עד 50- מעלות: העולם בדרך לקור קיצוני - סרוגים

עד 50- מעלות: העולם בדרך לקור קיצוני

תהליך ה"היברנציה" (תרדמת) של השמש, לראשונה מזה יותר מ-300 שנים, עשוי להשפיע על הטמפרטורות עד כדי הגעתן למינוס 50 מעלות. חוקרים אחרים מרגיעים: לא תהיה השפעה דרמטית

author-image
עד 50- מעלות: העולם בדרך לקור קיצוני
  (צילום: שאטרסטוק)

ולנטינה זרקובה, מומחית למדעי הסביבה טוענת כי שנת 2020 צפויה להיות השנה בה תחל כניסתו של עידן בן שלושה עשורים בו השמש תפיק אנרגיה מינימלית, מה שעשוי להביא לגל קור קיצוני ברחבי העולם בו הטמפרטורות עשויות להגיע במקומות מסויימים למינוס 50 מעלות.

באתר מאקו הובאו ציטוטים שלה בהתייחסה לדיווחים כי השמש תיכנס בקרוב לתקופת "היברנציה" (תרדמת) לראשונה מזה יותר מ-300 שנים.

לטענת זרקובה: "הצניחה החדה בטמפרטורות עשויה להוביל למזג האוויר הקר ביותר שנמדד על פני האדמה". לדבריה: "מדובר בתקופה שמאופיינת בפחות כתמי שמש על פני הכוכב. כתוצאה מכך, פחות אנרגיה תופק על פני השמש ופחות קרינה תופץ לכיוונם של כוכבי הלכת באזור – כולל כדור הארץ".

זרקובה אף מצביעה על תהליכים שכבר החלו ואומרת כי ניתן לראות את ההשפעה של המצב עוד בימים אלו באזורים מסוימים באיסלנד וקנדה – שם נמדדו לאחרונה טמפרטורות נמוכות באופן לא שגרתי.

זרקובה מוסיפה כי תקופת ההיברנציה ככל הנראה תימשך עד שנת 2053 ותגרום לעונות קרות ורטובות במיוחד – כולל בקיץ ועונות המעבר. מומחים מקהילת המדע טוענים כי הפעם האחרונה שהתחוללה תופעה כזו הייתה בסוף המאה ה-17, כאשר הטמפרטורות ברחבי העולם היו קרות כל כך שאפילו נהר התמזה בלונדון קפא.

עם זאת, למרות התחזיות של זרקובה, חלק מעמיתיה חולקים על דעתה וטוענים כי השינויים במזג האוויר יהיו מינוריים. פרופסור מת'יו אוונס, מרצה מאוניברסיטת רדינג (בריטניה), התייחס לדיווחים וטען כי תקופת ההיברנציה בקושי תשפיע על החיים בגלל ההתחממות הגלובלית.

פרופסור אוונס הוסיף: "הירידה באנרגיה של השמש, אשר מאופיינת בתקופת ההיברנציה, בקושי תורגש בגלל ההשפעות של בני האדם על הסביבה – לרבות פליטת ה-CO2 לאטמוספרה. אי לכך, ככל הנראה שלא תהיה השפעה על מזג האוויר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
סליחה על השאלה אבל לא מאיימים עלינו בהתחממות?
לא חשוב בכלל | 04-02-2020 19:09
כבר שנים אנחנו שומעים על העולם שמתחמם וערי החוף שיוצפו בגלל קרחונים שנמסים ובאה זאתי ומעזה להרוס את החגיגה? מה תעשה גרטה הילדה המעצבנת? האם יחזיר אל גור את פרס הנובל שלו?
2
חארטה בריבוע ליצירת קליקים לאתר
טובי | 04-02-2020 20:46
.
3
העיקר מקשקשים על התחממות גלובלית
חובה | 04-02-2020 22:45
מר'ן אןבדיה יוסף חלום מרגש דמאות חובה מר'ן אובדיה יוסף בחלום רוקד מנפנף במנגל וצוראך דראי רשע דראי גנב למה לקחת אחד שהוא גנב חלום איסטורי לאפיץ בסטורי גם לדנאל זר גם לאיצחק יוסף וגם לחיים ריבי יא ראבי