בישיבת אורות שאול מתאימים לכל תלמיד את השער המיוחד לו בעבודת ה'

בישיבת אורות שאול מתאימים לכל תלמיד את השער המיוחד לו בעבודת ה'

תכנית מיוחדת בישיבת אורות שאול בתל אביב תלמידים החוזרים משירותם הצבאי. במקום התכנית הישיבתית הרגילה, התלמידים יכולים לבחור בין תכניות שונות במקצועות הקודש - גמרא, הלכה, תנ"ך ואגדה

author-image
לכל תלמיד בישיבת אורות שאול שער מיוחד בעבודת ה'
  צילום: אורות שאול

בישיבת אורות שאול, שעברה בתחילת שנת הלימודים למשכן הקבע שלה בשכונת שפירא בדרום תל אביב, ישנה תכנית מיוחדת לתלמידים החוזרים משירותם הצבאי. במקום התכנית הישיבתית הרגילה, התלמידים יכולים לבחור בין תכניות שונות במקצועות הקודש – גמרא, הלכה, תנ"ך ואגדה.

התכנית נוצרה מתוך רצון שהתלמידים שחוזרים מהצבא יוכלו לבחור את התחום התורני בו הם רוצים להעמיק בצורה מקצועית, וללמוד מתוך חיבור פנימי. הלימוד בכל השערים נעשה בחבורה ולא בשיעור פרונטלי, וכל אחד מביא את הדרך שלו ואת הלימוד שלו לשולחן. 

עכשיו תורה של תל אביב | ישיבת אורות שאול של הרב שרלו בגיוס המונים למשך יומיים בלבד לפיתוח הישיבה | כל תרומה חשובה לחצו כאן >>

בסדר בוקר בוחרים התלמידים בין מסלולי הגמרא וההלכה – שער הגמרא, בהובלתו של הרב מאיר ליכטנשטיין, המלמד בעיון את המסכת הנלמדת בישיבה. הלימוד נעשה בדרך העיון הישיבתית הקלאסית, כאשר עליו נוסף נדבך של חיבור הלימוד לחיים – מה משמעותה של הסוגיה לימינו, כיצד ניתן לראות את העקרונות הנלמדים ממנה מיושמים בחיי היום-יום.

מדי שבוע מעבירים שניים מהתלמידים שיעור על הסוגיה הנלמדת. הרב ליכטנשטיין אומר כי "התורה היא התזמורת של הקב"ה. בשער הגמרא אנחנו רוצים ללמד את הבחורים כיצד לנגן בכלי בתוך התזמורת הזו". 

בכולל ההלכה לומדים בחבורה בחורים ואברכים בהתמדה ובצורה יסודית לימודי הלכה, ונבחנים במסגרת מבחני ההסמכה של הרבנות הראשית. בכל נושא וסוגיה הלימוד מתחיל ממקורות היסוד של ההלכה- במשניות, בגמרות ובדברי חז"ל, דרך פירושי ופסיקות הראשונים ועד לספרות ההלכתית הענפה מכל הדורות – גדולי הדורות הראשונים והאחרונים ופוסקי זמננו.

הרב יובל וקסלר, המשמש כראש הכולל זו השנה השנייה, אומר: "מטרתנו בלימוד היא להצמיח תלמידי חכמים שישקעו שנים רבות בלימוד, יכירו וידעו את השתלשלות ההלכה והפסיקה בנושאים השונים ויקנו גם הבנה בדרכי הפסיקה וההכרעה, מתוך לימוד יסודי בכל סוגיה, והכרת המציאות הממשית בכל נושא. שאיפתנו היא שהתלמידים יגיעו גם למקומות שבהם יכהנו ברבנות, ויהיו מסוגלים וראויים לסייע בהוראת ופסיקת הלכה למי שיפנה אליהם, מתוך הקשבה גדולה לשואל ולמציאות שלו – והכרת הסוגיה ההלכתית לפרטיה".

מאיר דמסקי, תלמיד שיעור ו' הלומד כבר שנה שלישית בכולל מעיד: "אני מרגיש שככל שאני ממשיך להתעמק בהלכה ובמקורותיה עבודת ה' ואמונת החכמים שלי הולכות ומתעצמות".

בצהריים מתחלקים התלמידים לשערי התנ"ך והאגדה.

שער אגדה ממוקד בצד המחשבתי של התורה – החל ממשנת חז"ל, דרך מחשבת הראשונים ועד גדולי ההגות היהודית בדורות האחרונים. ראש השער, הרב איל קהלני, אומר שהשער "מיועד לאפשר לבעלי נטיה לעיסוק באגדה ובמחשבה להכיר את היצירות הגדולות שהתחברו בנושאים אלו, ולפתח מחשבה מעמיקה ויוצרת על נושאים כדוגמת דעת א-להים, נפש האדם, ההנהגה הא-להית, טעמי תורה ומצוות, מוסר וצדק".

שער התנ"ך, בהובלתו של אחד מראשי הישיבה הרב איתמר אלדר. "השאיפה שלנו היא להעמיד תלמידי חכמים בתנ"ך" אומר הרב אלדר "כאלו המבקשים להתבונן בדבר ה' ביד משה וביד נביאיו, להבינו בכל כלי ההבנה הנמצאים ברשותנו – מסורתיים וחדשים, לרדת לעומקו, ולשאוב ממנו חכמה, דעת ומוסר לימינו אנו".

דביר גאמס, תלמיד שיעור ד' שהשתחרר מהצבא לפני חודש וחזר לישיבה לשער התנ"ך, מספר: "הלימוד בשער תנ"ך בשבילי הוא מגע אמיתי עם דבר ה' דרך דברי התורה והנביאים. אני מאמין שהלימוד הזה יישאר איתי עוד שנים רבות, ושמח על ההזדמנות להכיר את התנ"ך מקרוב"

עכשיו תורה של תל אביב | ישיבת אורות שאול של הרב שרלו בגיוס המונים למשך יומיים בלבד לפיתוח הישיבה | כל תרומה חשובה לחצו כאן >>

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ישיבה חשובה
אוהד | 10-02-2020 14:59
חשוב לתמוך בה כדי שתמשיך את עשייתה!
2
ראוי לפרסם את מס' התלמידים בישיבה. כנראה יש
פיני | 10-02-2020 17:50
סיבה לאי הפרסום........
מיליון תלמידים
תלמיד | 10-02-2020 22:16
1000000