בימין חוגגים ומסתייגים: "גודל השעה" או "אופוריה"? - סרוגים

בימין חוגגים ומסתייגים: "גודל השעה" או "אופוריה"?

רוב התגובות מימין מברכות 'שהחיינו' והודיה על המהלכים דרמטיים שכוללים החלת ריבונות על כל יהודה ושמרון, מצד שני יש שתוקפים את המהלך שכולל הכרה במדינה פלסטינית ומובלעות של יישובים יהודיים

author-image
בימין חוגגים ומסתייגים: "גודל השעה" או "אופוריה"?
  (צילום: אוליבייר פיטוסי/ פלאש 90)

בעקבות הצהרות טראמפ ונתניהו הערב, בה נחשפו פרטי תכנית המאה בימין הדעות חלוקות בין ברכות שהחיינו והודיה על המהלכים דרמטיים שכוללים החלת ריבונות על כל יהודה ושמרון, מצד שני יש שתוקפים את המהלך שכולל הכרה במדינה פלסטינית ומובלעות של יישובים יהודיים.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן בירך את הנשיא טראמפ "שכחלק מתוכנית השלום שלו, אימץ את התוכנית שלי לחילופי שטחים ואוכלוסיות שפרסמתי בשנת 2004. עמידה על עקרונות והצגת משנה סדורה תמיד מוכיחות את עצמן", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

השר יריב לוין ששוהה עם ראש הממשלה בבית הלבן כינה את האירוע "יום היסטורי", כשלדבריו, "זה יום של ניצחון ענק לדרך שלנו, יום של ניצחון עצום למדיניות שהוביל רה"מ נתניהו. פדואל, בית אל – חלק בלתי נפרד מישראל, בהכרה אמריקאית מלאה.

אנו נחיל את הריבונות על חלקי המולדת שלנו. אנחנו נמשיך לבנות ולחזק את ההתיישבות, ואני משוכנע שהדרך שפרצנו היום רק תלך ותעצים את מפעל ההתיישבות ואת אחיזתנו בארץ ישראל".

האופוריה והכפיים מסתירות הקמת מדינה פלסטינית

 אך בעוצמה יהודית שמתנגדים בתוקף, נטען כי "האופוריה בבית הלבן ומחיאות הכפיים מסתירות את העובדה שממשלת ישראל מאמצת מתווה הכולל הקמת מדינה פלסטינית, העברת הר הבית לירדנים, מסירת רוב שטחי יהודה ושומרון לפלסטינים והקפאה למשך ארבע שנים. אכן, בתכנית גם נקודות יתרון, אך ההסכמה הבסיסית למדינה הפלסטינית מוותרת הלכה למעשה על הזכות הבסיסית של עם ישראל בארץ ישראל".

עוד אומרים בעוצמה כי "עוצמה יהודית תתנגד לכל מתווה הכולל מסירת שטחי ארץ ישראל והקמת מדינה פלסטינית ותיאלץ את ראש הממשלה שלא לוותר על החלום של ארץ ישראל השלימה בתמורה להבאת ה"שלום". אנו בטוחים כי אם ראש הממשלה היה נוקט עמדה תקיפה יותר ומכריז כי ארץ ישראל כולה שלנו, גם הנשיא טראמפ היה מקבל את דבריו".

קשה להגזים בגודל השעה

שר המשפטים וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני אמיר אוחנה בתגובה לעסקת המאה: "קשה להגזים בגודל השעה. היום הזה יזכר בדברי הימים של עם ישראל. זו היא באמת שעתם הגדולה של נשיא ארה"ב טראמפ ושל ראש הממשלה נתניהו, שאלמלא הניסיון המדיני העשיר שצבר במשך כהונתו, אלמלא התבונה, האיפוק והראיה למרחוק – לא היתה באה לעולם. בשעה הגדולה הזו, בה נשמע משק כנפי ההיסטוריה – בה צדקת דרכו של עם ישראל מתממשת בארץ ישראל – נברך שֶׁהֶחֱיָנוּ וְקִיְּמָנוּ וְהִגִיעָנוּ לַזְּמַן הַזֶּה."

תגובת תנועת הריבונות: "ראינו ושמענו כעת את עיקרי פרטיו הרשמיים של "דיל המאה" והוא אכן דיל גרוע לישראל. ניתן לשער שהכוונות העומדות מאחורי גיבושה של התכנית הן כוונות טובות, אך הן חסרות את ההבנה הבסיסית של מהי ארץ ישראל.

ארץ ישראל היא מולדתו היחידה של העם היהודי. ארץ ישראל שייכת לנו, לדורות שקדמו לנו ולדורות שעוד יבואו. על מולדת לא עושים עסקים ועסקאות. כל נסיגה מהעיקרון המוחלט וההיסטורי הזה, כל הסכמה לוויתור על נתחים מארצנו תתפרש היסטורית כהודאה בשקר הכיבוש. עם אינו יכול להיות כובש בארצו שלו".

עוד באותו נושא

מה כוללת "עסקת המאה"? כל הפרטים והנתונים


9

ח"כ אבי דיכטר (הליכוד), סגן שר הביטחון: שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה! עסקת המאה של טראמפ מוכיחה שהמעז מנצח. ראש הממשלה נתניהו העז לעשות מהלכים דרמטיים מול הממשל האמריקאי, הקודם והנוכחי, והפירות מוגשים לנו היום על מגש של כסף. עלינו מוטלת כעת החובה להחיל באופן מיידי את הריבונות הישראלית על כל הישובים הישראלים ביהודה ושומרון. בקעת הירדן במובנה הרחב, תקובע כגבולנו המזרחי. חוק היסוד הקובע כי ירושלים השלימה והמאוחדת בירת ישראל, הוכר היום גם על ידי ארצות הברית של אמריקה. אל לנו להמתין למהלכים של הרשות הפלסטינית. המתנה שכזו עלתה לנו בדמים מאז קמה הרשות".

חברת הכנסת קרן ברק בירכה על הצגת תוכנית המאה של טראמפ ונתניהו: "‏היום 28.1.20, הנשיא טראמפ וראש הממשלה נתניהו עשו היסטוריה. תוכנית שלום הוגנת ללא התקפלות וללא כניעה. הנחישות והעוצמה של ארה״ב למען מזרח תיכון חדש, כזה שטוב לישראל ולמדינות ערב. עכשיו הגיע תורם של שכנינו להתבגר, קיבלתם את הזדמנות המאה. כלכלו את צעדכם בחוכמה ולמען הילדים שלכם".

חגית משה סגנית ראש העיר ירושלים: "כששחררנו את ירושלים וחזרנו אל ערש אבותינו ובורות המים, היו כאלה שבחרו להיות סקפטיים, היו שכעסו, לא כיבדו וכינו את אחינו ביהודה ושומרון כמתנגדי השלום.  אומרים יום היסטורי וזה נכון. אך יחד עם זאת אני גם בחששות מהקרב ובא ומזכירה לכולם שבכל תרחיש אין לוותר על אף שעל ואף סנטימטר מארץ הקודש".

ח״כ ניר ברקת: "תודה לנשיא טראמפ ולראש הממשלה נתניהו על ההחלטה להחיל ריבונות על הבקעה, צפון ים המלח והיישובים ביו״ש כבר ביום ראשון הקרוב!החלת הריבונות מייצרת הזדמנות ענקית לחזק את ההתיישבות והכלכלה שלה על ידי פיתוח איזורי תעשייה חדשים, תיירות ותחומים נוספים.עבודה רבה ומרגשת לפנינו".

יו"ר האיחוד הלאומי, שר התחבורה וחבר הקבינט בצלאל סמוטריץ' ציטט "שיר המעלות בשוב ה' את שיבת ציון היינו כחולמים… אז יאמרו בגויים הגדיל ה' לעשות עם אלה… הזורעים בדמעה ברינה יקצורו"ץ לדבריו, "התקדמנו הערב צעד אדיר, גם אם לא מושלם".

בתכנית יש גם חלק רע ומסוכן, שגם אם אף אחד לא מאמין – כולל האמריקאים עצמם – שימתממש, אסור לקבל אפילו הצהרתית. אנחנו ממשיכים להתנגד לכל סוג של ריבונות ערבית בארץ ישראל ולמסירה של סנטימטר אחד ממנה. לא היום ולא בעתיד, לא במפורש ולא במשתמע. במובן הזה אנחנו לא מקבלים את התכנית האמריקאית אלא לוקחים ממנה את החלקים הטובים. בימים האחרונים אני מתלבט הרבה האם הקב"ה מציב לנו הזדמנות במהלך הזה או מעמיד אותנו בניסיון. אני נוטה לחשוב שהוא מזמן לנו הזדמנות אדירה".

השר זאב אלקין התייחס בחשבון הטוויטר שלו לתוכנית המאה של הנשיא דונאלד טראמפ: "‏יום היסטורי ותקופה היסטורית ללא ספק. החלת ריבונות ישראלית על לפחות 30% מיהודה ושומרון (כולל בקעת הירדן וכל שטחי השיפוט של הישובים הישראלים) באופן מיידי כן וכן!הקמת מדינה פלסטינית בלב הארץ, שתהיה מדינת טרור והסתה אנטי ישראלית לא ולא! ברכות לנשיא טראמפ על עמידה נחושה לצד ישראל!

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
שמחה של עמי הארץ
הרב זייני אליהו | 29-01-2020 0:02
רק חסרי תורה וחסרי אמונה יכולים לשמוח מהקמת מדינה של גויים בשטחי ארץ קודשנו, דבר שלא היה כדוגמתו במהלך כל ההיסטוריה היהודית מאז משה רבינו אאכ נכבשנו, מדינה שתהרוס כל שרידי קיומנו בעבר כאן ותהיה הראשונה בקירבת מקום להכין פצצה גרעינית נגדנו.
2
האם ימינה תפרוש מהממשלה בגלל עסקת 100? כנסו
כנסו וענו על השאלה | 29-01-2020 2:04
אם במסגרת תוכנית המאה לא יפונו ישוביים , אבל תקום מדינה פלסטינית, מה שיחנוק את היישובים ויגרום להם לרצות להתפנות מעצמם אחרי כמה זמן (יחסוך למדינה מראות קשים של פינוי, והרבה כסף עלויות פינוי), כפי שהראה בנט במפה בסבב בחירות ראשון. האם לדעתם מפלגת ימינה תסכים לצאת מהממשלה ולוותר על התיקים: א. תהיה להם התלבטות אך בסוף יישארו בממשלה. ב. אין סיכוי שיסכימו לצאת. ג. ככל הנראה לא יסכימו לצאת. ד. מנסיון העבר לא יצאו,כמו שלא יצאו כשפינו את עופרה , נתיב האבות ועוד
ביבי מכר ת'מדינה וימינה מגמגמת כי רוצה ג'ובים
יעקב | 29-01-2020 6:24
רק עוצמה יהודית-ימין האמיתי