הספד לרעות שוורץ: המוות שלך בא בהפתעה - סרוגים

הספד לרעות שוורץ: המוות שלך בא בהפתעה

אלפים ליוו אתמול את רעות שוורץ בשדמות מחולה, שם גדלה ומקום מגוריהם של הוריה. "איך העולם התברך בך 27 שנים. איך הכל נחסר עכשיו. איך אין פה רעות שוורץ עם חיוך גדול מאיר. איך"

author-image
הספד לרעות שוורץ: המוות שלך בא בהפתעה
  רעות שוורץ מימין באדיבות המשפחה

המוות שלך בא בהפתעה. אתמול בערב נשים בסלון של מוריה שתינו מרק, ושאלתי אותך מה תעשי מחר בבוקר עם טוב התינוקת שלך, ואת שאלת אותי אם מצאתי סידור ליהודה שלי.

לא דמיינו שזאת השיחה האחרונה שלנו, ושטוב הקטנה תינצל. תכננת לקחת אותה איתך לנסיעה כי לא מצאת לה סידור, וסיפרתי לך שבת-שבע הסכימה לשמור על יהודה. היום בבוקר כבר באת לצאת עם טוב לדרך, וברגע האחרון, בלב מרגיש של אמא, החזרת אותה, ושאלת את בת-שבע אם היא תוכל לשמור גם על טוב. טוב המתוקה ניצלה, אבל את רעות, עלית בסערה השמיימה.

עוד באותו נושא

אסון בבקעה: רעות שוורץ נהרגה בתאונה קטלנית


15

מי שנהרג על קידוש ה', נהרג במלחמה או שנרצח בפיגוע- כולם שומעים על מי שהיה, על החיים שלו, לומדים ממנו מהיופי והאור שלו. ואת נהרגת הבוקר בתאונת דרכים, אבל אי אפשר שלא ידעו עלייך, על היופי והאור שלך.

על האצילות הקורנת שלך, עם הקשירה הזו המיוחדת שלך שתמיד נראתה לי כמו כתר, ועם חיוך. תמיד תמיד חיוך. גדול ורחב וחם ואמיתי. כזה שממוסס חומות של קרח וברזל. על הנדיבות השופעת שלך, ועל הלב שלך שהצליח להגיע לכל לב שנפגש בו. על היוזמה והיצירתיות, הסבלנות והענווה. פשטות בריאה ומדבקת, וכל המילים שאני מנסה לתאר עוד לא אוחזות בך, קטנות עלייך. "אשה טובה, פשוט אשה טובה", אנשים מלמלו ללא הרף בדשא מול רחבת ההספדים.

בפורים הראשון שלכם ביישוב, את ועזרא לקחתם את הטיולון והעמסתם עליו משלוחי מנות ביתיים שהכנת. נפגשנו ברחוב, ושאלת אותי- תגידי, מי גר בבית ההוא? סיפרתי שזה אדם בודד ונכה. מצוין, העיניים שלך ברקו. ככה עברתם בבתים שדווקא אתם לא מכירים, חיפשתם בתים של בודדים, קשישים, ומי שאף אחד לא מכניס לו משלוח מנות של פורים.

רעות. רעות. רעות.

אנחנו חוזרים מההלוויה שלך, זרם האנשים לא מפסיק להגיע לרחבת בית הכנסת של שדמות חולה. את בת 27 ונגעת בכלכך הרבה אנשים, בכלכך הרבה מעגלים. איזה חותם השארת אחרייך בעולם. חותם מלא טוב. התלמידות שלך, שאליהן נסעת הבוקר, ואל הלב שלהן עמלת להכנס יום יום עם כל המשברים שהן עברו בחיים- עמדו מכונסות מעגלים שותקים בוכיים. לאבד מורה כמוך זאת אבידה אמיתית, מורה שהצליחה להכנס למעברים תת קרקעיים בלבבות שלפעמים כבר סירבו לתת אמון. ואחים שלך מספידים אותך אחד אחד, מספרים את רעות שלהם, וכולכם דבוקה אחת שופעת אהבה. הייתם תשעה, עכשיו תשעה חסר אחת. ואבא שלך מספיד, ועזרא, וחמותך. באיזו משפחה מופלאה זכית לגדול, ואיך אנחנו ביישוב זוכים מהפלא הזה של האלמשעלים בתוכנו. יש הרבה הספדים והקהל הענק קשוב ושותף, בוכה עם האבלים, מנסה לקחת מהם ולו פיסה קטנה מסלע הכאב הענק שמונחת על גבם. וטיפות קטנות ועדינות של טל יורדות מהשמיים אל הרחבה, שעה ארוכה.

מהצהריים, כשהתחילו להגיע השמועות, סיכמתי עם עצמי שאין סיכוי שזה נכון. יש אנשים שמתהלכים בעולם כבדים, עייפים. אבל את כולך חיות, מלאת חיים, הצחוק שלך, הנוכחות השמחה והנעימה שלך. אין סיכוי שזאת את. את לא אשה שיכולה למות. בטח לא עכשיו, בגיל 27. ויש לך את צור ודגן וטוב שמחכים לאמא, ועזרא. ולדגן היה יומולדת 3, והבטחת לו שתחגגו מחר בגן, ביום חמישי, כי יהיה לך יום חופשי. יש לך יום חופשי מחר, רעות. את במקום אחר, משוחררת מכבלי גוף. זה רק אנחנו שנשארנו כאן, מעגלי מעגלים סביבך שלא יודעים איך חוזרים לשגרה ואיך ממשיכים מכאן.

רעות. רעות. רעות. נשמה יפה שכמוך, אצילית וטהורה. איך התברכנו בכם כשעברתם למעלה אפרים. איך העולם התברך בך 27 שנים. איך הכל נחסר עכשיו. איך אין פה רעות שוורץ עם חיוך גדול מאיר. איך.

והכבישים האלו, הרכב הזה, כלי נשק. מלחמה בלי אויבים משני צדדים, אבל חתיכת מלחמה עקובה מדם. כאן אין מנצחים, רק מפסידים.

הפסדנו.

==

רחלי מוסקוביץ' תושבת מעלה אפרים חברה של המנוחה

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
טעות בכתבה
תושב מעלה אפרים | 30-01-2020 15:47
כבר פעם שניה שאתם טועים לגבי המקרה הזה.. ההספד הוא של רחלי מושקוביץ, חברתה מהיישוב ומנהלת תיאטרון לחישה. קצת בדיקה לפני שמעלים דברים.. לא מכבד..
2
שלא תדעו עוד צער
ישראלית | 30-01-2020 16:50
אוף, איזה עצוב. אני קוראת עם דמעות בעיניים. תנוחמו מן השמיים
3
תנחומים למשפחת שורץ
יהלומה | 02-02-2020 8:40
משפחה יקרה .. כואב הלב תנחומים . אכן אבדה גדולה נתפלל לעילוי נשמתה והשם ישלח כוחות נפש לבעל , לילדים ולמשפחה היקרה.
4
יואו יואו בוכה
לא יכול | 03-02-2020 9:24
איזה אסון
5
כביש הבקעה
צפוני | 03-02-2020 15:09
כמה קורבנות עד שכביש הבקעה יהפוך לכביש בטוח יותר? הייתי שמח לראות בשלב ראשון טיפול בכביש ממחולה צפונה