בנט: "הזדמנות המאה יכולה להפוך לפספוס המאה" - סרוגים

בנט: "הזדמנות המאה יכולה להפוך לפספוס המאה"

שר הביטחון בנט הודיע על הקמת צוות במשרד הביטחון ליישום החלת הריבונות בשטח, ואמר שצריכים לפעול במהרה: "כשאראלה ממפעל הפייס דופקת אתה לא אומר לה נחכה אחרי הבחירות"

author-image
בנט: "הזדמנות המאה יכולה להפוך לפספוס המאה"
  בנט בכנס הINSS (צילום: חן גלילי)

שר הביטחון ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט נאם היום (רביעי) בכנס ה- INSS המכון למחקרי ביטחון לאומי, שם אמר כי: "התכנית אתמול העניקה לנו הזדמנות היסטורית להחיל ריבונות על יהודה ושומרון, זו הזדמנות לקבוע את בקעת הירדן כגבולה המזרחי של מדינת ישראל הזדמנות לנצור לעד את נחלת אבותנו, שינוי של שטחי מדינה זה אירוע מאוד נדיר, בברטניה נדמה לי שפעם אחרונה זה קרה לפני מאות שנים".

בנט מתח ביקורת על דחיית החלת הריבונות בממשלה: "אתמול סביבת ראש הממשלה הודיעה שהחלטת הריבונות תובא ביום ראשון הקרוב להצבעה בממשלה. הבוקר נשמעה כבר מוזיקה אחרת. פתאום אומרים שרים ומקורבים שצריך תכניות ואני שומע עוד זמירות של חלוקת התכנית לפעימות, חלק אחרי הבחירות חלק אחרי הבחירות, זה כמו שנותנים לך דגימה של בושם ואומרים לך אתה רוצה את כל הבושם תשלום".

עוד באותו נושא

נאומו של טראמפ היסטורי: בעיקר הרטוריקה שלו


5

"ואני שומע שאת הבתים יחילו בפעימה הראשונה ואת כל השטח מסביב יעשו אחר כך", המשיך בנט. "האפשרות היא שבתי מעלה אדומים ומקומות נוספים יהיו מוקפים כאיי בודדים. כשאראלה ממפעל הפייס דופקת אתה לא אומר לה נחכה אחרי הבחירות, מה שיחכה אחרי הבחירות לעולם לא יקרה, כל מי שהיה כאן אחרי הבחירות יודע את זה, כל מה שלא נעשה עכשיו יושאר בחוץ לעוד חמישים שנה. אם נדחה אזי הזדמנות המאה תהפוך לפספוס המאה. הכל מוכן אין תירוצים לדחות".

בנט הוסיף כי "לוי אשכול ב67 לא פספס לא שלח את הפקידים לבדוק, כך גם מנחם בגין עשה הכל ביום אחד. החלת הריבונות עכשיו לא אחרי הבחירות. הם לא אומרים זו המפה ואין בלתה הם אומרים זו המפה הקונספטואלית לכן אסור שאף יישוב ואף ישראלי יישאר בחוץ והעיקרון השלישי ממשלת ישראל לא תכיר במדינה פלסטינית".

הקמת צוות מיוחד במערכת הביטחון להחלת ריבונות

"אתמול בערב הורתי על הקמת צוות מיוחד ליישום וביצוע החלת החוק והריבונות הישראלית על כל ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון ועל בקעת הירדן וסביב ים המלח" הודיע בנט. "הצוות יתחיל לפעול מיד וישלב את כל גורמי המטה בצה״ל, במנהל האזרחי, במתפ״ש, במשרדי הממשלה השונים ובמערכת הביטחון".

"לפני 7 שנים בשיא ההקפאות והדהירה הישראלית הבנתי שלימין הישראלי יש בעיה קשה, אנחנו רק אומרים לא ולא אומרים מה כן, ובדיוק לפני 7 שנים פרסמתי את תכנית הריבונות, שמדברת על החלת הריבונות על 60 אחוזים ביו"ש, אז זה היה נראה לא רלוונטי, חלום רחוק. תכנית טראמפ מאפשרת לממש ריבונות על חצי מהשטח, גם ירושלים המאוחדת תוכר כשטח ריבוני של ישראל", תיאר בנט.

"אני בא מעולם הסטרטאפים ושם למדתי שהמציאות היא לא ליניירית, החוכמה היא להתרחק מהסיכון ולזנק על ההזדמנות, אותו דבר שממשלה אסור לדחות אחרי הבחירות, אסור להסתפק בריבונות חלקית, אמר רה"מ: 'אם לא עכשיו אמתי, אנחנו נעניק לרה"מ את מלוא התמיכה'."

עוד הוסיף בנט: "בשום פנים ואופן לא ניתן לאיומים של אף אחד לקבוע את גורלנו, צה"ל ומערכת הביטחון ערוכים לכל תרחיש, אתמול ביליתי את כל החצי הראשון של היום באוגדת איו"ש, פגשתי באופן אישי את כל אחד ממפקדי החטיבות, שאלתי שאלות ירדנו לפרטים, המחטים שלנו אריות ויש להם את התבונה להבין את גודל השעה. כל ניסיון לאתגר את ביטחון ישראל יתקל בחומה בצורה".
"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
20 תגובות - 15 דיונים מיין לפי
1
ריבונות
ס.תחמס | 29-01-2020 10:20
צודק שר הביטחון בנט. כנופיית רמאללה היא בהלם.כמו חיה שנלכדה בפנסי מכונית חולפת. לא לתת לכנופייה ולסייעניה בישראל להתאושש. מה שצריך לעשות תבצעו.
אם נדחה את החלת הריבונות, אזי הזדמנות המאה תה
ליאת פרידמן | 29-01-2020 12:13
אם נדחה את החלת הריבונות, אזי הזדמנות המאה תהפוך לפיספוס המאה. הכל מוכן אין תירוצים לדחות...
רק שבנט לא ישים ''רגלים'' לביבי ולקלקל את החג
עידו 2 | 29-01-2020 12:02
רק שבן גביר לא יהרוס הכל
2
אז למה הוא לא דחף לסיפוח כבר לפני?
פ | 29-01-2020 10:34
הרי בנט מצפצף על טראמפ שמדבר על מדינה פלסטינית ורק מעוניין בסיפוח מלא הוא גם מצפצף על הפלסטינים כפרטנר למומ אם הוא מאמין במהלך חד צדדי של סיפוח מלא שכלל לא קשור לתוכנית טראמפ למה הוא לא שאף לכך כבר לפני שנה ורק עכשיו נזכר.
בדיוק גלעד הוא רק מדבר על זה
פ | 29-01-2020 12:06
בפועל לא עשה דבר ולא מנעו ממנו להגיש הצעה שכזאת לממשלה פתאום נזכר שאפשר לספח באופן חד צדדי בממשלת מעבר חודש לפני בחירות אשרי המאמין.
הוא מדבר ושואף לזה מאז שנכנס לפוליטיקה
גלעד | 29-01-2020 11:30
אם אתה לא אוהב אותו זה לא אמור לגרום לך לדבר שטויות.
3
בכול מקום שינתן לשליטה ערבים שם יצמח טרור
יוחי | 29-01-2020 10:51
לכן אסור לתת לתוכנית הדמים הזאות לצאת לפועל
4
תתחיל להפנים אתה איש קטן ושולי
יוני | 29-01-2020 11:06
יש לך מפלגה של 3 מנדטים כולה. ולא ככ מעניין מה אתה חושב!! תצא מהגאווה המנופחת שלך מר בנט ובמקום לקשקש כל היום ולספר מה אתה חושב תעשה חשבון נפש איך אתה כן א-ת-ה. הבאת את הימין למצב קטסטרופלי בגלל ההימור שלך בסבב א'
5
בנט
Gabi | 29-01-2020 11:09
כמה שאתה צודק עים אתה ממש רוצה שזה יקרה בבקשה מימך איך שביבי מגיע לישראל תבקש פגישה רק אתה וביבי לבד תגבר איתו תסביר לא יש לא הרבה על הראש מה שאתה רואה אולי הוא לא רואה וזה יעבוד תודה
6
בנט נכנס למלכודת
בן הימין | 29-01-2020 11:13
בהמשך יצטער
7
זה רק קמפהין בחירות לא יותר. רק עוצמה יהודית!
יוסף | 29-01-2020 11:15
מי שמצביע לימינה הוא הזוי חסר ערכים. רק עוצמה יהודית! כי רק הם אנשי אמת.
עוצמה העקשנים
בל תשחית | 29-01-2020 11:39
שוב אתם עומדים לזרוק לפח עשרות אלפי קולות נאמנים לארץ ישראל. אין לכם שום סיכוי לעבור את אחוז החסימה. במו ידיכם אתם מוסרים את הארץ לשלטון הבלהות והשמד של השמאל והערבים. הלא תבושו?
8
רק מה שטוב לעם היהודי
אזרח | 29-01-2020 11:37
הלבטים קשים, אך על ישראל לנצל את שעת הכושר ולעשות רק מה שטוב בשביל העם היהודי בארץ ישראל. זכרו את כל הקולות שביקשו להפחיד את דוד בן גוריון זל ולהרתיע אותו מפני הכרזה על הקמת המדינה. אפילו האמריקנים דאז ביקשו למשוך את השטיח מתחת לרגלי הציונות. בריטניה כמעט התפללה בגלוי לתבוסתנו המוחצת. היינו מבודדים, כמעט ללא נשק, מעטים, בגבולות שאינם בני הגנה. אבל לקחנו נשימה עמוקה ועשינו את המתבקש. והערבים צרחו ורצחו, צרחו ורצחו, צרחו ורצחו. הם צורחים ורוצחים עד עצם היום הזה. והציונות, ברוך השם, עוד כאן, חיה ובועטת ומשגשגת ופורחת ומובילה וחזקה. אל פחד. אנו יודעים שזה לא יעבור בשקט. אבל אנחנו מוכנים אל הבאות ורוצים את מה ששלנו מאז ולתמיד. לחיי ישראל. בשם ד' נעשה ונצליח!
9
אם נדחה את החלת הריבונות, אזי הזדמנות המאה תה
ליאת פרידמן | 29-01-2020 12:12
אם נדחה את החלת הריבונות, אזי הזדמנות המאה תהפוך לפיספוס המאה. הכל מוכן אין תירוצים לדחות...
10
תגובה לדברי שר הבטחון
ס.ע | 29-01-2020 13:38
האיש בעל ראיה חדה.הדבר שמתכוונים לבצע -למה לדחות?!
11
ריבונות
שוש | 29-01-2020 13:45
ראש ממשלת מעבר - אין לו את המנדט להחליט החלטות ברי משקל. אנוכי ועוד אזרחים רבים דוגלים במשאל עם . ראש ממשלה תחת כתב אישום שקודם ידאג ויטפל בענייניו ואחר כך נדבר.
12
לממשלת מעבר ולנאשם בשוחד - אין מנדט לכלום
שח-מט | 29-01-2020 14:24
לבנט ונתניהו אין מנדט להעביר תקציב, למנות בעלי תפקידים בכירים בשרות הציבורי ולהפריח בלונים מדיניים ובטחוניים. יש להם מנדט לשלם פרוטקשן לחמאס - המשך ישיר של מדיניות הממשלה הנבחרת האחרונה שפוזרה לפני יותר משנה. נתניהו הוא נאשם בשוחד. אסור לו אפילו לדבר על נושאים של שלום, ויתור על שטלים, סיפוח שטחים, מלחמת ברירה, מלחמה יזומה ודחייה של הבחירות. השקט יישמר עד לבחירות.
13
אתם בממשלת מעבר וללא אישור הכנסת שרי דמיקולו
לא יקרה | 29-01-2020 14:41
אין לכם מ נ ד ט המדינה לא רק שלכם
14
נתניהו
אפרת | 29-01-2020 15:30
כל ההצגה שהיתה בוושינגטון, הכל אבל הכל חארטה בארטה ביביהו המטורף, כבר לא יודע מה עושים, כדי לצאת מהשיגעון שנכנס אליו במו ידיו, במו פיו. אומרים שהמהירות היא מן השטן, כל הבלגן שהוא עושה, הוא לא רלוונטי שום הסטוריה, שום אופטימיות, הוא רק מזרז את השואה שתבוא על עם ישראל, הוא וטראמפ פעלו מאחורי הקלעים אבל מלבד שני המטורפים האלה ששקועים עד צוואר, יש עוד שחקנים גדולים בהצגה הזו. אין מה להתלהב, ההיפך הדאגה הופכת מיום ליום לאקטואלית, ודאגה גדולה לאן האיש הזה מוביל את עם ישראל-לתהומות כן כן האיש חולה
15
העם רוצה לדחות את המלחמה עד אחרי
יאיר בן שרה | 29-01-2020 15:37
הבחירות כדי שלא תהיה מלחמה עכשיו.