לפני שהגשם חוזר: עלייה נוספת במפלס הכנרת - סרוגים

לפני שהגשם חוזר: עלייה נוספת במפלס הכנרת

למרות שמיום שישי לא ירדו גשמים, מפלס הכנרת ממשיך לעלות הודות לזרימה בנחלי הצפון הנשפכים באופן ישיר לכנרת. על פי הנתונים ממדידות הבוקר של רשות המים, ביממה האחרונה עלה מפלס הכנרת בעוד 2 ס"מ

author-image
לפני שהגשם חוזר: עלייה נוספת במפלס הכנרת
  (צילום: משה שי/ פלאש90)

למרות שמיום שישי לא ירדו גשמים, מפלס הכנרת ממשיך לעלות הודות לזרימה בנחלי הצפון הנשפכים באופן ישיר לכנרת.

על פי הנתונים ממדידות הבוקר של רשות המים, ביממה האחרונה עלה מפלס הכנרת בעוד 2 ס"מ. כעת עומד המפלס על 210.37- מטר.

מתחילת עונת הגשמים עלה המפלס ב- 1.53 מטר, כאשר 1.17 מטר רק בחודש ינואר שנותרו עוד מספר ימים עד לסיומו.

כעת חסר לכנרת מלאה: 1.57 מטר, כשבימים הקרובים העלייה אמורה להימשך באופן מתון.

על פי ההערכה של מומחים במידה ובהמשך החורף ירדו כמויות ממוצעות של גשם, עד סוף החורף יחסרו לכנרת 40 ס"מ בלבד לכנרת מלאה. כך פורסם לראשונה ב'חדשות 12'.

לדברי המומחים, במידה והגשם ימשיך גם בשבועות הקרובים, ייפתח סכר דגניה – לראשונה מאז 1992, כדי למנוע את הצפת טבריה והקיבוצים שמסביב לאגם.

בתוך כך, אחרי הפוגה קצרה מהגשמים ועלייה בטמפרטורות החורף והגשם חוזרים. כבר הערב תחול ירידה בטמפרטורות. גשמים יחלו לרדת בעיקר בצפון הארץ ובמרכזה ויתפשטו בהדרגה לצפון הנגב.

היום, יום שלישי, מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד מעונן בעננות בגובה רב ובינוני. הטמפרטורות תהיינה ללא שינוי ניכר. יתכן טפטוף. בלילה יחל לרדת גשם בצפון הארץ ובמישור החוף מלווה בסופות רעמים יחידות.

מחר, יום רביעי, יירדו גשמים מקומיים ברובם קלים מצפון הארץ עד צפון הנגב. בבוקר יתכנו סופות רעמים בודדות במישור החוף. תחול ירידה בטמפרטורות ויהיה קל מהרגיל לעונה.

עוד באותו נושא

36 שעות של גשם: זרימות אדירות בצפון. צפו


4

ביום חמישי מזג האוויר יהיה מעונן חלקית ויתכן גשם מקומי קל בעיקר בצפון הארץ.

ביום שישי מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד מעונן. בצפון הארץ ובמרכזה צפוי גשם מידי פעם ויתכנו סופות רעמים יחידות. תחול ירידה קלה בטמפרטורות ויעשה קר מהרגיל בעונה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
להיתחדש
כאילו הכל מוצה | 28-01-2020 21:09
ארץ התנך חגורת התנך חגורת הזמן ההוליוודי האבוד חגורת סופרדיווין ההוליוודי שמחזיק בבעלותו זמן אבוד זה הלא הוא אלוהי צבאות ישראל מנהיג עם ישראל. סליחה ספסיבה פסדובלה זה לא טראמפ או פוטין או אחרים. על כן לנבואה שור קדימה צעד. בארץ התנך תיבחר בנבואה כמו ברומא תהיה רומאי. הכל שגוי טעוי במדינה. אז טועים מה לעשות זה קורה. יוחזר הזמן ההוליוודי האבוד מנהרות גן העדן וישוב הכל לסידורו הנכון למקומו הנכון.