לפני שהגשם חוזר: מפלס הכנרת בעוד עליה מרשימה - סרוגים

לפני שהגשם חוזר: מפלס הכנרת בעוד עליה מרשימה

אחרי שהאי שסימל את שנותיה הקשות של הכנרת נעלם, המפלס הלאומי ממשיך לטפס והסיכוי שכבר השנה יפתחו את סכר דגניה הולך וגדל. ב-24 השעות האחרונות נוספו למפלס עוד 2 ס"מ

לפני שהגשם חוזר: מפלס הכנרת בעוד עליה מרשימה
  (צילום: דוברות המשטרה)

אחרי שהאי שסימל את שנותיה הקשות של הכנרת נעלם, המפלס הלאומי ממשיך לטפס והסיכוי שכבר השנה יפתחו את סכר דגניה הולך וגדל.

ממדידות שנערכו הבוקר (שלישי) על ידי רשות המים, עולה כי למרות שהגשמים בהפוגה, מפלס הכנרת ממשיך לטפס וב-24 השעות האחרונות נוספו לו עוד 2 ס"מ. בעת עומד המפלס על 210.20-.

מתחילת עונת הגשמים הנוכחית, עלה המפלס ב- 1.67 מטר, כאשר 1.27 מטר רק בחודש ינואר שהגיע לסיומו בסוף השבוע האחרון. כעת חסר לכנרת מלאה עוד 1.40 מטר.

עוד באותו נושא

לפני ואחרי: תיעוד מרהיב מעליית מפלס הכנרת. צפו


8

צילומי רחפן שערכו אתמול ברשות הכנרת חשפו כי האי שהופיע מול חוף מעגן בשנת 2013 כתוצאה ממצבה הקשה של הכנרת, נעלם לחלוטין.

הגשמים הרבים שירדו לאורך החודשיים האחרונים באזור הכינרת ואגן ההיקוות, הגבירו את זרימת הנחלים הנשפכים לאגם והעלו את מפלס המים עד שכיסה את האי כמעט כליל. כיום ניתן לראות רק את צמרות הצמחייה שגדלה על האי, כאשר הקרקע כבר נמצא מתחת לקו המים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מצב המים בכינרת
אבינועם | 04-02-2020 10:02
מפלס הכנרת האמיתי צריך להיות בגובה הכביש בין טבריה לצמח זה שניצלו כל השנים את חוסר המים ופתחו חופי רחצה למטרות רווח עם הרשויות ןעכב זה יש חוסר מים ומעלים את מחירי המים גם למטרת רווח על חשבון הציבור זו עבודה בענים ואין ליפתוח את סכר דגניה בשום אופן ועוד שולחים מים לירדן בכמויות עצומות יש להחזיר את הכינרת למצב שהיה בלי להתחשב בשום גורם אחר למטרות עסקים
מצב הכנרת..
משה | 04-02-2020 14:56
אתה צודק ב100 % , כל מילה אמת זה האגם היחיד שיש לנו , ומי שישלם את מלוא המחיר על מחדלים,טעויות וחמדנות יתר.. אלה יהיו רק אנחנו הציבור החרד לערכי הטבע.
2
להיתחדש כאלה אנחנו באמת.
כאילו הכל מוצה | 06-02-2020 22:04
תכלת פוגשת בתכלת. תכלת הכינרת היפה באה במחול עם תכלת שמי אלוהי צבאות ישראל. היא כל כך יפה הכינרת וכה ציורית. כדי להזכיר לנו את גן עדן ולא לשכוח כניראה נחלה עיברייה זו שלנו הייתה חלק מגן עדן. אזור מאוד יפה. וההרים הו הו אין עליהם בעיניהם הם שיא היופי התנכיות האדירה שבהם מעוררת זכרונות. האם דבורה הנביאה אולי הייתה רועת צאן. ככה מכשירים את מנהיגי עם ישראל .שיצאו למידבר ירעו צאן יביטו מעלה כל הזמן יהיו פשוטים ויהרהרו מיהו האל. מול כל הזיוף הענק האלילי של ימינו. שבת שלום.