בג"צ מחק את עתירת הצעירות שרצו לשרת בשריון - סרוגים

בג"צ מחק את עתירת הצעירות שרצו לשרת בשריון

בג"צ מחק את שתי העתירות בעניין גיוס נשים כלוחמות בחיל השריון, וזאת בשל החלטת הרמטכ"ל על המשך הפיילוט בחיל מה שהפך את העתירה ל"לא רלוונטית"

בג"צ מחק את עתירת הצעירות שרצו לשרת בשריון
  Flash90

בג"צ קיבל את עמדת המדינה ומחק הבוקר (שני) את שתי העתירות בעניין גיוס נשים לחיל השריון כלוחמות בטנק, כאשר אחת הוגשה על ידי מלש"ביות בעוד האחרת הוגשה על ידי חיילות ששירתו בפיילוט הקודם וסיימו קורס מפקדי טנקים.

בנימוק להחלטה, כתבה נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות כי החלטתו של הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, על הארכת הפיילוט לשילוב נשים כלוחמות בשריון "הופכת את העתירות ללא מעודכנות".

עוד באותו נושא

המדינה: למחוק את העתירה לשילוב נשים בחיל השריון


10

כזכור, עמדת המדינה היא שדינן של העתירות להימחק, בין היתר משום שהחלטת הרמטכ"ל בדבר המשך בחינה מדורגת של שילוב נשים כלוחמות טנקים, התקבלה בתום הליך בחינה ארוך ומעמיק שנערך באחריות ובקפידה, תוך שקילת כלל השיקולים הצריכים לעניין, ולכן היא החלטה ראויה שאין כל עילה להתערב בה.

בנוגע לשילוב נשים כלוחמות בטנקים, צה"ל ערך בשנים 2018-2017 פיילוט לשילוב נשים כלוחמות טנקים במשימת הגנת גבולות בעוצבת "אדום". בהמשך לפיילוט ובהתאם להחלטת הרמטכ"ל, נערכה עבודת מטה מקיפה בצה"ל בנושא, שבסיומה התקיימו לאחרונה דיונים מעמיקים בראשות הרמטכ"ל ובהשתתפות קצינים בכירים נוספים, במסגרתם נדונו מכלול השיקולים הרלוונטיים, לרבות ממצאי הפיילוט והתובנות שגובשו בעקבותיו.

בתום הדיונים עלה כי הפיילוט שנערך הצביע על פוטנציאל לשילוב נשים בטנקים במשימת הגנת הגבולות, אך גם הצביע על פערים בעמידה בכשירויות הנדרשות למשימה זו. כמו כן, עלה כי יש קושי של ממש להסתמך על הפיילוט בלבד, לשם קבלת החלטה מושכלת ואחראית בעניין המשך שילוב נשים בטנקים, ממספר טעמים.

בתום בחינה מעמיקה של התובנות שהצטברו, החליט הרמטכ"ל  להתקדם לשלב הבא בבחינת שילוב נשים בטנקים במשימת הגנת הגבולות, במסגרת מסלול מקיף שייפתח במהלך השנה הנוכחית לכמה עשרות מתגייסות שיעמדו בקריטריונים שייקבעו, ויכלול בין היתר פרק הכשרה ופרק משמעותי של התנסות מבצעית. עם תום שלב ההכשרה והפעילות המבצעית במסלול האמור, תבוצע הערכת מצב ויתקבלו החלטות להמשך, על בסיס הניסיון שיצטבר.

מיכל גרא מרגליות, יו"ר שדולת הנשים, צייצה: "ההרכב גם יכל לבקש מהעותרות לתקן את העתירה, במקום לזרוק אותן מהמדרגות. מדובר בשתי מלש"ביות שמתגייסות במרץ, והסיכוי שלהן 'לתפוס את הרכבת' יורד פלאים עכשיו".

מארגון תורת לחימה נמסר: "ירד המסך על הפקת הענק של ארגוני השמאל . ברור שאין כמה חיילות תמימות המבקשות להיות טנקיסטיות. נזכיר שרק באפריל האחרון שורה של ארגוני שמאל פרוגרסיבי, איימו בהגשת בג"ץ ושימוש בכלים המשפטיים וכעת השתמשו בנשק זה מול הצבא, כשהצבא עצמו ב-2015 הודיע שהפיילוט של הטנקיסטיות נכשל בגלל כשירות נמוכה".

"גם ב-2017 הצבא עצר את אותו פיילוט ומיד אותם ארגונים שלפו את האיום. זו לא היתה עתירה אותנטית. מדובר בהפקה ששותפים לה ארגונים וגופי תקשורת גדולים שניסו לצייר ציור של רבנים נגד חיילות וזה לא הסיפור. מדובר בנושא ערכי מהמעלה הראשונה שמי שצריך להידרש אליו זה לא בג"ץ אלא הרמטכ"ל, וטוב שבית המשפט התעשת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
ילדות טיפשות המוסתות ע"י הפמניסטיות המרושעות
שטיפת מוח | 03-02-2020 12:39
שטיפת מוח 24/7. כולל באתר הזה. לא הן ולא הפמיניסטיות ולא כל תשקורת השמאל לא מתעניינות בטוב צהל והמדינה, רק בלשחק גם אני יכולה למרות שלפי כל המבחנים הן לא כשירות ולא עומדות בשום צורה בקריטריונים המינימליים הנדרשים- גם אחרי ההנחות שנעשו כלפיהן.
ילדות תמימות. לא טיפשות
ללל | 03-02-2020 14:20
תדייק