"לפני שיישפך דם נוסף": מכתב בהול לשר הבטחון - סרוגים

"לפני שיישפך דם נוסף": מכתב בהול לשר הבטחון

במכתב ששיגר ראש מועצת קרית ארבע לשר נפתלי בנט הוא מתריע כי "בתקופה האחרונה חלה החמרה במצב הביטחון בציר 60" ודורש לקיים דיון דחוף עם ראשי הרשויות לשנות את תפיסת הבטחון בציר 60

author-image
"לפני שיישפך דם נוסף": מכתב בהול לשר הבטחון
  (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

"בתקופה האחרונה חלה החמרה במצב הביטחון בציר 60", פתח היום (חמישי) אליהו ליבמן ראש מועצת קרית ארבע את מכתבתו לשר הביטחון נפתלי בנט בו התריע כי הכביש בין קריית ארבע-חברון לגוש עציון הפך למסוכן. ליברמן דרש מבנט לקיים דיון דחוף עם ראשי הרשויות באזור.

"רק הבוקר נפצעו 2 אזרחיות ערביות על הציר בעקבות טעות בזיהוי של מחבלים, לכן דרושה התייחסות משמעותית ואל לנו להמתין חלילה שיישפך דם", טען ליבמן במכתבו ששוגר לפני זמן קצר למשרד הבטחון. "שבענו מנרצחים על ציר 60 (אשר ויונתן פלמר הי"ד, ד"ר גיליס הי"ד ועוד אחרים) וכן נפגעים רבים בגוף ובנפש. אני מודה לכוחות הבטחון הפועלים במסירות רבה אך ברצוני להתריע שהכתובת מדממת על הקיר ודרוש שינוי מהותי".

על ציר 60 שהוא הציר המרכזי והיחיד המקשר בין קריית ארבע-חברון לגוש עציון וירושלים, אמר ליבמן: "מדובר על עורק תחבורה ראשי עליו נעים מידי יום עשרות אלפי רכבים של יהודים ושל ערבים החיים במקום ועוד מאות אלפים המגיעים במהלך השנה לפקוד את קברי האבות במערת המכפלה".

לדבריו, "המצב הבטחוני בקטע זה של הציר הפך לבלתי נסבל!! מידי יום סובלים הנוסעים בדרך, מאירועי פח"ע שרובם הגדול מסתיימים בנס ללא נפגעים אך עם פגיעות ברכוש ובנפש. אי אפשר להמשיך כך!!! אבקש לקיים דיון דחוף בנושא יחד עם ראשי הרשויות באזור, טרם יישפך דם תוסף, בדרישה לשנות את תפיסת הבטחון לאורך הציר ולמצוא פתרון מידי שיחזיר את ההרתעה והבטחון לנוסעים בדרך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מי ביקש ממך לגור בסביבת אויבים מבקשי רעתך ?
תפסיק ליילל.תודה | 30-01-2020 16:56
די כבר.
טיפש
חיים | 30-01-2020 19:13
אם הוא לא יגור איפה שאתה גר אתה לא תגור איםה שאתה גר ואם תגור יהיה לך שדרות אשקלון וכו׳ מס׳2.
2
חלה הרעה ביטחונית בכל הארץ
יאיר בן שרה | 30-01-2020 19:11
בגלל הטימטום של הימין שמדרדר אותנו לעבדון. מחפשים את המלחמה הבאה שזה הדבר היחיד שאולי ישאיר אותם בשלטון.