בלש משטרתי הורשע בגניבת תכשיטים מחשוד - סרוגים

בלש משטרתי הורשע בגניבת תכשיטים מחשוד

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע בלש משטרתי לאחר שגנב 7,500 שקלים וקופסא עם תכשיטי זהב מדירה שאליה נכנס שלא כדין. את הרכוש השוטר מצא בעת שביצע חיפוש בדירת המתלונן.

author-image
בלש משטרתי הורשע בגניבת תכשיטים מחשוד
  אילוסטרציה (שאטרסטוק)

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שני) 20 חודשי מאסר בפועל על שוטר בילוש ממחוז דן שהורשע בעבירות גניבה בידי עובד ציבור והתפרצות למקום מגורים לאחר שגנב תכשיטים וכסף מזומן מדירת חשוד שעוכב לתחת המשטרה.

השוטר הורשע בגין עבירות שביצע במהלך חיפוש בדירה בבני ברק. במהלך החיפוש איתר השוטר מעטפה השייכת למתלונן ובה כ-7,500 שקלים במזומן, וכן קופסה ובה שקית תכשיטי זהב. בשלב מסוים, לאחר שהמתלונן עוכב לתחנת המשטרה, הוא מסר לשוטר את מפתחות דירתו.

עוד באותו נושא

שוטר מואשם: סטר ונגח בראשה של נערה בסיכון

השוטר הורשע בכך שבעוד המתלונן מעוכב בתחנת המשטרה, נטל השוטר קטנוע משטרתי, נסע לדירה והתפרץ אליה באמצעות המפתח, וגנב מתוכה את מעטפת הכסף ואוסף התכשיטים.

השופט מרדכי לוי קבע כי "הנאשם התפרץ לדירה של המתלונן, באמצעות מפתח הדירה שהופקד בידיו הנאמנות, גנב את הכסף והתכשיטים, בעקבות החיפוש שביצע בתוקף תפקידו… תוך שניצל לרעה את תפקידו כשוטר ואת האמון שניתן בו ובמקום לשמור על החוק, במעשיו הוא כאמור פגע פגיעה חמורה במשטרה".

בנוסף ל-20 חודשי המאסר בפועל, גזר השופט 18 חודשי מאסר על תנאי לשלוש שנים שהנאשם לא יבצע שוב גניבה בידי עובד ציבור, 12 חודשי מאסר על תנאי לשלוש שנים שהנאשם לא יפרוץ או יגנוב, וכן "לשלם פיצויים למתלונן, בגין הכספים שגנב סך 7,500 שקלים, בגין התכשיטים שגנב סך של 20,000, ובסה"כ אפוא סכום של 27,500 שקלים".

עו״ד אליסף קליין, המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה: ״בית המשפט קיבל את עמדת מח״ש וקבע כי יש לראות בחומרה מצב בו שוטר מנצל את תפקידו ופורץ לדירתו של נחקר, המצוי בחקירה, באמצעות מפתח אותו קיבל מהנחקר מתוקף תפקידו כשוטר, כאשר במסגרת ההתפרצות גונב השוטר כסף רב ותכשיטים. בית המשפט קבע כי דינו של השוטר שביצע עבירת גניבה תוך ניצול תפקידו דינו מאסר ממושך מאחורי סורג ובריח ופיצוי כספי משמעותי״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
זה גנב ולא שוטר חבל שקיבל עונש קל
עלי | 29-01-2020 6:36
גם למנוע ממנו לעסוק בעבודות שאפשר בהם לעשות את העבירה שהוא עשה.