דרושים כוכבי נוער שביום הגיוס נלווה אותם בגאווה - סרוגים

דרושים כוכבי נוער שביום הגיוס נלווה אותם בגאווה

זמרת עם מיליוני צפיות ביוטיוב, שחקנית בסדרות טלוויזיה, עם קרוב למיליון עוקבים באינסטגרם התגייסה לצה"ל כשהיא חוזרת על המסר  'להראות לנערים שזה חשוב להתגייס'. האם זו הדמות והמודל?

דרושים כוכבי נוער שביום הגיוס נלווה אותם בגאווה
  נעה קירל (צילום: באדיבות דובר צה"ל)

אמש אתרי החדשות רעשו והכותרות צעקו בהתרגשות על כך שחיילת עשתה את חובתה הלאומית והתגייסה לגיוס החובה המוטל עליה.

אם גם אתם דוסים כמוני, שמכירים את השם נעה קירל טוב מאוד, אבל לא מסוגלים לדקלם אפילו שורה אחת משיריה, כנראה גם אתם הרמתם גבה בתמיהה על הרעש הגדול סביב העניין.

אז יצאתי לסיור ברחבי הגוגל לבדוק על מה המהומה. ולמי שלא מעודכן – מדובר בזמרת עם מיליוני צפיות ביוטיוב, שחקנית בסדרות טלוויזיה, עם קרוב למיליון עוקבים באינסטגרם, ועוד. 'כוכבת נוער' בהגדרה.

עוד באותו נושא

סלפי לא חוקי: אלו החיילות שצה"ל יאסור להצטלם איתן


14

לכאורה, צפוי שעניין הגיוס ילווה בתרגיל יחצ"ני על ידי אנשיה, אך זה הגיע הרבה מעבר לכך. נשלחה הזמנה לכתבים להגיע לסיקור המאורע, האירוע הוחצן על ידי דובר צה"ל, גלי צה"ל, וחילות נוספים. בקיצור- גובה על ידי צה"ל. הגיוס לווה בפמליית צלמים וכתבים, חלקם צבאיים, כשכל הזמן קירל חוזרת על המסר  'להראות לנערים שזה חשוב להתגייס'.

עד פה הכל יפה וטוב, זמרת מפורסמת מתגייסת ומראה לנוער את חשיבות הגיוס.

אבל, ופה מגיע האבל הגדול, האם זו הדמות והמודל עבור הנוער המתגייס? קירל מתגייסת עם תנאים מיוחדים והקלות שונות שעליהם אפשר להתווכח אם קיבלה אותך בצדק או שלא, אך ברור שכחיילת 'רגילה' היא אינה מחזירה את ההשקעה שהצבא משקיע בה, אלא שצהל החליט שכדמות וכמודל משתלם לגייס אותה למרות הבלאגן, ומכאן שהיא אכן משמשת כדמות משפיעה כיום על הנוער. ובהקשר הזה, אנחנו לא מדברים על ילדים עד גיל שש, שסביר להניח שהשאלה 'גיוס או השתמטות?' לא העסיקה אותם הבוקר, אלא מדובר על הגיל בו מתחילים לחשוב על הגיוס, 15 פלוס.

מפאת כבודכם וכבוד האתר, נחסוך את התיאורים של הרמה הנמוכה ביותר של הטקסטים, הקליפים, והתמונות של אותה הזמרת. שיטוט קצר ביוטיוב יבהיר לכם היטב.

ןכאן המקום לזעקה: לאיזו רמה נמוכה הגענו שאלה המודלים התרבותיים של הנוער כיום? שאלו התכנים והדמויות המשפיעים כיום על הנוער?

אפשר להאשים בכך את אנשי התרבות, את הדור הדפוק והנוער הרדוד, את שטיפת המוח של הטלוויזיה והמדיה, ואת האינסטוש שהרג לנו את שאריות האי קיו המעטות, אבל הפתרון האמיתי הוא שצריך לייצר דמויות תרבות ומודלים חדשים. המענה לכוכבי הנוער המגיעים מתוך התוכן הנמוך ביותר אינטלקטואלית ומוסרית צריך להיות יצירת כוכבי נוער שיעלו מתוך טקסטים ושירים על רמה, וסדרות טלוויזיה עם תוכן מעשיר מוסרית ושכלית.

צריך להתחיל לגדל מתוכנו כוכבי נוער חדשים, שיעלו את הרמה, ושביום הגיוס שלהם, נלווה אותם עם מצלמות, ונוכל לומר בגאווה ובלי טיפת ציניות: "אלה כוכבי הנוער והמודלים התרבותיים של הנוער כיום. ואנחנו גאים בזה לחלוטין".

 

דורון בלוך, בן 18, תלמיד ישיבה תיכונית 'חורב', עיתונאי ויועץ תקשורת

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
שידור ציבורי
חבר׳ה | 03-02-2020 14:29
נועה קירל, אינסטוש ויתר משאבות האייקיו שדיברת עליהן, הן בסהכ מכונות כסף, ושוק החופשי זה מה שעובד. לצערנו, תכנים חינוכיים ותרבותיים קשה יותר למכור לנוער, ובשביל להפיק אותם צריך כסף וגיבוי. מהרציונל הזה נוצר הרעיון של השידור הציבורי. ממש כשם שבניית רכבת לכרמיאל לא משרתת את האינטרסים הכלכליים של מדינת ישראל, אך בכל זאת, מטעמים של שיפור איכות חייהם של תושבי הפריפריה, כך ראוי שהמדינה או גוף מטעמה ישקיעו ביצירת אלטרנטיבה לתכנים הרדודים של כוכבי הנוער הנוכחיים.
2
כאשר החרדיות והדתיות כלל לא מתגייסות
בהחלט | 03-02-2020 14:47
אז נשארנו עם החילוניות. לחילוניות אין קומבינה של שירות לאומי כבקשתך, עליהן פשוט חל חוק שירות חובה.
בנות ישראל אמורות לתרום הרבה לעם ישראל
ליאורה | 09-02-2020 6:58
במקום שרות לאומי או צבא חס וחלילה זה להינשא בגיל מוקדם יותר וללדת ילדים וכך לחזק את עם ישראל
שירות לאומי בבי"ח תורם פי מיליון מהמשתמטת הזו
זה שירות זה??? | 04-02-2020 2:30
זה שירות בכלל מה שנתנו לגברת קירל או איך שלא קוראים לה?? שירות לאומי בהתי חולים או עם ילדים הוא תרומה גדולה מזו של פקידה בקרייה. אז חלאס לברבר שטויות.
שירות לאומי זאת קומבינה לאליטה המפדלניקית
חיים וייס | 03-02-2020 20:15
מי שרוצה משרתת מי שלא רוצה לא משרתת, כל אחת בוחרת איפה לשרת. ממש תוכנית כבקשתך, אבל לא לכולן, רק למפדלניקיות.
שרות לאומי נחשב כתרומה לא פחות מגיוס
אבירם שור | 03-02-2020 17:04
שרות לאומי נחשב כתרומה לא פחות מגיוס
3
יפה דיברת, דורון!!!!
תמי | 03-02-2020 17:21
המשך כך
4
צודק בכל מילה!
יעל | 03-02-2020 20:26
צודק בכל מילה!
5
לצהל אסור היה בתכלית האיסור לאפשר גיוס לוקסוס
מישהו | 04-02-2020 2:28
זה בדיחה, לא שאני בעד גיוס בנות אבל אם כבר, לא יכול להיות שאיזו כוכבנית אינסטגרם באה מתי שנוח לה לצהל, מתגייסת לשעתיים ויוצאת לחופשה בתאילנד, הצבא מקבל אותה רק בימים שנוח לה והיא לא עושה לביתה, זה צבא זה?? מה זה משדר לחיילים אחרים?? צבא אמור להיות מקום שוויוני בלי מיוחסים, זה בשביל הטובה שתופיע לפני חיילים בחינם? חוץ מזה שאף אחד מתחת לגיל 12 כנראה לא מקשיב לה, יש חוק גיוס חובה! רוצה להתגייס כמו כולם-שתתגייס, רוצה להשתמט- שתשלם!!! מה זה בכלל שירות טאלנט שקיבלו גם היא וגם החבר המשתמט שלה?? ספורטאי מחונן מייצג את המדינה בחול , טאלנט זה מי שעושה לביתו ומייצג רק את עצמו. בושה ואכזבה מהצבא, ככה לא מעודדים גיוס, ככה מעודדים הרגשה של סוג א וסוג ב בצבא ומעודדים אנשים להשתמט. מבחינתי ואובייקטיבית, היא לא עושה צבא בכלל, זה קרקס . ונוער בכל מקרה לא צריך לשאוף להיות טאלנט אינסטגרם או פסטיגלים כדי לזכות בזכות להשתמט. כל עוד מגייסים בנות, שלא תתבזה ותואיל לשרתם כמו כולם.
צה''ל כבר תוכנית כבקשתך לנערות דתיות
רון | 04-02-2020 8:23
רוצה - מתגייסת, לא רוצה - לא מתגייסת. רוצה שירות לאומי? תבחרי איפה נח לך ואם רוצה שנה או שנתיים... זה כמובן מקרין על שירות הנשים כולן, רבות גילו שכמו עם חוק השבות מספיק סבא דתי כדי להצהיר ולקבל פטור . וכמובן המפלגות הדתיות דורשות שצה''ל לא יבדוק הרבה אחריהן... ברוכים הבאים לתאכלו את מה שבשלתם
6
יפה מאוד! מסכימה בהחלט !!
עדי | 04-02-2020 7:42
מסכימה!
7
מדינה של גויים ברברים
מרוקו סכין מרוקוסרטן | 04-02-2020 8:31
ציונים זה ההמשך לנא צי ם
8
ממש מדוייק
יובל פרץ | 04-02-2020 9:05
הכתבה נכתבה בצורה מדוייקת ויפה כל הכבוד דורון בלוך והמשך כך !
9
צודק!
עוז | 04-02-2020 9:28
.