ריבלין: "אמש בוושינגטון ראינו תכנית עם תקווה" - סרוגים

ריבלין: "אמש בוושינגטון ראינו תכנית עם תקווה"

נשיא המדינה נאם בעברית בפרלמנט הגרמני, בטקס הזיכרון לקורבנות הנאצים והתייחס לתכנית המדינית: "תכנית עם תקווה שיכולה לאפשר ל-2 העמים להתקדם אל עבר עתיד מבטיח"

ריבלין: "אמש בוושינגטון ראינו תכנית עם תקווה"
  צילומסך

נשיא המדינה ראובן ריבלין השתתף היום (חמישי) בבונדסטאג, הפרלמנט הגרמני, בטקס הזיכרון לקורבנות הנאצים כחלק מאירועי יום השואה הבינלאומי שם נאם בשפה העברית. במהלך נאומו סיפר ריבלין כי היה בן המוחים כנגד הסכם השילומים וכנגד הגעתו של שגריר גרמניה הראשון בישראל.

"כאשר נפתחו שערי המוות, חברי ואני עלינו לכיתה א' ולא הבנו את משמעות הזוועה; הייתי בין המוחים נגד הסכם השילומים, הייתי בין המוחים להגעת שגריר גרמניה לישראל. היום אני עומד כאן איתכם".

עוד באותו נושא

נאומו של טראמפ היסטורי: בעיקר הרטוריקה שלו


5

ריבלין התייחס לעסקת המאה: "הסכסוכים במזה"ת נדמים מורכבים במיוחד, הסכסוך הישראלי פלסטיני הפך לטרגדיה ל- 2 העמים הישראלי והפלסטיני, אך כמו שמשברים אחרים נפתרו, אני משוכנע שגם הוא יכול להיפתר. אמש בוושינגטון ראינו תכנית עם תקווה שיכולה לאפשר ל- 2 העמים להתקדם אל עבר עתיד מבטיח. הצדדים צריכים ללמוד את התכנית לעומק, זוהי תכנית שמחייבת משני הצדיים לוותר, אבל אסור לנו לוותר. הבסיס של כל פתרון צריך להיות הערכה עמוקה לבני אדם והאמונה שבצד השני חיים בני אדם שרוצים לחיות כמונו".

יחד עם הנשיא ריבלין היו גם משפחות שאול וגולדין, אותם הזכיר הנשיא בנאומו ואמר: "אנו שבים ומבקשים את עזרתה של גרמניה בהשבת בנינו ועמם גם אזרחים אחרים המצויים בשבי חמאס בניגוד לדין הבנילאומי".

ריבלין אף קרא להוציא את חיזבאללה מחוץ לחוק ולבודד את איראן: "אני קורא לבית הזה להוציא את חיזבאללה מחוץ לחוק, אני קורא לא להפריד בין הזרוע המדיני לזרוע הצבאית. מדינת ישראל יודעת להגן על עצמה, מפני ההנהגה האיראנית ושלוחותיה והיא לא תהסס לעשות זאת ועם זאת אני סבור שההנהגה שמאיימת להשמיד חפים משפע מהווה סיכון לשלום העולם כולו, מול הנהגה כזו עלינו לבודד אותה".

ריבלין אמר כי: "אירופה היום שוב משנה את פניה, תפיסות של עליונות, טהרנות לאומנית, שנאת זרים, אנטישמיות בוטה מרחפת על אירופה כולה, מהימין ועד השמאל הקיצוני, האנטישמיות מחלחלת להנהגה.

העם היהודי הוא עם זוכר, אנחנו זוכרים לא מתוך תחושת עליונות, התבוססות בזיכרון הזוועה ותחושת צדק עצמית, אנו זוכרים כי אנו יודעים שאם לא זוכרים ההיסטוריה חוזרת.

אירופה מסתכלת עליכם והאחריות נופלת עליכם. עליכם להמשיך ולשמש דוגמה למנהיגות שהאחריות ההיסטורית למתינות, הם נר לרגליה".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
זוכרים
אוחנה | 29-01-2020 13:27
אנו זוכרים כי אנו יודעים שאם לא זוכרים ההיסטוריה חוזרת. אומר הנשיא ריבלין . אנחנו היהודים...וכל העולם , מוכרחים לזכור כדי ששואה חדשה לא תקום ולא תהיה. גם נזכור שהאנטישמיות ...מרימה ראש באירופה.
2
ביבי מחלק את ירושלים
פרס | 29-01-2020 14:28
ביבי מחלק את ירושלים
3
ריבלין
Gabi | 29-01-2020 14:49
צבוע
4
ברור שלא יזכיר את התרומה של נתניהו להסכם
מיקי | 29-01-2020 22:45
אבל לפחות לא אומר שזה רעיון שלו כמו החבר ליברמן