"ח"כ יזבק תומכת במחבלים, מרגלים ורוצחים שפלים" - סרוגים

"ח"כ יזבק תומכת במחבלים, מרגלים ורוצחים שפלים"

חבר הכנסת אופיר כץ: "המשפחות השכולות לא צריכות לראות את מי שמהלל את רוצחי יקיריהן יושב בכנסת ישראל", יועמ"ש הליכוד: "ח"כ יזבק אינה פציפסטית כפי שהיא מציגה את עצמה"

"ח"כ יזבק תומכת במחבלים, מרגלים ורוצחים שפלים"
  צילום מסך

חבר הכנסת אופיר כץ שהיה ממגישי בקשת הפסילה נגד התמודדותה של חברת הכנסת היבא יזבק לכנסת, הגיב היום (רביעי) לאחר הדיון בעניין החלטת וועדת הבחירות לפוסלה, וטען כי היא "תומכת במחבלים, מרגלים ורוצחים שפלים".

כץ אמר: "חברת הכנסת יזבק תומכת באופן סכמטי במחבלים, מרגלים ורוצחים שפלים. עורך דינה ניסה לתרץ את הפוסטים בכך שאולי הייתה התנסחות לא נכונה, אולי אנחנו הבנו לא נכון את השפה הערבית, אבל אין לזה שום פרשנות אחרת".

עוד באותו נושא

"מחבלת החוצה" • צפו במהומה סביב היבא יזבק


17

"יש משמעות אחת כשאדם מעלה תמונות של רוצחים שפלים שרצחו ילדים. אני מקווה שהפעם בית המשפט יעשה צדק ולא יאפשר למי שתומך ומהלל רוצחים שפלים להמשיך ולכהן כחבר כנסת".

עוד הוסיף כץ כי: "המשפחות השכולות לא צריכות לראות את מי שמהלל את רוצחי יקיריהן יושב בכנסת ישראל".

מוקדם יותר, במהלך הדיון, עורך הדין אבי הלוי, יועמ"ש הליכוד, הציג את עמדת מפלגת השלטון לגבי פסילתה של יזבק, ותקף אותה: "לא מדובר בראייה אחת ולא בשתיים, אלא ב- 20 ראיות. לא מדובר בהזדהות עם טרוריסט אחד, שלדעתנו היה בה די כדי לפסול את המועמדות שלה, אלא בהזדהות עם כמה טרוריסטים, ביניהם הרוצחים השפלים – דלאל מוגרבי וסמיר קונטר".

"ח״כ יזבק הקימה פנתאון לאומי גדול, שאליו הכניסה, מחבלים, רוצחים ומרגלים. לא מדובר בפרסומים שהתפרסמו בחודש או בשנה אחת, אלא בכ- 20 פרסומים שח״כ יזבק פרסמה על פני תקופה של  7 שנים. לא מדובר בשיתוף אילם של פוסטים ברשתות החברתיות, אלא בהבעת דברי שבח והלל, לטרוריסטים ולרוצחים שפלים, שלגישתה הם לוחמי חירות".

אבי הלוי, היועץ המשפטי של הליכוד: " ח"כ יזבק אינה פציפסטית כפי שהיא מציגה את עצמה" (באדיבות המצולם)

לגבי עמדת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי אין לפסול את יזבק, אמר הלוי: "חשוב לציין  כי בחוות הדעת של היועמ"ש, יש סתירות: אם לדעת היועץ המשפטי לממשלה הראיות "מקרבות אותה קרבה של ממש לרף הפסילה", אז אי אפשר לטעון, כי מדובר בכמות מועטה של ראיות מהותיות, שאינן מתפרשות בזמן ולטעון על היעדר ביסוס בדבר פעילות חוזרת ונשנית".

"אם היועמ"ש הביע עמדתו, כי חלק מהפרסומים מטרידים מאוד ועשויים להתפרש כהבעת הזדהות עם מחבלים, שנטלו חלק במאבק מזויין אז אות היא שיש מסה קריטית של ראיות, משום שרק מסה קריטית של ראיות יכולה להטריד".

הלוי ציטט את דבריה של יזבק בוועדת הבחירות כי "מדינת ישראל מקיימת משטר של כיבוש, של מצור ושל דיכוי על העם הפלסטני ושום בקשת פסילה לא תשנה את העובדה הזאת, לא בעייני ולא בעיני הדין הבינלאומי", ומיד תקף: "ח״כ יזבק אינה פציפיסטית, כפי שהיא מציגה את עצמה. אם היא התכוונה למחות על אלימות במגזר הערבי ובכלל, אם היא התכוונה לתרום להעצמת נשים במגזר הערבי ולעודד שלום אוניברסלי, אז היא הייתה צריכה לבחור דמויות מופת מקרב החברה הערבית – מתחום המשפט, החינוך, המדע, הספורט והתרבות ולא לבחור בטרוריסטים, מרגלים ורוצחים".

עוד באותו נושא

"רק בישראל אויבת נמצאת במוצב הקדמי של המדינה"


13

עוד הוסיף כי: "חברת הכנסת יזבק הייתה צריכה להגיד כי ״מוגרבי וקונטר הם טרוריסטים, כי הם רוצחים, ולא לראות בהם לוחמי חופש. את המעשים השטניים של מוגרבי וקונטר היא הייתה צריכה להגדיר כרצח נתעב של אזרחים, ולא לטעון שמדובר במאבק של כובש בנכבש. אין בכוחן של המילים להביע חרטה על מעשים כל כך חמורים של הזדהות עם טרוריסטים, שרצחו עשרות אזרחים. בוודאי שלא בדיעבד כשהמטרה של החרטה היא לאפשר למתחרט  לממש זכות פוליטית מהמעלה הראשונה – הזכות להיבחר לכנסת".

הלוי סיים את טיעוניו לפסילת יזבק ואמר: "בית משפט נכבד, אין אנו מורשים בשמם של עשרות נרצחים, לקבל חרטה, ממי שתמכה והזדהתה עם הטרוריסטים שרצחו אותם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
הלכה חנין זועבי - הגיעה היבא יזבק
אוראור | 05-02-2020 18:45
והמבין יבין! נראה שאין פה עוד מה להוסיף!
למי שהגיבה לי: ממש גילית לי
אוראור | 22-06-2020 20:46
את אמריקה בזה - והמבין יבין..........
הבג''ץ ימש''ו תומך במחבלים יותר מיזבק ימח שמה
בג''ץ תומך במחבלים | 05-02-2020 19:30
בג''ץ = מחבלים