הלם בגרמניה: היורשת של מרקל לא תתמודד בבחירות - סרוגים

הלם בגרמניה: היורשת של מרקל לא תתמודד בבחירות

אנגרט קרמפ-קרנבאואר, מנהיגת מפלגת השלטון בגרמניה שנחשבה ליורשת העתידית של אנגלה מרקל, הודיעה כי תפרוש מתפקידה. ההחלטה מגיעה לאחר סערה סביב מה שנתפס כשיתוף פעולה של מפלגתה עם מפלגת הימין הקיצוני במדינה

הלם בגרמניה: היורשת של מרקל לא תתמודד בבחירות
  "מיני מרקל" בדרך הביתה. אנגרט קרמפ-קרנבאואר (צילום: שאטרסטוק)

דרמה פוליטית בגרמניה: מנהיגת המפלגה הנוצרית-דמוקרטית אנגרט קרמפ-קרנבאואר הודיעה היום (שני) כי לא תתמודד בבחירות הבאות לתפקיד קנצלרית המדינה. ההודעה צפויה לעורר טלטלה בפוליטיקה הגרמנית, זאת לקראת פרישתה של הקנצלרית אנגלה מרקל בשנה הבאה.

קרמפ-קרנבאואר, שנחשבה בשנים האחרונות ליורשת של הקנצלרית הנוכחית ואף כונתה כתוצאה "מיני מרקל", אמרה כי תפרוש מהנהגת המפלגה בקיץ הקרוב – אך תישאר בתפקידה כשרת ההגנה בממשלתה של מרקל, זאת לבקשתה של הקנצלרית. רבים העריכו כי מרקל מינתה את קרמפ-קרנבאואר לתפקיד הבכיר במטרה להפוך אותה לדמות בולטת יותר לקראת הבחירות הבאות.

עוד באותו נושא

גרמניה תכריע: מי יחליף את אנגלה מרקל?

על פי הדיווחים בתקשורת המקומית, פרישתה של קרמפ קרנבאואר מגיעה על רקע הסערה שנרשמה בשבוע שעבר בעקבות הבחירות במדינת המחוז תורינגה. בהצבעה על זהות ראש הממשלה של מדינת המחוז נציגי המפלגה הנוצרית-דמוקרטית הצביעו בעד המועמד תומאס קמריך – שזכה גם לתמיכה של מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה", ובזכות קולותיה נבחר לתפקיד על חודו של קול.

התמיכה של הנוצרים-דמוקרטים בקמריך זכתה לביקורת חריפה מהשותפים הקואליציוניים של מרקל, שטענו כי המהלך שבר את הקונצנזוס בגרמניה מאז מלחמת העולם השנייה – לפיה המפלגות הגדולות לא משתפות פעולה עם הימין הקיצוני. גם מרקל עצמה גינתה את האירוע ואמרה כי מדובר ב"טעות בלתי נסלחת ובהפרה של אחד העקרונות החשובים ביותר של המפלגה. זהו יום רע לדמוקרטיה, וחייבים להפוך את הצעד הזה". בעקבות הלחץ הכבד תמריך הודיע כי הוא מתפטר – אך הנזק למפלגת השלטון של קרמפ-קרנבאואר כבר נעשה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אין גבר מנהיג אצל ראשית הגויים? באו על עונשם.
בצלאל | 10-02-2020 15:21
אמחה את זכר מנהיג בעמלק