בשמאל מגנים: "הונאת המאה לא תוביל לשלום" - סרוגים

בשמאל מגנים: "הונאת המאה לא תוביל לשלום"

בשמאל גינו את "עסקת המאה" ותקפו את ראש הממשלה נתניהו. עמיר פרץ: "את גורלנו נקבע בעצמנו במו״מ ישיר עם הפלסטינים". תמר זנדברג: "לנאשם בשוחד אין מנדט לסיפוח חד צדדי שישים אותנו בסכנה"

author-image
בשמאל מגנים: "הונאת המאה לא תוביל לשלום"
  (צילום: הדס פרוש\פלאש 90)

בעקבות הצגת "עסקת המאה" של ממשל טראמפ, בשמאל גינו את המתווה המוצע וקראו שלא לבצע מהלכים חד צדדיים. לדבריהם, מדובר בתכנית שנועדה להיכשל וקראו לחידוש המו"מ עם הפלסטינים.

"״התכנית מגיעה בעיתוי של ערב בחירות בישראל, בו אין לגיטימציה לממשלה הקיימת לבצע מהלכים מדיניים, למרות הגיבוי האמריקאי, ועל כן יש לטפל בה רק לאחר הבחירות, כאשר תכהן ממשלה שתקבל את אימון אזרחי ישראל ותזכה לאמון הכנסת" אמר יו"ר העבודה-גשר-מרצ, עמיר פרץ. "את גורלנו נקבע בעצמנו במו״מ ישיר עם הרשות הפלסטינית שבסופו הסכם שיבטיח מדינה יהודית ודמוקרטית בגבולות בטוחים למען הדורות הבאים".

לדבריו, "הממשלה הבאה צריכה מצפן מדיני, וכעת זה ברור יותר מתמיד. אנחנו, העבודה גשר מרצ, נהיה המצפן המדיני לחידוש תהליך השלום בדרך רבין. יסודות התכנית לחיזוק ביטחונה של ישראל ולקיום תהליך של מו״מ חשובים, אך המבחן הוא האם ניתן להפוך אותם למהלך של היפרדות מהפלסטינים, ולא למהלך של סיפוח חד צדדי כפי ששמענו היום. ההזדמנות לקיים מהלך אזורי מקיף חשובה ביותר, וגם עליה להבחן רק אחרי הבחירות".

עוד באותו נושא

אבו מאזן: העסקה תיזרק לפח האשפה של ההיסטוריה

ח"כ איציק שמולי טען כי "'דיל המאה' הוא הונאת המאה שלא תוביל לשלום אלא לסיפוח חד צדדי ולתבערה. ההיתר המיידי לספח שטחים נרחבים והתנחלויות מבודדות, שאינם קשורים לביטחון, מאיין את ההכרה החשובה בתכנית בפתרון 2 המדינות, דוחה כל סיכוי להגיע להיפרדות ויביא לדרישה קטלנית למדינה אחת, שנוגדת את האינטרס הלאומי והביטחוני שלנו. ואז- טראמפ לא יהיה שם כדי לספוג את השלכותיה".

ח"כ תמר זנדברג: "לנאשם בשוחד אין מנדט לסיפוח חד צדדי שיסכן את עתידה של מדינת ישראל, ישים אותנו בסכנה ברורה ומיידית לאלימות וקובר דה פקטו את פתרון שתי המדינות. ‏אחרי הבחירות ראש הממשלה נבחר צריך לפתוח במו״מ ישיר להסדר מוסכם המבוסס על שתי מדינות ושיבטיח תקווה, שלום וביטחון לשני העמים״.

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ: "אין לנתניהו מנדט לבצע שום מהלך, ובטח לא לספח חלקים ניכרים מהשטחים. אין ולא יהיה תחליף למו"מ ישיר בין ישראל והרשות הפלסטינית – עיקרון מפתח שמופיע בתכנית טראמפ".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
שלום? עם מי? השמאל והימין צריכים לעשות שלום,
רונה | 28-01-2020 21:48
השמאל מחפש שלום עם הערבים ורומס את הימין. הערבים לא חיים בשלום אחד עם השני, רוצחים הורגים גוזלים, אז זה מה שמעניין את מר פרץ? הרי אנחנו לא חיים בשלום, ומי שמדבר על שלום, איש מדון, יחד עם יאיר וגנץ,
2
מורעל
דני | 28-01-2020 22:26
פרץ אתה בנדם מורעל מתי תמות
3
איך זה שהם כאלה טיפשים?? תעלומה
נתניה | 28-01-2020 23:22
סדדש
4
עמיר פרץ
מ | 29-01-2020 10:23
אם זה היה תלוי בך היית מחזיר להם את כל הגדה היית ונשארת אפס חלאה