נשיא המדינה קורא להתחיל משא ומתן עם הפלסטינים - סרוגים

נשיא המדינה קורא להתחיל משא ומתן עם הפלסטינים

נשיא המדינה טען היום באירוע בו אירח קצינים אמריקנים כי על ישראל לפתוח במשא ומתן ישיר מול הפלסטינים:"חזון שלום עם שכנינו הפלסטינים הוא מציאותי"

author-image
נשיא המדינה קורא להתחיל משא ומתן עם הפלסטינים
  (צילום: קובי גדעון\לע"ם)

נשיא המדינה, ראובן רבלין, התייחס היום לעסקת המאה וטען כי על ישראל לפתוח במשא ומתן ישיר מול הפלסטינים.

במהלך אירוע בו אירח הנשיא קצינים אמריקנים, אמר: "אני מאמין שחזון שלום עם שכנינו הפלסטינים הוא מציאותי כי לא נגזר עלינו לחיות יחד, נועדנו לחיות יחד ואני מקווה ששני הצדדים ינצלו את ההזדמנות הזו, להתחיל מחדש משא ומתן ישיר".

עוד באותו נושא

הפלסטינים דוחים את עסקת המאה: "נציג תכנית משלנו"


6

כזכור, בתום כינוס החירום של הליגה הערבית, שנערכה בקהיר ונקבעה לבקשת שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי, נדחתה עזקת המאה. עוד נאמר כי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, יציג במועצת הביטחון של האו"ם תוכנית שלום חלופית לזו של ארה"ב.

"רק בגלל שירושלים תהיה בירת ישראל, לעולם לא אקבל את הפיתרון הזה, ולא ארשם בהיסטוריה שלי ושל ארצי שמכרתי את ירושלים. ירושלים היא לא לי בלבד, אלא עבור כולנו" אמר אבו מאזן בדבריו. "הם רוצים שאכיר בישראל כמדינה יהודית – אבל היא לא. יש מיליוני ערבים, רוסים נוצרים ומוסלמים. כשנפלה ברה"מ כל מי שרצה להגר היגר ועכשיו הם בישראל. יש בה 1.9 מיליון ערבים ו-1.5 מיליון רוסים נוצרים שעלו מברית המועצות בין 1990 לשנת 2000. אפילו בין יוצאי אתיופיה אחוז היהודים נמוך".

"ארה"ב רוצה שאקבל את הסיפוח של ירושלים, את חלוקת אל-אקצה, את ביטול זכות השיבה ואת פירוז עזה. עסקת המאה מבטלת את הלגיטימציה הבינלאומית, ונותנת לגיטימיות לטראמפ בלבד" הוסיף ותקף. "אנחנו מוכנים לחסות בינלאומית של תהליך השלום כולל לחסות של הקוורטט , אבל לא נסכים לכך שארה"ב לבדה תהיה נותנת החסות של תהליך השלום".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
איזה שלום
שמעון | 04-02-2020 15:02
לאיזה שלום מתכוון הנשיא בדיוק. לעקירות להתנתקות . שלום עם מי על מה . כל. המהות של הפלשתינים היא נגד הציונות נגד המדינה היהודית .על זה הם חיים מחנכים .הנשיא ראה את ספרי הלימוד שלהם בהסטוריה . הם רואים בנו צלבנים
גברו הסיכויים שרובי יחליף את אבו מאזן
יבור נילביר [=הפוך] | 04-02-2020 23:19
יש לרובי את כל הכישורים. יודע ערבית גזעית. אוהב פלסטינים, כי בני עמו בחרו בטרור. שונא את הימין יותר מאבן טאזן
2
עמי בחרו בטרור
ראובן | 04-02-2020 16:06
זיקנותו מיבשתו .הוא ניראה לי חושב שאנחנו הערבים והם היהודים
3
זה חבל על השמן
שלום????????????? | 04-02-2020 16:52
שלום????????????????? חבל על הזמן!!!!!!!!!!!!!!!!!
4
לנשיא הפסיכי
שמי | 04-02-2020 17:00
כבוד הנשיא הפסיכי אתה אינך אמור לעסוק במדיניות. האם לא הובהר לך?? אתה אמור לאחד את החברה הישראלית או לפחות לתת תחושה של שייכות ואחדות. לא נראה שאתה בקיא בזה.
5
קודם שיעשה שלום עם אחיו היהודים
הזווי! | 04-02-2020 18:20
אחרי כל האמירות האומללות שלו, תמיכה ההתבוללות, התנצלות בפני יאיר גולן על הכחשת שואה שלו, שיתנצל על השימוש הפסול שהוא עושה בכוח שניתן לו כביכול בשמנו. חבל שאין לעם דרך להדיח את הפה הגדול שלו
למנסה להיות תמים
הזוי | 06-02-2020 9:29
רבלין גינה את הקריאות נגד התבוללות, הוא רואה בזה תקווה. הוא מעודד כל אפשרות של עירבוב בין יהודים לערבים. הוא נתן פרס לעיר רמלה על עיר מעורבת ליהודים וערבים, לא משנה אם מעורבת זה אומר שנערות מותקפות ביציאה מבית ספר, על זה אסור לנשיא לדבר. אנחנו בהחלט מתפללים לשלום, לא למחיקת הזהות היהודית. לגבי יאיר גולן, להגיד שמה שקורה פה זה תהליכים של נאציזם זה להתכחש למהות השואה. זה שצורר אנטישמי מחליט שהוא מציל את העולם הזה שימחק את היהודים מהעולם, לא דומה לעם שמנסה להגן על עצמו מהטרור הערבי. מי שמשתמש בשואה בשביל טענה פוליטית זולה כזאת בהחלט מנסה להכחיש את העוצמה של השואה כנגד המהות היהודית ולהפוך אותה לאירוע שנאה חולף. ונניח שזה לא הכחשת שואה, התמיכה של רבלין באמירה כזאת בשם העם היהודי היא ממש חצופה. מילא אם היה אומר שהוא מדבר רק בשם עצמו
למגיב הזוי
התמים | 05-02-2020 8:27
כמה אי דיוקים ושקרים בתגובה שלך. השינאה מעבירה אותך על דעתך. הנשיא תמך בהתבוללות ???? איזה קשקוש....יאיר גולן הכחיש שואה ???? מה השקר הזה ? יאיר גולן טען שיש בחברה הישראלית תהליכים שמזכירים תהליכים שקדמו לעליית הנאציזם - זו הכחשת שואה ????למה לשקר ? אתה יכול לחלוק על דעת הנשיא. אבל למה לשקר ? למה להסית ? למה הימין לא יכול להסתפק בטיעון ענייני וצריך תמיד להשתלח ולשקר ? ואגב, אני מניח שאתה מקפיד להתפלל 3 פעמים ביום, ולברך ברכת המזון. זוכר את הנאמר : עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו ? זה חלק מאמונתו של כל יהודי. אז מה הפחד הגדול מהשלום ???
6
רבלין
פופר | 05-02-2020 18:19
ריבלין מספיק לאיות אבובה של אסמול ולקקן של אתיקשורת אעם ניגעל מימחה צאבועה אעם אישראל לא רוצאה שלום אים מחבלים ריבלין אלקקן של א.יקשור. שחך מאסו אסמול באוסלו נירצחו 2000 הזראחים וחיליים ויהלדים רבלין רוצאה ליראות אוטובוסים מיתפוצים זה אשלום של פרס ורבין חרה אלהם ואל ריבלין אן יותר ביתורים ארץ ישראל זה לאם ישראל רבלין לא טוב לאחה תחזור להרופה שם אוהבים יהודים כמו רבלין שרוצאה לימסור חלקים מארץ ישראל רבלין עם ישראל בזה לאחה
7
מחלת נפש
דויד | 05-02-2020 19:28
הוה ימני לא .חולה נפש בדגה גבוה