טוב, צריכים לשים את הדברים על השולחן בלא מורא. כל הדיבורים על ״סכנה לעולם התורה בגלל הגיוס״ הם קשקוש, צביעות והונאת דברים.
עולם התורה האמתי הוא עולמה של תורת ארץ ישראל: ישיבות ההסדר, המכינות הקדם צבאיות הישיבתיות, הישיבות הגבוהות הציוניות והכוללים הציונים דתיים.
יעידו על כך אלפי תלמידי החכמים עם הכיפות הסרוגות. יעידו על כך גדולי ישראל ראשי הישיבות הציוניות ויעידו על כך גדולי הדור הציונים הקדושים, מנהיגי הציבור הציוני דתי.
יעידו על כך גם רבבות התלמידים חובשי ספסלי הישיבות הלאומיות למיניהן, שהאור בבתי המדרשיות שם אינו כבה לעולם, ויעידו על כך רבבות המפקדים הצדיקים תלמידי החכמים הממלאים את שורות הצבא.
די אם נתבונן בדמות הצדיק הקדוש ר׳ עמנואל מורנו הי״ד, או להבדיל בין החיים והמתים – מח״ט הצנחנים הבא שהקריא לחייליו את דברי הראי״ה קוק זצ״ל על פסגת הר האר״י. כן. פשוט כך. זה עולם התורה האמתי. עולם המחבר שמים וארץ. עולם המחבר הלכה למעשה וחזון למציאות. זהו ביטוי אמתי וערכי לגאולתם של ישראל במדינת ישראל ראשית צמיחת גאולתנו.
כל שאר ״עולמות התורה״ טובלים ושרץ בידם, שלא לומר מצווה הבאה בעבירה. כיצד ניתן לקרוא לעצמך ׳עולם התורה׳ ולכפור בה׳ יתברך? ואני מדבר על כפירה בה׳ במעשי הנסים שלו יתברך בהקמת המדינה וממש אי הכרת הטוב ואי הודאה בהלל ביום העצמאות.
איך אפשר לקרוא לעצמך ׳עולם התורה׳ ולבטל במו ידיך מצוות עשה של יישוב הארץ וגיוס לצבא? איך אפשר לקרוא לעצמך ׳עולם התורה׳ ולדבר כאחרון התגרים בשוק, לחלל את ה׳ ברבים, להשניא את התורה ולומדיה על כלל ישראל, ולהוציא שם רע ולעז על גדולי ישראל, ראשי הישיבות הקדושות הלאומיות?
אז בואו נאמר זאת ברהיטות ובנחרצות. חרדים יקרים, אינכם עולם תורה ולא ריח תורה. א״א לעשות פלגינן דדיבורא. אולי יש בכם כאלו שמלאו כרסם ש״ס ופוסקים, אך זה לא עולם תורה. ללמוד ׳תוכן׳ של ש״ס ופוסקים אפשר גם באוניברסיטה. מה שאתם עושים זה לא יהדות. וזה לא צדיקות.
זו בריחה. זו כפיות טובה. זה חילול ה׳. זה בטלה במסווה של למדנות (תזכירו לי היכן יש מנין שחרית ב10:00??).
***
כבר אמר הבעש״ט עליו השלום, שיצר הרע לא בא לבחורי הישיבה ואומר להם ׳בואו נתבטל ונלך להנות ברחוב׳ כי הוא יודע שהם לא ישמעו לו. אז מה הוא כן אומר להם? – ״בואו תהיו למדנים״…
ומסופר שהמגיד ממזריטש ראה פעם את תלמידו בן העשר (ר׳) מנחם מנדל מויטבסק כשהוא הולך זחוח בבית המדרש וכובעו שמוט לו על צדו.
שאל אותו המגיד- מנדיל, כמה דפי גמרא למדת היום?
ענה לו מנדיל בגאווה לא מוסתרת : ששה דפים!
השיב לו המגיד מינה וביה: וכמה דפים צריך ללמוד כדי שהכיפה תיפול לגמרי?…
מה דעתך בנושא?
31 תגובות
0 דיונים
בחור מעולם התורה
אתה כותב וכותב חושב שאתה חכם ידידי לפני שישים שנה היה באמת מחלוקת מה האמת אבל היום עולם התורה ניצח הילדים שלכם חילונים כולם עם אינטרנט וזנות ה"צבא" המרומם שלכם...
אתה כותב וכותב חושב שאתה חכם ידידי לפני שישים שנה היה באמת מחלוקת מה האמת אבל היום עולם התורה ניצח הילדים שלכם חילונים כולם עם אינטרנט וזנות ה"צבא" המרומם שלכם הרס את כולם בעוד שבישביות שומרים על קודשת ישראל אנא ממך קבור עצמך מתחת לאדמה וככה תעשה לעצמך רק טוב
המשך 06:04 26.06.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אני מ-25,28
התעכבתי כי הלכתי לחפש עבורך את בעל היעב"ץ ומה שהוא כותב בפנים היום מצאתי אותו הספר נקרא משנת יעב"ץ. לפני שניכנס לפרטים ולתגובה על מה שכתבת ברצוני להגיד לך שאהבתי את...
התעכבתי כי הלכתי לחפש עבורך את בעל היעב"ץ ומה שהוא כותב בפנים היום מצאתי אותו הספר נקרא משנת יעב"ץ. לפני שניכנס לפרטים ולתגובה על מה שכתבת ברצוני להגיד לך שאהבתי את הגישה המכבדת שלך והוכחת לי על הדרך שאתה מדבר ממקום של חיפוש אמיתי ולא אג'נדה דורסנית. כל זה ההקדמה נאמרה למרות שאינני מסכים במה שכתבת לא עם הראיות לא עם הסברות ולא עם המסקנות ואני גם אנמק. 1. מעבר לביזה ונחלה עליהם הרמב"ם מדבר בגוף הפרק(יג) בסוף הפרק הוא מדבר על מלחמה. ומלחמה בסתמא ללא פירוט, מלחמה בסתמא אצל הרמב"ם זה כולל הכל גם רשות וגם מצווה. כך מקובל בקרב נושאי הכלים של הרמב"ם(לרבות בעל המשנת יעב"ץ). כמוכן הרמב"ם לוקח את הדין שלו ששבט לוי לא יוצא למלחמות לרבות לא למלחמת מצווה מהספרי על פי גירסת הגר"א ושם הרי מדובר על מלחמת מצווה. בעל המשנת יעב"ץ מוכיח את זה מהדין של הרמב"ם בענין ביזה של שבט לוי שמסתדר רק עם גירסת הגר"א. לגבי קל וחומרים - קל וחומרים לא עושים מדעתנו למעט מה שהורישו לנו חז"ל הרי ברור הוא שלא נבטל תורה של כלל ישראל בשביל כל חתן וחתן בסופו של דבר "לולי בריתי יומם ולילה חוקות שמיים וארץ לא שמתי" כמוכן אין שויון במשוואה מצד אחד יש את החתן עצמו שמחויב ב"שימח את אשתו" ומצד שני שמחת חתן וכלה לא ניתן לחבר ק"ו של 2 מצוות שונות "שימח את אשתו" ושימחת חתן וכלה. ואני מתאר לעצמי שאפשר למצוא עוד פירכות לגבי מה שכותב בעל משנת היעב"ץ על דין יפת תואר: מדובר במלחמת רשות דווקא והמלך יכול לכפות את כל העם לצאת למלחמה וזה לא מדין חיוב מלחמה שיש על הציבור אלא מדין משפט המלך דכולם חייבים במלאכת המלך(וזה כולל לויים וכוהנים) וכדי להרבות שימעו וגדולתו. דרך אגב יש את המרדכי שאומר שרק הכהן המשוח מותר ביפת תואר לגבי השפתי חכמים: אם מחשיבים את מלחמת מדין כמלחמת מצווה ולכאורה שבט לוי שלח נציגים אבל השפתי חכמים מעיד שזה יוצא מן הכלל{מלחמת מצווה ששבט לוי השתתף בה}המעיד על הכלל{שבט לוי לא משתתף במלחמות מצווה}. גם לפי הגירסה הזאת יש המחלקים ל-3 סוגי מלחמות: מצווה,רשות וחובה ועדיין יישאר הפטור לשבט לוי ממלחמות מצווה. בכל מקרה מגירסת הגר"א כן ניתן להוכיח כי בפשטות כשם שבמלחמת מצווה של מדין שבט לוי לא יצא למלחמה כך בכל המלחמות הן המצווה והן הרשות. שבט יששכר דינו מוצמד לדינו של שבט לוי(ההלכה האחרונה בהלכות שמיטה ויובל) וכל מלחמות המצווה שמהן פטור שבט לוי גם שבט יששכר פטור(יתכן ששבט יששכר התחייל לחיל ה' בשלב יותר מאוחר מאשר זמן משה רבנו) 2. למעשה לא צריך ללכת רחוק ראיתי את המהרשא בפנים במסכת נדרים המהרשא לא מסייג(שם זה הרי מלחמת מצווה ובכל זאת היתה תביעה על אברהם אבינו) ובמסכת סוטה שם מופיע החזל על המלך אסא ומסביר המהרשא שלמלך אסא היו 2 עוונות אחד זה עצם השימוש בתלמידי חכמים (בלי קשר למלחמת מצווה או רשות) והעוון השני הוא שימוש בחתנים במלחמת הרשות שים לב הוא מוסיף את זה במפורש כתוספת שלא קשורה לעוון הראשון 3. בלימוד התורה והתפילות על כלל ישראל ועל חיילי צה"ל בפרט גלום את ה"לא תעמוד על דם רעיך" כי לומדי התורה הם חלק מכוחו הלוחם של העם. חז"ל אף מספרים שבמלחמת מדין לומדי התורה יצאו עם הלוחמים על מנת שהלוחמים יפנימו לליבם באופן מוחשי שהנצחון בקרב לא בא להם מכח חרבם אלא מכח התורה והתפילות של חיל ה' ומכח הרווח של הלוחמים להנות מזכות התורה המגינה בזכות כל ישראל ערבים זה בזה. כשיעקב אבינו חוזר מחרן על הפסוק בחרבי ובקשתי עברתי את הירדן מתרגם אונקלוס בצלותי ובבעותי אותו אונקלוס שתמיד נשאר נאמן לפשט של הפשט. מכיר את חז"ל של "תולעת יעקב"?-מה תולעת אין כוחה אלא בפיה אף יעקב(=עם ישראל)אין כוחו אלא בפיו. 4.א. בכל מקרה תפילה קודמת למלחמה מלחמה היא רק המיפלט האחרון אבל גם אם מגיעים מלחמה צריך לנהל על פי הכללים של עם ישראל שיעקרו מליבו עקירה מוחלטת את האמונה המעוותת בכוחי ועוצם ידי שכולל גם אגב שמירה על חיל ה'[ממליץ בחום שתסתכל במדרש איכה פסיקתא ב' על בר כוכבא ורבי אלעזר המודעי מה הבין אותו כותי בפשטות שצריך להסביר היום לעם ישראל בהרבה מאמץ 4.ב. גם אם חזקיהו השתמש במינימום של המינימום של אנשי מקצוע לתחזוקת הממלכה זה עדיין לא עוקר את הפרוייקט המופלא שלו של חיול העם כולו לחיל ה' וכדאי גם שתראה איזה משא ומתן היה בין סנחריב לחזקיהו המלך. סנחריב התקרב לירושלים וראה עיר של אברכים ואז הוא מאוד התפלא הזאת ירושלים שכולם דיברו על כוחה? הרי אם החיילים שלי כל אחד ייתן יריקה(185 אלף גייסות) כל ירושלים תיטבע.. ואז הוא הציע לחזקיהו רצונך שאתן לך 2000 סוסים על מנת שיהיה איזשהו קרב בינינו ולא סתם אני אכבוש בלי שום קרב? ענה לו חזקיהו אין לי 2000 פרשים לאייש על ה-2000 סוסים שתתן לי... בקיצור רואים שבכלל לא מיניה ולא מקצתיה ממה שחשבת 5. אם דרך הרצי"ה זה שבכל מקרה יהיה בסוף גיוס אז לא ברור או שאולי לא ציטטת נכון? הרי הוא אומר שכל עוד מתגדל צריך להמשיך ללמוד אבל דבר ידוע שמי ששוקד על דלתות התורה הוא כל הזמן מתגדל אז מתי יילך לצבא?בגיל 41 בכל מקרה גם אם ירצה כבר הצבא לא ירצה אותו וישחרר אותו. הרי זה לא נראה צמוד לבסיס הלכתי שבאופן שרירותי תקטע לו את הלימוד סתם - התורה הרי מטהרת ומקדשת ומגדילה את נשמת האדם לא מדובר פה באיזה חוכמה חיצונית אקדמית של איסוף ידע מדובר על דרך חיים של חיים שלמים למטרת חיי נצח. ברור שהרצי"ה מקבל את הרמב"ם בהלכות שמיטה לגבי שבט לוי וכנראה הוא מדבר בציור שלומד התורה מפסיק ללמוד בהגדרת בחור ישיבה ואם רוב דעות עולם התורה נראה לך מכריע סוף כל סוף רוב של הרוב של עולם התורה הוא חרדי מה לעשות עובדתית מספר מקדישי חייהם לתורה ברובם חרדים ועליהם תוסיף רבנים חשובים בציבור הדתי לאומי כגון הרב נרי-ה והרב מרדכי אליהו
המשך 03:37 15.02.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מספר 27
לגבי הקודם כל- די חבל שזה התשובה הכי מאתגרת, גם כי חבל שאין דיון ברמה, אבל גם חבל כי מה שכתבתי הוא על קצה המזלג שנכתב בנושא מצוות הגיוס ושווה...
לגבי הקודם כל- די חבל שזה התשובה הכי מאתגרת, גם כי חבל שאין דיון ברמה, אבל גם חבל כי מה שכתבתי הוא על קצה המזלג שנכתב בנושא מצוות הגיוס ושווה ללמוד את זה פעם לגבי המישור העקרוני מסכים איתך לגמרי (וכתבתי את זה בקצרה בהתחלה) והוסיף שמעבר לבעייה של שכופים מישהו נגד שיטתו בהלכה, כופים ציבור נגד האמונה שלו וזה פגם בדמוקרטיות של החילונים, הדיון הזה מבחינתי מקומו בבית מדרש. לגבי הטענות העקרוניות 1. בשום מקום הרמב"ם לא כותב ששבט לוי לא מתגייס למלחמת מצווה אגב,בשמיטה ויובל הוא מדבר על ביזה ונחלה ולא מלחמה, אך גם אם במלחמה יפטור יש לבדוק אם זה לא מלחמת הרשות ששם יש את הפטורים ובמלחמת מצווה חתן מחדרו וכלה מחופתה וניתן להעשות ק"ו שאם מבטלים ת"ת לשמח חתן וכלה ק"ו שיבטלו ת"ת למלחמת מצווה שדוחה שמחת חתן וכלה (ויש מעשה מבהיל שנדמה לי שסיפר אותו הרב זאב קרוב שבא לפני הגר"ח קיינבסקי לאחר פציעת בנו והגרח"ק שאל אותו מה עם נקי יהיה לביתו וענה לו הרב קרוב שבמלחמת מצווה "חתן מחדרו..." ושתק הגרח"ק. אגב לא מכיר את תשובת היעב"ץ אשמח אם תכתוב אותה אבל בכל אופן הרמב"ם פוסק שכהן מותר ביפת תואר בבעילה ראשונה בלבד שהיא מתרחשת במלחמה, ולאחר מכן אסורה לו כגיורת. הרמב"ם כפשוטו שהם לא מתגייסים למלחמת רשות אך מלחמת מצווה פשיטא שמתגייסים וכדברי הרמב"ם "מצווה על כל ישראל לבוא ולצאת ולעזור לאחיהם שבמצור...(שבת ב כג). אגב ראיתי את שפתי חכמים בפנים ולא הבנתי איך הסקת שהוא סובר שבמלחמת מצווה הם פטורים, אשמח אם תסביר לי, בכל מקרה אין שום ראיה משם כמו שהראת בתגובה הראשונה לא מגרסת הרש"י שלפנינו ולא מגרסת הגר"א (כי ניתן להגיד שמלחמת מדיין זה דוגמא לכלל או יוצא מהכלל) לא מצאתי את המקור ששבט יששכר לא התגייס אבל בכל מקרה יש לבדוק אם זה לא היתה מלחמת רשות, ואגב במלחמת סיסרא הוא כן התגייס כמו כן בכיבוש הארץ ומלחמת מדיין... 2. מי כותב כך? 3. אני טענתי בתגובה הקודמת וזה גם שייך למה שכתבת, שכל דבר שמדגיש את חשיבות התורה לא יכול להיות מקור לפטור.גם קול יעקב פשוט וברור שצריך מה מוכיח מזה לגבי פטור ממלחמת מצווה? האם זה גם הוכחה שפטורים מכזית מצה בפסח? לגבי שצריך מקור כדי להשתדל אז גם במלחמה לא חסר לדוגמא "לא תעמוד על דם רעיך" והגר"ש גורן (מתבסס על שו"ת אבנ"ז בעניין קניית בית מעכו"ם בשבת) הביא את "עד רדית" 4. א. בהלכה לא פסקו שציבור צריך לסמוך על נס למשל רבים המקורות שמביאים את התנהגות יעקב אבינו (דורון תפילה ומלחמה) כמודל להתנהלות הכלל (ותפילה לא סותרת מלחמה כבחלק 3) ב. עדין אני מחזיק בדעתי שחזקיהו לא היה במדרגת דוד כמו בתגובתי המקורית, אגב החיול של חזקיהו לבתי מדרש כמקור לפטור הוא דוגמא לסוג של דמגוגיא נפוצה והיא לא לשים לב לתקופה שזה נאמר, מניחים שאם הוא הכניס את כולם לבית המדרש זה אומר שכולם היו אברכים כמו בימינו, אבל עיון קל בפסוקים יראה שהיה לו מזכיר, סופר ושאר אנשי מקצוע, איך זה משתלב? על כורחך שמודל הבני ישיבות של זמנם היה שונה משל זמנינו (והיו מודלים שונים במהלך ההיסטוריה), ומילא ניתן להניח שהיה לו גם צבא (והחיול של כולם לבתי המדרש היה בחופשים/גילאיים מסויימים או דרך אחרת) 5. לסיום מסכים שדרך הרצי"ה היתה מאוד דומה למה שהיה עם הבדל משמעותי שיש בסוף גיוס (מה שלא היה בציבור החרדי) זה בקצרה כל טוב ורק בשורות טובות
המשך 14:52 11.02.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אני מ-25
קודם כל ברצוני להגיד לך שהתגובה שלך היא הכי מאתגרת שנתקלתי בה מאז ומעולם ובכל זאת במישור העקרוני לפני שאני אענה לך פרטנית אחת לאחת אלך איתך ב"לטעמך" מה הוכחת כביכול...
קודם כל ברצוני להגיד לך שהתגובה שלך היא הכי מאתגרת שנתקלתי בה מאז ומעולם ובכל זאת במישור העקרוני לפני שאני אענה לך פרטנית אחת לאחת אלך איתך ב"לטעמך" מה הוכחת כביכול במה שכתבת? נניח לרגע שהיית צודק מ-א' ועד ת' האם לא מדין נהרא נהרא ופשטיה זכותם של החרדים לדבוק בפשט הרמב"ם בסוף הלכות שמיטה ויובל שכותב במפורש ששבט לוי לא יוצא למלחמה? האם יש זכות לכפות עליהם פרשנות שונה למסורת ההלכתית שלהם מאז ומעולם?הרי אתה בעצמך הודית שאפילו בתוך הדתיים הלאומיים רק "רוב" לשיטתך תומכים בפרשנות שאתה מנסה להוכיח מה עם "המיעוט" בצירוף כל עולם התורה החרדי מדוע דעתם ראויה חלילה לביטול?האם לא מדובר בכפייה אנטי דתית? ועכשיו לגוף הטענות שהעלית 1. הבאתי לך את גירסת הגר"א ולמעשה פשט הדברים שהרמב"ם בהלכה מסוף שמיטה ויובל למד כגירסת הגר"א או לכל היותר כפשט השפתי חכמים בגירסה השניה. ולא! שבט לוי לא מתגייס גם לא למלחמת מצווה כפי שגם ראינו בשבט יששכר שלא התפקדו ממנו חיילים(דברי הימים ב יב) כי גם הוא התחייל לחיל ה'. על "ההוכחה" כביכול משאלת היפת תואר זה קושיה שלא משנה את פשט ההלכה מסוף הלכות שמיטה ויובל היא רק מעלה קושיה ועליה יש הרבה תשובות בשו"תים אחרונים כאשר התשובה הכי מיישבת נמצאת בתשובות שו"ת היעב"ץ. כך שבכל מקרה הפרשנות המובילה היא להשאיר את הרמב"ם כפשוטו ולא לעשות מחלוקת מהרמב"ם על הרמב"ם בפרט שהרמב"ם בהלכות מלכים על יפת תואר לא מציין במפורש ששבט לוי יוצא למלחמה. 2. יש גם אחרים שלא תולים את הסיבה במלחמת רשות 3. דווקא ההשוואה לרפואה יכולה להיות טובה כי הרי בלי כפל הפסוק רפוא ירפא והדרש עליו לא היה היתר לפנות לרופאים. בתורה שהיא חלק מכלי זינו של יעקב הרי הגמרא אומרת על פשט הפסוק "הקול קול יעקב וגו' " אומרת הגמרא "כל זמן שקולו של יעקב נשמע בבתי כנסיות ובתי מדרשות אין ידיים לעשיו". ברור הוא שבניגוד לשאר אומות העולם שלהם יש רק צבא רגיל לעם ישראל היו בכל הדורות חיל סודי חיל ה' לו התחיילו שישית מעם ישראל שבט לוי ושבט יששכר והם נחשבו לחלק מהכח הלוחם שתפילותיהם ולימודם גרמו לשיבוש תוכניות האויבים ולפספוס חרבותיהם וקשתותיהם בנסיונותיהם לפגוע בעם ישראל בכלל ובזרוע הצבאית בפרט. 4. א. לציבור תמיד יש יותר(אפילו הרבה יותר) זכויות מאשר היחיד. לציבור יש הבטחות ושבועות של הקב"ה לשמירה ולהישרדות ליחיד אין ברגע שציבור הולך בדרך ה' אז כל ההבטחות מ"אם בחוקותי" חייבות להתקיים ואם הציבור מקיים את "והגית בו יומם ולילה" מתקיים רצון ה' ולציבור יש מכסימום זכויות של תלמוד תורה כנגד כולם. דרך אגב בברכת גואל מדובר על המישור האישי לגבי כלל הציבור יש את ברכת ירושלים וברכת צמח דוד. 4.ב. לא מכיר את מדרש הנחלת דוד הספציפי שאתה מציין מה שכן אני יודע שהגמרא בסנהדרין מספרת שחזקיהו היה ראוי להיות נמשח למלך המשיח - על דוד מאידך למרות הכמות האסטרונומית של מצוות של דוד המלך לא היתה ה"מ להכתיר כמלך המשיח. ולמה? מה הדבר שעשה חזקיהו ולא עשה דוד יש רק דבר אחד חזקיהו חייל את כל העם לצבא ה' דוד מאידך רק המשיך את המסורת מאז משה רבנו לחייל לצבא ה' רק שישית מהעם 5. לגבי חכמי דורינו אני חושב ששיטת הרצי"ה שיש דחייה היא השיטה שנהוגה(או לפחות היתה נהוגה) בחוקי המדינה של דחיית שרות ללומדי התורה אני חושב שדי בשיטה זו בהסכמה עליה בין החרדים לבין הדתיים לאומיים כדי למנוע כל מחלוקת עקרונית ומעשית עותק של המכתב של הרב ישראלי ניתן לקבל אצל הרב נויגרשל ובשמחה הוא ייתן עותק. לגבי התנאי שלו לכולל דיינות לא יודע לא שמעתי וגם יכול להיות שיש לזה סיבה צדדית. ובעיקר תצרף את הרב נרי-ה והרב מרדכי אליהו לכל עולם התורה החרדי ואתה יכול גם לשפוט בעצמך לפי מה שכתבתי לעיל ולפי פשט הרמב"ם שדרכם של החרדים היא דרך רצויה ואהובה ע"י ה' וזה בעיקר מה שחשוב ולא נסיונותיהם של פוליטיקאים לעשות הון פוליטי מדמגוגיה בנושא
המשך 16:01 10.02.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אברך
יישר כח על התשובה היפה ראשית אדגיש שאני בעד ללכת עם החרדים ולא נגדם אך לעצם הברור ההלכתי 1. מלחמת מדיין :אין להוכיח כלום כמו שהראית יפה שניתן להוכיח דבר והיפוכו, אמנם...
יישר כח על התשובה היפה ראשית אדגיש שאני בעד ללכת עם החרדים ולא נגדם אך לעצם הברור ההלכתי 1. מלחמת מדיין :אין להוכיח כלום כמו שהראית יפה שניתן להוכיח דבר והיפוכו, אמנם מהשפתי חכמים ניתן להוכיח (אדגיש שלא ראיתי בפנים) אבל הוא כנראה דעת יחיד שהרי בפועל שבט לוי מתגייס למלחמת מצווה (כמוכח בשאלת הגמרא כהן מהו ביפת תואר ועוד יוכח בהמשך) 2. לגבי הגמרא על אברהם אבינו וישנה עוד אחת על אסא מלך יהודה, משם ראיה, המהרש"א מדגיש בשני המקומות שנענשו כי זה לא היה מלחמת מצווה, משמע שאם זה היה הגיוס היה מותר 3. לגבי הפסקתא: אין ויכוח שהתורה מצלת, למה זה פוטר? האם כי התורה מצלת אפשר גם לא ללכת לרופא וכדו' 4. לגבי קריאת ים סוף וחזקיהו שני תשובות בדבר א. האם בכל דבר אתה כך סומך על נס ואומר שהתורה מצלת או רק בהצלת ישראל? הנצי"ב שנשאל על הציונות אמר שמתפללים גואל ישראל בסמוך לרופא חולי עמו ישראל ולא ברור לו למה שמשתדלים על הגאולה שואלים ולא על הרפואה. ב. בדרשות הנחלת דוד כותב את המדרש על חזקיהו במלאו ומעניין שהמדרש מנגיד את חזקיהו שלא השתדל לדוד המלך שכן נלחם, ומסביר הנחלת דוד שככל שהאדם במדרגה גבוהה יותר ראוי להביא את הישועה על ידו ולא בדרך נס 5. לגבי חכמי זמנינו באופן כללי הלכו הרוב אחרי שיטת הרצי"ה שאין פטור רק דחיה כל זמן שמתגדלים ואז יש חיוב להתגייס, לדעתי זה גם דעת הגר"ש ישראלי (לא ראיתי את המכתב) שהציב תנאי לקבלה לכולל הדיינות שלו- ארץ חמדה, שהאדם יהיה בוגר צבא, כי בלי זה יש חסרון באדם.
המשך 06:49 10.02.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ארז
עולם התורה האמיתי שלך מחבר בין פאשיזם פטריוטיזם ומיליטריזם לתורה, לא בין שמיים וארץ. אנשי הציונות הדתית ראויים למלוא ההערכה שהם גם ככה לא מקבלים על תרומתם לחברה הישראלית. אבל אני...
עולם התורה האמיתי שלך מחבר בין פאשיזם פטריוטיזם ומיליטריזם לתורה, לא בין שמיים וארץ. אנשי הציונות הדתית ראויים למלוא ההערכה שהם גם ככה לא מקבלים על תרומתם לחברה הישראלית. אבל אני לא מבין את המגמה הזאת של להיות דתיי מחמד ולהתחבב על החילונים, שגם ככה הרבה מהם שונאי תורה ולוקחים רק מה שמתאים להם. אני גם שומע על מגמות בצבא ומחוצה לו שמדברות על "הדתה" של צה"ל בגלל שהמגזר הדתי כביכול משתלט על תפקידים פיקודיים (דבר שהוא אבסורד מכיוון שהמגזר הציוני דתי יותר טוב מהחילוני בכל פרמטר). אל תנסו לחבב את התורה על ציבור פורק עול בתרומתכם כי גם ככה יזרקו אתכם מכל המדרגות בגלל שאתם דתיים. אני יודע שתלמידי חכמים שוקדים על התורה לפחות 12 שעות ביום ויותר, ובהכללה שלך את התלמידי חכמים ביחד עם הבטלנים בציבור החרדי אתה מבזה ת"ח , מה אם אני אגיד שכל הציונים הדתיים משתתפים בפעולות תג מחיר? אל תכליל פה הכללות ואל תערבב פה בין קודש לחול.
המשך 04:26 10.02.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חשיבה תורנית תחילה
בתוך בליל ההתלהמות לא ראיתי שום טיעונים הלכתיים. קודם כל הרמב"ם בסוף הלכות שמיטה ויובל אומר ששבט לוי+לומדי התורה לא יוצאים למלחמה (כולל לא למלחמת מצווה) ובעצם אלה המגינים האמיתיים של...
בתוך בליל ההתלהמות לא ראיתי שום טיעונים הלכתיים. קודם כל הרמב"ם בסוף הלכות שמיטה ויובל אומר ששבט לוי+לומדי התורה לא יוצאים למלחמה (כולל לא למלחמת מצווה) ובעצם אלה המגינים האמיתיים של הצבא ושל העם. ההלכה הזאת התקבלה על כל הראשונים ועל כל האחרונים. במלחמת מדין לגירסת הגר"א בספרי שבט לוי לא שלח אלף למטה ולגירסה השניה מסביר בעל השפתי חכמים שזה היה יוצא מן הכלל המעיד על הכלל ששבט לוי לא יוצא למלחמות.נקודה.גם לא למלחמת מצווה(הרי מלחמת מדין היתה מלחמת מצווה ואם שבט לוי לא הולך לצבא למלחמות כדין מלחמת מדין אז שבט לוי לא הולך למלחמות מצווה) במסכת נדרים דף לב מסופר שאברהם אבינו נענש ב-400 שנות גלות לבניו בעוון עשיית אימוני מלחמה ל-318 האברכים בני ביתו. בפסיקתא ב' במדרש איכה מסופר שכל העיכוב בחורבן העיר ביתר היתה בזכות רבי אלעזר המודעי שישב בתפילות ותעניות ולא בזכות כוחו הפיזי העצום של בר כוכבא וצבאו העשוי ללא חת. בפסיקתא ד' באותו מדרש שומרי העיר נקראים התלמידי חכמים ולא השומרים כפשוטו ובל נשכח שאת 2 המלחמות הכי מוצלחות בהסטורית העם היהודי העם עשה ללא צבא. האחת קריעת ים סוף וחיסול כל צבא פרעה בזכות "ה' ילחם לכם ואתם תחרישון" והשניה בזמן חזקיהו המלך כשכל העם חויל לחיל ה' וכולם למדו תורה ולא היו לחזקיהו שום חיילים ומה היתה התוצאה כל צבא סנחריב על 185 אלף הדיוויזיות שלו חוסלו ע"י מלאך ה'. ואם אתה צריך גם רבנים בני דורינו שהציונות הדתית מחזיקה מהם אז יש את הרב קוק שמאשר את הלכת הרמב"ם יש את הרב נרי-ה שכתב את המאמר "אל תגעו בשבט הקהתי" ויש את הרב ישראלי שכותב במכתב לרב נויגרשל שלומדי התורה לא הולכים לצבא ואפשר גם לצרף כמובן את הרב מרדכי אליהו נקודה צדדית יש צרוף של כמה סיבות למה לא להגיד הלל בברכה ביום העצמאות אפשר למצוא אותם בשו"ת יביע אומר
המשך 00:33 10.02.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חרד
רציתי להתייחס לטיעון העם אמר את דברו {19 מנדטים}} ולכן נכפה גיוס על החרדים..שאלה לכם לפני 4 שנים העם אמר לא למתנחלים...{28 מנדטים} זוכרים?? האם החרדים המושמצים הלכו עם קדימה...
רציתי להתייחס לטיעון העם אמר את דברו {19 מנדטים}} ולכן נכפה גיוס על החרדים..שאלה לכם לפני 4 שנים העם אמר לא למתנחלים...{28 מנדטים} זוכרים?? האם החרדים המושמצים הלכו עם קדימה שרצתה לעקור הכול?? זיכרו את אפי איתם שכרת ברית עם לפיד .אנחנו במהדורה שניה עכשיו. יבוא יום שירצו לפנות אתכם אל תבגדו בנו לא נבגוד בכם....
המשך 00:33 10.02.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אור הדעת
עולם התורה המסורתי (מהמילה מסורת) נמשך אך ורק בציבור החרדי, שהוא ציבור ההדוקים לפני מאה שנה וציבור הפרושים לפני אלפיים שנה. השם לא משנה, המהות קובעת! שיקראו לנו שיצאנו מהכלל, כמו שמואל...
עולם התורה המסורתי (מהמילה מסורת) נמשך אך ורק בציבור החרדי, שהוא ציבור ההדוקים לפני מאה שנה וציבור הפרושים לפני אלפיים שנה. השם לא משנה, המהות קובעת! שיקראו לנו שיצאנו מהכלל, כמו שמואל אליהו בהגדה שלו ליום העצמאות, אבל זה באמת לא משנה. הציבור החרדי ובראשו עולם התורה זה הכלל ישראל היחידי היהודי האמיתי שהיה פה לפני כולם וימשיך אחרי שכולם יעלמו לכן לפרושים קראו פרושים שפרשו מציבור החוטאים ולא היתערבבו בכלל שהוציא את עצמו מהכלל ישראל ומהם ורק מהם נמשך עם ישראל עד הלום וימשיך עד קץ הימין ולאחריו. "יתבררו ויתלבנו ויצורפו רבים והרשיעו רשעים ולא יבינו כל רשעים והמשכילים יבינו". הרעיון שהוציא את עצמו מגדרו והיה לתשתית יסוד והמצאת ה"ציונות הדתית" והוא לאהב את היהדות בדרך התחנפות וראית ה"חצי כוס המלאה" של אויבו הסט”א המולבש במלבושים רבים ומטעים, לא עומד בנסיונו, אלה ההפך גרם להתרחקות מהיהדות או סילופה לדרך נוחה, ולמדרון החלקלק הזה אין גבול הוא ימשיך וירד במדרון עד שיעלם. יעידו מאות בעלי התשובה, שתשעים ותשע אחוז מהם הוא חרדי, ובסט"א יעיד הימצאותם של הארגונים צהר, בית הלל ותוע"ב ושאר טועים ומטעים שיצרו מהרעיון הטיפשי הזה אחד מעיקרי האמונה. יעידו על הישיבות של אירופה והחסידויות שכל המשכיותם אך ורק בציבור החרדי וכמובן הספרדים יצ"ו. וכמה... אך כמה הדברים נראים לעין, נשמעים לאוזן, ומובנים לשכל ועדיין אתם ממשיכים ומורידים את עצמכם לשאול תחתית. ספר תורה שנכתב כהלכתו ע"י מין, טעון שריפה ואסור לקרוא בוא. נביא שקר שיכון לאמת בהלכה, אסור לשמוע לא. התורה מלמדת אותנו לא לחשוב שכשהם עושים דברים כשרים, אני צריך להשתתף איתם, או להלל אותם על זה, לא! הפסוק אומר: "...ואיש כפי מהללו" אומר רבינו יונה (שערי תשובה אות קצ"ח, עי"ש) שהאהדה בלב וההילול שבפה הם סימן גמור לדעת עומק נטית נפשו של אדם, אם לטוב או להיפוכו של הטוב ח"ו, ופה שחשים ורואים את זה בצורה ברורה בציונות הדתית, את אהדתם לציבור החוטאים ובנוסף את עומק השנאה לציבור החרדים לדבר ה', בורר מאד, לאן נוטת נפשכם ולא, זה לא לעולם התורה. לבזות כך את ציבור לומדי התורה כאילו לא נושאים בעול, (או בנט|ל) איזה עול? יש עול אחד והוא עול תורה ומצוות ולומדי התורה היחידים שנואים בוא כשורה. להשפיל ולבזות כך את בת המלך לפני המון העם הצווחים ונובכים ככלבים, שונאי המלך. ואתם חושבים שהמלך ישתוק? הוא לא ישתוק!!! מתי תתעוררו? תחזרו בתשובה. עכשיו זה הזמן, אולי האחרון. תמהרו לפני שיאחר לכם.
המשך 23:33 09.02.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
פתאום כפיה דתית למצו
למלמת מצווה מותר ללכת לכור היתוך, המייצר מד"לים חילוניים?
21:43 09.02.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר