"חיבור נפלא" | הישיבה של הרב שרלו עם תושבי ת"א - סרוגים

"חיבור נפלא" | הישיבה של הרב שרלו עם תושבי ת"א

מעברה של ישיבת אורות שאול של הרב שרלו מפתח תקווה לשכונה מעורבת בתל אביב, ייצר אפשרויות חדשות מיוחדות במינן למעורבות גבוהה בין תלמידי הישיבה לתושבי השכונה ובפרט תלמידי בית הספר היסודי חמ"ד שורשים, הפועל בשכונה

"חיבור נפלא" | הישיבה של הרב שרלו עם תושבי ת"א
  צילום: אורות שאול

ישיבת אורות שאול הנמצאת בשכונת שפירא בתל-אביב, החלה את דרכה בשכונה לפני שנה וחצי, בא' אלול תשע"ט. עד אז, שכנה הישיבה במשכנה בפתח-תקוה. 

המעבר מאיזור הנוחות לשכונה מעורבת, ייצר אפשרויות חדשות מיוחדות במינן למעורבות גבוהה בין תלמידי הישיבה לתושבי השכונה ובפרט תלמידי בית הספר היסודי חמ"ד שורשים, הפועל בשכונה.

עכשיו תורה של תל אביב | ישיבת אורות שאול של הרב שרלו בגיוס המונים למשך יומיים בלבד לפיתוח הישיבה | כל תרומה חשובה לחצו כאן >>

הבדלה בישיבה. צילום: אורות שאול

הרב גבריאל אילוז, רב בית הספר ותלמיד שיעור ו' בישיבה בעצמו, מספר: "בית הספר שלנו, חמ"ד שורשים, מיוחד במינו. מדובר על בי"ס הטרוגני בו מרבית התלמידים מגיעים מבתים מסורתיים. (כ-70%) יש גם מספר משפחות חילוניות ואפילו קצת חרדים. בנוסף יש תלמידים ממשפחות הגרעין התורני (30%). השילוב הזה מפרה מאוד ונותן לכל אחד מהצדדים המון".

"מאז הגיעה הישיבה לשכונה נוצרו שיתופי פעולה מרתקים בין בית הספר לישיבה. תלמידים מכיתות ה'-ו',  לומדים בחברותות עם תלמידים מהישיבה במקום שיעור תורה רגיל במערכת. בנוסף, נוצרו עם הזמן שילובים מאוד מעניינים בין תלמידי הישיבה לתושבי השכונה – מכל שכבות הגיל. יש נכונות גבוהה מאוד של תלמידי הישיבה ליצור חברויות ושת"פים עם תושבי השכונה. יש שיעורים הן לגברים והן לנשים. התוועדויות ואירועים קהילתיים. הישיבה מעורה מאוד בנעשה בשכונה ואנו מקווים להרחיב את הפעילות. החלום האמיתי שלנו הוא למשוך את כל החיבורים הנפלאים האלו לכל תל-אביב"

נתנאל זלוט, תלמיד שיעור ה' בישיבה, לומד עם בארי כהן וטוביה שוהם, תלמידי כיתה ה' בבית הספר שורשים. מידי שבוע הם לומדים מדרש תנחומא על פרשת השבוע. "מה שאני אוהב בלימוד שלנו, הוא שאנחנו מקבלים נקודת לימוד אחרת על הפרשה" מספר נתנאל.

"אני והחברותות הצעירות שלי – נמצאים בשלבים אחרים ושונים מאוד של החיים. הם ילדים בני 11, אני אחרי שירות צבאי, וזה מדהים לראות איך כל אחד מגיע עם מחשבות שונות ותובנות מהחיים שלו לתוך הלימוד ומתלמידיי אני משכיל לא מעט. הישיבה השפיעה על דרך החשיבה שלי ועל הדרך בה אני לומד. אני שמח על ההזדמנות שניתנה לי להעביר הלאה את המסרים והלימוד וגם שמח בכך שנוספים יעבירו את זה הלאה. ללמד זה עוזר לי ותורם לי לא פחות מאשר להם. כשהחבר'ה קופצים לבית המדרש לתפילת שבת יחד עם אביהם או סתם באמצע השבוע אם אני פוגש אותם בתפילת ערבית, אני שמח לראות אותם. הם מספרים לי תובנות שעלו להם מהלימוד שלנו".

"אנקדוטה נחמדה שקרתה לנו לאחרונה, הייתה ביום ההולדת של טוביה כל אחד איחל לו ברכה על דרך המדרש. פתחנו את החומש בדף רנדומלי ודרשנו את הפסוקים בהקשר האירוע. זה עזר לנו להבין קצת יותר טוב את האתגרים והמורכבות שבפניהם עומד הדרשן, לשים את עצמנו בנעליים שלו. גם זה כלי שקיבלתי מהישיבה, לשאול שאלות כאלה, להבין את הרובד האנושי ולגלות את תורת החיים".

אתה מרגיש שהלימוד הולך איתם?

"בהחלט. הדגש אצלנו בישיבת אורות שאול הוא על 'תורת חיים'. התורה רלוונטית לחיינו היום, עכשיו. כשהדרשן מנסה להעביר מסר. לפני מספר שבועות דיברנו על מעלתם של הזקנים והחכמים בציבור. דיברנו על כך שניתן לקבל מהם עצה טובה. ובאמת אחרי הלימוד הזה, כל אחד שהלך ופגש את סבא וסבתא שלו, ביקש מהם עצה טובה וזה היה נחמד לראות את הלימוד נחקק אצלם".

נריה כהן, אביו של בארי שלומד עם נתנאל, מתפעל מהחיבור בין נתנאל לבארי.

"בארי תלמיד כיתה ה', נולד וגדל בשכונת שפירא. הגענו לגור כאן ממש לפני שנולד. הוא לומד עם נתנאל ומאוד נהנה מהלימוד. אני מרגיש שאנחנו נתרמים כמשפחה מישיבת אורות שאול ומנוכחותה בשכונה. בשנה וחצי האחרונות מרגישים את הרוח הטובה שהם הביאו איתם הנה. הישיבה נמצאת כאן ממקום של דיאלוג. בית מדרש עם חלונות פתוחים באופן דו כיווני לקהילה".

"אחרי הלימודים, פעם בשבוע, כל ילדיי שהם תלמידי בי"ס, לומדים עם בחורי הישיבה. כרמל – תלמידת כיתה ב', נהנית מחברותא בתנ"ך יחד עם חברה ותלמיד מהישיבה. הבן הגדול שלי – איתן בכיתה ז' – מתכונן לבר מצווה עם תלמידי הישיבה ולומד איתם חובת התלמידים ובארי שלומד מדרש תנחומא.  מתוך הקשר הזה, תלמידי הישיבה מתארחים אצלנו לעתים קרובות ואני שמח בקשרים שנוצרו".

קובי ליכטנשטט, תלמיד כיתה ח', הלומד עם תלמידי הישיבה מספר על החוויה מנקודת מבטו: "אני לומד בכל שבוע עם שני תלמידי שיעור א' – אורי שיימס, איתו אני לומד מסכת מגילה ועם אלעד בראון אני לומד הלכות שבת. הלימוד עם בחורי הישיבה נותן לי אפשרות ללמוד בחברותא אחרי שעות הלימודים ובנוסף נותן לי מין אח, חבר בוגר לדבר איתו ולשתף אותו בכל מיני דברים. אני מרגיש מחובר לישיבה. בשבת אני יושב  ליד בחורים ואני מצליח גם להכיר את הרבנים ככה".

הרב שרלו העומד בראש הישיבה אמר: "בשכונת שפירא ניתן למצוא מיקרוקוסמוס של כל החברה הישראלית הפועלת במרקם חיים משותפים בשכונה קטנה, שהיא מצד אחד תל אביב העיר הגדולה ומצד שני יש בה משהו מאוד חמים ונעים, מגובש וקהילתי. אנו שמחים על ההזדמנויות הטבעיות שהחיים כאן מייצרים ועל המפגשים המיוחדים בין תלמידי הישיבה לחבר'ה שאיתם הם לומדים".

עכשיו תורה של תל אביב | ישיבת אורות שאול של הרב שרלו בגיוס המונים למשך יומיים בלבד לפיתוח הישיבה | כל תרומה חשובה לחצו כאן >>

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
על מי אתם עובדים??
מרא דאתרא | 11-02-2020 9:18
דרום תל אביב איננה תל אביב. מדובר בשני מקומות שונים. דרום תל אביב היא אזור יהודי קלאסי כאשר תל אביב היא עיר שלא ברור מה היא עושה בשטחה של ארץ ישראל כיוון שליבה בניו יורק ברלין ולונדון
2
חברים, כל מי שיראת שמיים חשובה לו, שיקרא -
רון | 11-02-2020 22:12
חייבים לציין לאנשים יראי שמיים - שמדובר בישיבה שמקדמת חברה מעורבת בין בנים לבנות, ורואה בפורמט של בחורים ובחורות יחדיו דבר שאינו רק מותר - אלא רצוי!!!!!. ממש כנגד המסורת ההלכתית בעמי, וכנגד דברי כל הרבנים הגדולים!!, חשוב שתדעו וכל אחד יחלייט אם הוא מעוניים לתרום או לא, דרך אגב כל מה שאמרתי נמצא בקונטרס של הרב יובל שרלו שנקרא חברה מעורבת לכתחילה בהוצאת ארגון נאמני תורה ועבודה (רק מהארגון המול, אפשר ללמוד על תוכן החוברת....).
3
מסירת חמץ
אבגד | 12-02-2020 14:49
בעבר: (בתמיכת הרב יובל שרלו) לשם שינוי השנה נתארגן לחסל את כל החמץ שברשותנו, ונתרום אותו במחירים הקרובים למחירי עלות למדינות עניות כמו אפריקה וארגנטינה, אולי הפעם הישיבה תמסור את החמץ לעניי הגויים בסביבתה הקרובה, בדרום תל אביב?