השופט ניל הנדל הגדיל ל- 5000 את פקחי הבחירות - סרוגים

השופט ניל הנדל הגדיל ל- 5000 את פקחי הבחירות

יו"ר ועדת הבחירות השופט ניל הנדל הורה להגדיל את מספר מפקחי טוהר הבחירות מ- 3,000 ל- 5000 המצויידים במצלמות גוף. המטרה: ווידאו שההצבעה וספירת הקולות מתנהלת כדין בבחירות לכנסת ה- 23

השופט ניל הנדל הגדיל ל- 5000 את פקחי הבחירות
  (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90)

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון ניל הנדל הורה הערב (ראשון) על הגדלת מספר מפקחי טוהר הבחירות ל- 5000 מפקחים אשר ייקחו חלק בבחירות לכנסת ה-23.

לנוכח חשיבות טוהר הבחירות והגברת אמון הציבור בתוצאותיהן, פועלת ועדת הבחירות המרכזית לכנסת לשמור עליו באמצעות מגוון כלים. אחת הפעולות המשמעותיות שנעשו בהקשר זה במערכת הבחירות לכנסת ה-22 הייתה הפעלת כ- 3000 מפקחי טוהר הבחירות, שביקרו במרבית הקלפיות ברחבי ישראל, ווידאו שההצבעה, וספירת הקולות, מתנהלת כדין.

עוד באותו נושא

אין 61 תומכים: חוק המצלמות נפל בכנסת

מפקחי טוהר בחירות צויידו במצלמות גוף, בעזרתן צילמו את ספירת הקולות בכ-000,3 קלפיות וכן צילמו, במקרים חריגים במהלך היום, אירועים בהם עלה חשד לביצוע עבירות בחירות. "לשיטתי ראוי להמשיך ולפעול במסלול דומה גם ביום הבחירות לכנסת ה-23", ציין הנדל.

עם זאת הנדל הודיע כי "הצילום ייעשה במצלמה ייעודית שסופקה למפקח לצורך זה בלבד ובאופן שלא יפריע למהלך התקין של הבחירות. בשום מקרה לא יצלם מפקח את הנעשה על ידי בוחר בתא ההצבעה, מאחורי הפרגוד".

עוד ציין כי מספר המפקחים יעמוד על כ-000,5 מפקחים, מספר הקרוב ל-%50 ממספר הקלפיות הרגילות ברחבי הארץ ותכנית הפריסה ואמות המידה לקביעת הקלפיות בהן יוצבו המפקחים תובא לאישורי במועד מאוחר יותר, ולא ינתן לה פומבי, כדי לשמור על תקינות הצבתם ומניעת אפשרות לעקוף את הצבתם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
בבחירות האחרונות הגיעו 2 מפקחים לצלם בקלפי
צלמו בכפרי הצפון | 26-01-2020 22:27
בבני ברק, המפקחים והמשקיפים לאותה קלפי שבה הכל התנהל למופת- לכו לכפרים בצפון!