרגע לעמוד בזכות עצמה כדי לעבור את אחוז החסימה, ולכן הם מנסים להגיע יחד" הבהירה. "אני לא מצטערת אף פעם על מה שאני עושה. אני חושבת שיש נסיבות ויש סיטואציות – ובאותם סיטואציות נהגנו בצורה הכי נכונה שיש. "כרגע האיחוד הוא טוב, הרשימה מעולה. אין עוד רשימה בכנסת שבה בעשירייה הראשונה יש 50 אחוז נשים, ועוד נשים מגוונות – מהצד החילוני, הליברלי, הדתי, החרד"לי. אנחנו גאים ברשימה, וזו אחת הרשימות הטובות ביותר שהציונות הדתית הניחה על השולחן".

עדיין יש מפלגות שתוקפות אתכם בדיוק על הנקודה הזו. האם מפלגה יכולה תחת קורת גג אחת לעשות את המרקם הזה של לייטים וחרד"לים?

"עובדה שהיא כבר עושה. אנחנו מפלגה מאוחדת שיש בה את הכל, ואנחנו רצים קדימה עם מטרות ברורות ומדוייקות, במיוחד כשיודעים מה הסכנות שמונחות על השולחן".

חזרה לבית היהודי? "יש זמן עד הפריימריז"

כשנשאלה האם תחזור לבית היהודי בבחירות הפנימיות שיערכו אחרי הבחירות, סילמן אמרה כי "כרגע לא מדובר בפריימריז. מעוניינים לעשות בחירות לראשות המפלגה – והן לא מיועדות לי. עד הפריימריז עוד יש הרבה זמן, כרגע אנחנו נמצאים בסיעה אחת, והשאיפה היא לשמור עליה כסיעה אחת. בוא נודה את האמת – אם כל אחד היה יכול להשיג את 4 המנדטים לבד ולרוץ לבד, היינו הרבה יותר מפלגות שרצות בנפרד. השורה התחתונה היא שנוצר חיבור כי אנחנו יודעים שהכח שלנו הוא באחדות שלנו ולא באחידות שלנו".

עוד באותו נושא

"כולם על הראש שלנו" ימינה בקרב בלימה במגזר


19

"הריבונות יכולה להיות הזדמנות המאה או פספוס המאה"

בהמשך סילמן התייחסה לנושא הריבונות שככל הנראה תידחה לאחרי הבחירות, זאת לאחר שראשי ימינה לא הפעילו לחץ נרחב לקידום המהלך במהירות מבחינה מעשית. "נפתלי בנט ואיילת שקד דיברו על ריבונות כבר לפני 8 שנים, עוד כשזו הייתה מילה גסה, אבל היום הריבונות מובאת על ידי ארה"ב. הווקטור של ממשל טראמפ, שהתחיל בהעברת השגרירות, בהמשך הכרה בריבונות על רמת הגולן, ועכשיו הקריאה בתכנית לריבונות – צריך לקחת את ההזדמנות הזאת לידיים ולהחיל ריבונות מיידית".

"נכון, קראנו לנתניהו להחיל ריבונות בהקדם ככל האפשר. יש סכנה בדחיית החלטה כזו אחרי הבחירות כי כולנו לא יודעים איך ישראל תיראה יום אחרי הבחירות – האם תהיה ממשלת שמאל שתדחה את החלת הריבונות, וכתוצאה נפספס את זה. זה יכול להיות הזדמנות המאה או סכנת המאה. אנחנו היחידים שתומכים בזה עכשיו וגם אחר כך".

"הירי בנגמ"ש צריך להיפסק"

על המתקפות מצד הליכוד נגד רשימת ימינה בימים האחרונים, סילמן אמרה כי היא "לא מצליחה להבין מה הרעיון לירות בבלוק שכולו ימין, ורוצה להגיע ל-61. לכולנו עומדת אותה מטרה מול העיניים. אנחנו בסבב בחירות שלישי, ולדעתי לא תהיה מערכת בחירות רביעית. אני כבר שנה שלמה בתוך סבבי הבחירות החוזרים, וזה לא קל לצאת כל יום לסבב נוסף. כל מה שכולם צריכים לעשות זה לשאוף לגוש של 61 או יותר. אני מאמינה ויודעת שאנחנו מסוגלים להביא 61. עשינו את זה בעבר, שמרנו על הבלוק בשני סבבי בחירות. פיזרנו כנסת בגלל זה כי הלכנו לפי אידאולוגיה ברורה של מה נכון למדינת ישראל".

עוד באותו נושא

קרעי נגד בנט: "בהבטחות – גרוע מליברמן"


25

"אני אומרת חד משמעית שהירי בנגמ"ש הזה צריך להיפסק" הבהירה. "יש מספיק מפלגות שלא ברור כל כך מה האידאולוגיה שלהן, והן לוקחות גם קולות מהימין שאותן צריכים להביא הביתה. המאמצים צריכים להיות מרוכזים נגד כחול לבן, ובהחלט לא במי שתומך ויקים עם נתניהו ממשלה ביום שאחרי הבחירות".

עוד קראה לראש הממשלה נתניהו: "אנחנו שותפים טבעיים, הלכנו תמיד עם נתניהו וברור שנמליץ על נתניהו גם ביום שאחרי. לכן צריך לדאוג להביא כמה שיותר קולות לגוש. אין ספק שכולם עפים על הציונות הדתית – לא רק הליכוד, גם כחול לבן וגם מרצ שמכניסים עכשיו עלון שבת לבתי כנסת – כי הציונות הדתית היא המגזר הכי לא מגזרי. אין מה לירות בתוך הנגמ"ש".

לדבריה, "תמיד רוצים אותנו קטנים ולא משפיעים, אך אין שום סיבה שהציונות הדתית תהיה קטנה. אני קוראת לציונות הדתית שיודעים לשבת תחת האלונקות של המפלגות האחרות להתכנס, כי לציונות הדתית תהיה רק בית אחד, בית שלא יביא התנתקות נוספת, שלא יהפוך אותם לקטנים ולא משפיעים על סדר היום הציבורי. אנחנו בהנהגה, אנחנו על ההגה, אנחנו משפיעים – ואנחנו גאים בזה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
33 תגובות - 29 דיונים מיין לפי
1
נוכלת, בוגדת ושקרנית
מה זה? | 11-02-2020 19:39
מומלץ להתרחק
בראיון הזה זה ברור שהיא סתומה לגמרי
רויטל | 11-02-2020 21:33
מאיפה היא נפלה עלינו? מי החליט שהיא תהיה ברשימה לכנסת? מי בחר בה?
2
טוראי סמוטריץ שרימה את הצבא יורה בנגמ"ש?
חיים וייס | 11-02-2020 19:45
ספק עם ראה נגמש. אולי ירה 3 כדורים במיטווח בנות. דרך הגב, זה 3 כדורים יותר משירו צמד הכרסתנים בן גביר וגופשטיין גם יחד.
תבדקי עם סמוטריץ הוא חזק בנגמשים חחחחח
דורון | 11-02-2020 23:10
כלומניק שניצל את הצבא ורק בגיל 28 עם ילדים התגייס לשרות קצר עם משכורת גבוהה מנוול היה ומנוול נשאר
כדי להיות מעל בק ברשימה סילמן היתה מוכנה לכל
סילמן הבייתה | 11-02-2020 22:11
סילמן עברה מפלגה ושינתה את האידאולוגיה שלה תוך זמן קצר. ערכים זה לא הצד החזק של סילמן.
3
בעז"ה סילמן לא תיכנס
אחיה | 11-02-2020 19:48
מצביע עוצמה. לא לשקרנים ולא לסילמן הבוגדת
4
איך את יודעת
חיים | 11-02-2020 19:49
ספרי נא לנו משהוא שאנו לא יודעים . קשקשנית
5
מתנדנדת
לוי | 11-02-2020 19:57
שימו לב! לפי הצפי ימינה אמורה לקבל 7 מנדטים כמו בפעם הקודמת. ‌האם אתה יודע מי נמצא במקום ה7 ברשימת ימינה?! עידית סילמן שבגדה ברפי שבגד ביוגב שרצה לבגוד ברפי שבגד באיתמר.... האם אתה רוצה שהפתק שלך יכניס נוכלת לכנסת?! החבורה העלובה הזאת תבגוד בגוש הימין!!!!
6
מה הקשר בין סילמן לליברלי?! ליברלים נוכלים?!?
חיים | 11-02-2020 20:00
איך מוכרים ספין(שקר) לציבור?! 50 אחוז מרשימת ימינה זה נשים. אבל... רק 16 אחוז במקום ריאלי. עוד נוכלת סילמן במקום ספק ריאלי.
7
סמוטריץ רימה את צה"ל ודחה גיוס בשקר
קובי ברין | 11-02-2020 20:08
בצלאל סמוטריץ' אדם מושחת נוכל ורמאי שהיה רשום כתלמיד ישיבה והצהיר שתורתו אומנותו כדי לקבל מלגת אברכים ממשרד הדתות ולדחות גיוס כבן ישיבה ובמקום ללמוד בישיבה הלך ללמוד לתואר ראשון במשפטים בקריה האקדמית אונו ורק לאחר סיום התואר בגיל 28 התגייס לשרות צבאי מינימלי כפקיד בקריה בתל אביב . בושה שבצלאל סמוטריץ' מייצג את הציונות הדתית ועוד מתיימר לתקוף אחרים על תרומתם למדינת ישראל. עם כל הכבוד שיש לשקד בנט ומתן כהנא הפעם לא נבחר ימינה בשום אופן רק בגלל בצלאל סמוטריץ. חשוב לציין שעובדות אלו התפרסמו בתקשורת ובצלאל סמוטריץ' עם כל הפה הגדול שיש לו מעולם לא הכחיש את העובדות האלו. לפרסם בכל מקום חשוב שהציבור ידע איזה טיפוס הסמוטריץ הזה
8
את לא אישה ולא ליברלית... את מפלצת!!!
יעל | 11-02-2020 20:11
בנט ושקד בגדו בבית היהודי והשאיר אותם עם חובות ענק. בנט ושקד החליטו לעשות ועדת קבלה לציונות הדתית. מחללת שבת אין בעיה, יהודים צדיקים כמו עוצמה יש בעיה. סמוטריץ חבר לבנט כשהוא יודע שהמשמעות היא זריקת עוצמה יהודית, עכשיו הוא כותב מגילות שקרים על מנת להצדיק את רשעתו. רפי בגד ביוגב וזרק אותו לכלבים. הפר את מילתו וחתימת כתב ידו, עכשיו הוא כותב מגילות שקרים על מנת להצדיק את מעשה הנבלה. סילמן בגדה ברפי על מנת ללחוץ אותו לפינה ולגרום לו להפר את ההסכם. יש מצב שכל החבורה הזאת תבגוד בכם, רגע אחרי שתשימו את הפתק המסריח שלהם.
9
מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך
שי | 11-02-2020 20:16
מה שביבי עושה לבנט זה מה שבנט עשה לבן גביר אז שלא יבכה ופעם הבאה ילמד מהעונש שיקבל בבחירות האלו. מצביעי עוצמה לא יצביעו לכם וישכנעו כל אחד ברחוב לא להצביע לכם. גם אנחנו לא ילדי הכאפות של בנט
10
יש לה סיכוי לא קטן לראות את הכנסת מהטלויזיה.
יאיר | 11-02-2020 20:17
40% מהצעירים עוזבים.
11
נוכלת
יוסי | 11-02-2020 20:25
נוכלת ממדרגה ראשונה
12
עידית, את דירדרת את הפוליטיקה לשפל חסר תקדים
רק עוצמה יהודית !!! | 11-02-2020 20:30
אני במקומך הייתי מתביישת להוציא את הראש מחלון ביתי אחרי מופע הבגידה שעשית. במילה אחת: ב-י-ז-י-ו-ן !!!
13
הנוכלת מדברת
לא חשוב | 11-02-2020 20:31
יותר גרוע מציפי ליבני
14
כן מתאימה למפלגה
חנה | 11-02-2020 20:35
הפוליטיקה זה משחקים של כוח. אין בעיה עם מה שעשיתי, אני לא מצטערת על שום דבר שאני עושה ועוד ועוד פנינים שמאפיינים את האנשים שם. אף פעם לא לוקחים אחריות, אף פעם לא מודים שהם הורסים, מחריבים ומוציאים שם רע לציבור ועוד ועוד. מנותקים מהשטח ומהציבור ותמיד תמיד מצפים שהציבור יכנס תחת האלונקה ויתן להם את הכיסא המיוחל בכנסת. לכו כבר הביתה.
15
מביישת את המין הנשי!
דנה | 11-02-2020 20:38
גועלית
16
סילמן את אישה מנותקת
לוי | 11-02-2020 20:56
שאלה פשוטה:מי קבע שגברת סילמן תייצג את הציונות הדתית?! הרב רפי שאף אחד לא בחר?! בנט הרס את הבית היהודי?! שקד שניסתה להשתלט על הבית היהודי?! למה הנוכלת הזאת עדיפה על איתמר בן גביר לעזאזל?! גברת סילמן, העולם הוא לא הפקר!, את הכנסת הבאה את תיראי מהטלוויזיה.
נכון שפרץ הביא את סילמן הנוכלת ומי הביא אותו?
למר לוי | 11-02-2020 23:12
את פרץ המליץ ודחף להביא הרב מישוב עלי והכל בכח, ובסוף כולנו מאוכזבים ממנו ןמהנוכלת שהביא עלינו. מפלגה של בוגדים ונוכלים. אנו נצביע רק לעוצמה יהודית כפי שהצבענו בבחירות הקודמות !
17
הגיון
חיים | 11-02-2020 21:18
מי שמצביע לימינה מצביע לגברת. כל 6 המקומות הראשונים מובטחים. ולכן השאלה את מי רוצים להכניס לכנסת, את איתמר בן גביר או את הגברת
18
מענייןשאת משתמשת בדימוי נגמ"ש.
צנחן | 11-02-2020 21:33
מציע שתסבירי לסמרטוטריץ מה זה הכלי הזה.
19
די כבר!!! נמאס לראות את הכסאולוגית הזו!
שפוי | 11-02-2020 21:36
לא מצאתם לכם מועמד מהוגן יותר ברשימת ימינה? דווקא האישה המפוקפקת הזו חסרת חוט שדרה אידאולוגי ונאמנות שדואגת לכסא שלה ובוגדת בחברים שלה? אותה אתם מביאים? נמאס לראות אותה כבר! היא מבריחה מצביעים!! תחביאו אותה!
20
הירי בנגמש צריך להפסק?.....
שמרית | 11-02-2020 21:38
אז למה התחלת בעצמך?
21
ירי בנגמ'ש - למה ?
אליהו | 11-02-2020 21:53
מפלגת הלב היהודי ( אות כ) מפלגת מול ימינה . מפלגת - ימינה הפקירה את ביטחון ישראל. הבית היהודי היה שותף לממשלה שהפקירה את ביטחון ישראל. לפני יותר משמונה שנים , הנשיא אסד התחיל לטבוח בעמו. לחרפתנו - עמדנו מנגד . ראש אמ'ן לשעבר אביב כוכבי הוזמן לקבינט לדיון. לפי הדיווחים בתקשורת - הוא המליץ להוציא את הנשיא אסד מהמשחק. הקבינט לא אישר - לא באינטרסים שלנו . אינטרסים שהביאו לנו מחלת העיוורון. אסד התקשר לסולימני . הוא הגיע חימש עוד יותר את חיזבאללה ונלחם נגד המורדים המתונים ( הגיהטדיסטים הגיעו יותר מאוחר ) . ואז אסד התקשר לפוטין. אבל , איך יכולנו לדעת - שזה מה שיעשה ? עיוורון. כאילו , לא שמענו על חוק המשיכה. דומה מושך דומה. רוצח מושך רוצח . פוטין וסולימני משתתפים ברצח חצי מיליון נשים ילדים וגברים. פוטין מפציץ מהאוויר וסולימני על הקרקע. ועכשיו הם מכינים מערכה נגד ישראל. ואנחנו בשבוע הבא - 75 שנה לשחרור אושוויץ - ומי הוא אורח הכבוד - הנשיא ולדימיר פוטין שרצח עשרות אלפים. השתגענו. פשוט השתגענו. ואני פונה למשטרת ישראל ומבקש אישור להפגין מול בית הנשיא בזמן שהנשיא שלנו מארח את ולדימיר פוטין. ומשטרת ישראל מסרב להעניק לי אישור. נפנה לבג'ץ. לבנט שקד הרב פרץ וסמוטריץ אין בעייה שאנחנו מחמשים רבי מרצחים בקמרון , פיליפינים מיאנמר ודרום סודן (רק בדרום סודן נרצחו 382000 נשים ילדים וגברים עם הרבה נשק שלנו ) . לכן , אין להם בעייה לארח ולדימיר פוטין. אדם שמסכן שלום העולם ,ושהוכיח את אכזריותו פעם אחר פעם. ימינה , שכחה שהפקרות ערכית זה הפקרות בטחונית. לא משנה כמה רבנים יתמכו בהם - ואותם נכנה - רבני השתיקה . הם שותקים שאנחנו עוברים על - ייהרג ואל יעבור . מפלגת ימינה , שותפה בלזרוע אשליות. מכרו את נשמתנו לרבי מרצחים. אך לא אלמן ישראל. בעזרת ה' נעורר - הלב היהודי של כולנו לאהבת האדם שבה . חברי הכנסת - גזלתם הירושה הרוחנית של ילדנו של נכדנו - זכותם לאהוב כל אדם שנברא בצלם. נתעורר ונדרוש את עצמאותנו הרוחנית , הרגשית , הנשמתית. אלוקי נשמה שנתת בי טהורה היא.
22
לא להצביע לימינה,לא מכניסים נוכלת
להעיף את הנוכלת סילמ | 11-02-2020 22:04
אישה נוכלת,מכרה לרב רפי שהיא לטובת הבית היהודי,בזמן שהיתה חפרפרת וערקה לבנט ושקד .
23
מודעת דרושים
דן | 11-02-2020 23:03
דרושים 150 אלף נוכלים על מנת להכניס 5 נוכלים לכנסת:בנט,רפי,שקד,סמוטריץ, מתן כהנא. כל שאר הרשימה, במקומות לא ריאלים!
24
דיווח חי ממטה ימינה שקית הקאה בבקשה
יואב קרקובסקי | 11-02-2020 23:04
גורמים בימינה מבינים שרפי מבריח להם את כל המצביעים. על רפי מופעלים לחצים אדירים לפרוש מהרשימה. הוא מסרב לזוז בטענה שהתחייבו לו להיות שר חינוך ועוד כמה פינוקים ומילה חייבת להיות מילה.
25
מסריח במטה ימינה
מתיתיהו | 11-02-2020 23:05
להזיז את הב בה רפי עם הd9 שלו ולא הצליח, כוחות גדולים של סמוטריצים מנסים דרך ערוץ להכפיש אותו ללא הפסקה.... כרגע הב הב רפי מתבצר בלשכת שר הגיחוך וטטען שתמורת הבגידה, הובטח לו להישאר שר הגיחוך ועוד כל מיני תופינים... גברת סילמן שבגדה ברפי שבגד ביוגב שרצה לבגוד ברפי שבגד באיתמר נכנסה לדום שתיקה ודף הפייסבוק שלה לא פעיל... ישנו פחד גדול שמרוב סירחון הריח יעבור דרך מסכי המחשב ויסריח את כל הבתים בציונות הדתית. ד.א גברת נוכלת סילמן ממוקמת במקום ה7 הספק ריאלי. יש מצב שהפתק שלך יכניס את הנוכלת לכנסת....
26
איילת מבטיחה שבמידה והם יורדים ל6 מנדטים
זאביק | 11-02-2020 23:11
היא עולה על ביקיני ומענטזת מול 100 רבני השוחד... עד שהם יביעו תמיכה מלאה במפלגה.
27
זה לא מפלגה, זה אוסף נוכלים.
יעל שוקרון | 11-02-2020 23:12
חה חה חה..שקדיה ושבעת הגמדים. איילת מטיילת.. אתמול בבית היהודי, היום בימינה, מחר בליכוד. הרב פרץ התכופף, בנט כופף וסמרטוטריץ' נולד עקום...
28
סילמן תתפטרי
דוד היכיני | 12-02-2020 8:31
כשאני יודע שאת עדיין ברשימה ועוד במקום שיכול להיות ריאלי אני מתלבט אם להצביע ימינה או ליכוד.
29
עידית? היא ציפי לבני
נפתלי | 12-02-2020 9:06
מזגזגת בין מפלגות