קושנר על הסיפוח ביום ראשון: לא חושב שזה יקרה - סרוגים

קושנר על הסיפוח ביום ראשון: לא חושב שזה יקרה

חתנו ויועצו של נשיא ארצות הברית, ג'ראד קושנר, התייחס הלילה לסיפוח היישובים ביהודה ושומרון שצפוי להתקיים ביום ראשון הקרוב, וטען כי הוא לא חושב שזה יקרה

author-image
קושנר על הסיפוח ביום ראשון: לא חושב שזה יקרה
  יונתן זינדל/ פלאש 90

במהלך הלילה ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של הנשיא דונלד טראמפ, התייחס בראיון ל-CNN לדיווחים לפיהם ישראל תחיל את הריבונות הישראלית על ישובי יהודה ושומרון כבר בישיבת הממשלה הקרובה ואמר: "אני לא חושב שזה יקרה. לפחות לא לפי מה שאני יודע".

עוד הוסיף: "המציאות היא שישראל שם והיא לא הולכת לעזוב. אני לא מסתכל על העולם כפי שהיה ב-1967 אני מסתכל עליו כפי שהוא ב-2020. התוכנית שהוצגה היא עסקה מצוינת, אם הפלסטינים ידחו אותה הם יפספסו הזדמנות נוספת, כמו שהם פספסו כל הזדמנות אחרת עד עכשיו".

עוד באותו נושא

היועמ"ש על הסיפוח: "אם תוגש בקשה אבחן אותה"


11

בראיון לרשת ב' הבוקר התייחס השר יריב לוין לסיפוח ביום ראשון גם כן, וטען כי טכנית הדבר לא יתאפשר כיוון שיש לתת זמן ליועץ המשפטי לממשלה לבחון את הדברים.

אמש צייץ דובר ראש הממשלה, יונתן אוריך: "ריבונות על כל ההתיישבות ביהודה ושומרון", שעות ספורות לאחר מכן הציוץ נמחק.

"נבטל את הממשל הצבאי מעל חצי מיליון ישראלים"

מעט לאחר הצגת עסקת המאה הודיע ראש הממשלה כי הממשלה תצביע ביום ראשון על החלת הריבונות על כל הישובים ביהודה ושומרון: "החלת החוק הישראלי תיעשה בשתי פעימות – קודם אביא לאישור הממשלה בישיבה הקרובה החלטה להחיל את החוק הישראלי על בקעת הירדן וכל ההתנחלויות".

"לאחר עבודת מטה בישראל ובתיאום עם ארצות הברית תובא לממשלה החלת החוק הישראלי על שטחים נוספים. זה ייקח קצת זמן. נבטל את הממשל הצבאי מעל חצי מיליון ישראלים בהתנחלויות בעקבות החלטת הממשלה".

עוד אמר: "אחרי החלת החוק הישראלי יוסרו כל ההגבלות על הבניה ועל סוגיות נוספות שבעבר היו צריכים אישור אמריקני. רוב המאחזים הבלתי חוקיים הם באזורים שיישארו בידי ישראל. ישראל תמשיך לעד לשלוט ביטחונית בכל שטחי הגדה. לפלסטינים לא יהיה שדה תעופה. הם יקבלו רציף עבורם בנמלי אשדוד וחיפה".

"השליטה על כל מעברי הגבול תמשיך להיות בידי ישראל. ישראל מקבלת הכרה אמריקנית לשטחים נוספים בגדה כולל עתודות שטח לפיתוח התנחלויות. צה"ל ימשיך לשלוט בכל השטח כולל צירי גישה. אף אחד לא ייעקר מביתו. ההכרה האמריקנית מונעת סנקציות בינלאומיות נגד ישראל במידה של סיפוח".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
הנה התחילו עם התירוצים..
בצלאל | 29-01-2020 8:43
לת
2
ביבי לא יספח שום דבר!
דנה | 29-01-2020 9:09
הוא תמיד ימצא תירוצים למה לא לקדם מדיניות ימין. תוכנית ה100, היא ספין ה100 על מנת לחזק את ביבי וטראמפ בקמפיין הבחירות.
3
יהיה בעזרת ה סיפוח שבוע אחד לא נורא
דודי | 29-01-2020 9:24
יש פה מהלך חבל על הזמן
4
הנה התחלנו..
שמחתי לעזור | 29-01-2020 9:33
ביבי ימסמס את ההבטחה לעשות את זה לפני הבחירות, כדי לקחת כמה מנדטים של ציונות דתית פראיירים שיאמינו לו שיעשה את זה אחרי הבחירות.
טרמפ גמור!!! לחלק את הארץ, להקים מדינת רוצחים
מאיר - עברי אנכי | 29-01-2020 9:56
דניאל פרק ב כא וְהוּא מְהַשְׁנֵא עִדָּנַיָּא, וְזִמְנַיָּא, מְהַעְדֵּה מַלְכִין, וּמְהָקֵים מַלְכִין
5
אתם גמורים
מאיר - עברי אנכי | 29-01-2020 9:54
טראמפ ו ה COURT JEWS שלו!!! וגם פיפי נתניהו גמור! דניאל פרק ב כא וְהוּא מְהַשְׁנֵא עִדָּנַיָּא, וְזִמְנַיָּא, מְהַעְדֵּה מַלְכִין, וּמְהָקֵים מַלְכִין
6
למען יראו ויבינו
דידי | 29-01-2020 12:18
מר קושניר תואיל לבדוק עם הבוס שלך אם לצ'קים שהוא חילק יש כיסוי .כי גם הפלסטינים צריכים לפרוע את הצ'ק. הנשיא לא דיבר סתם יש לו עוד פחות משנה לבחירות והא היה רוצה שהתוכנית שלו התחילה להתניע .אחרת במה יש לו להתגאות בתוכנית מגירה ?בהצגה טלוויזיונית ?