מערת המכפלה: גשם נכנס, ספר התורה עשוי להיפסל - סרוגים

מערת המכפלה: גשם נכנס, ספר התורה עשוי להיפסל

המצב הארעי במערת המכפלה מביא לתפילה בגשם כשהרצפה מלאה בשלוליות תוך סכנה שספר התורה במקום יפסל. אלימלך קרזן לסרוגים: "הפיתרון היחיד - הפקעת סמכויות הוואקף המוסלמי"

author-image
מערת המכפלה: גשם נכנס, ספר התורה עשוי להיפסל
  Gershon Elinson/Flash90

אלימלך קרזן ממנהלת מערת המכפלה מעדכן היום (שישי) כי המצב הארעי במערת המכפלה שבחברון מבזה את קדושת המקום, וגורם לקושי גדול למתפללים המגיעים למערה.

עוד באותו נושא

סער לאשכנזי: פעל להנגשת מערת המכפלה


3

קרזן כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "ביזיון: כך מתפללים יהודים בחצר המרכזית במערת המכפלה. החצר הרטובה והמטפטפת משמשת כאולם התפילה המרכזי ליהודים במקום הקדוש. סככת הברזנט העלובה שהוקמה כאן ב1994 – עם חלוקת המתחם בין יהודים למוסלמים, אינה מסוגלת לתת מענה לקור ולעומס הגשמים המבורך".

תפילה מערת המכפלה הגשומה (קרדיט: מנהלת מערת המכפלה)

"המים חודרים פנימה, מטפטפים ונקווים לשלוליות על הרצפה, על הכיסאות, על עמודי התפילה ועל הבימה. במצב הזה אף אין אפשרות להוציא ולקרוא בספר תורה, שעלול להינזק ולהיפסל.לצערנו, פתרונות שונים ויצירתיים נגנזו בשל התנגדות הוואקף המוסלמי ומערכת המשפט של מדינת ישראל, הרואה בו 'בעל הבית' במקום".

קרזן סיים את הפוסט: "בינתיים, אם אתם מגיעים להתפלל במערת המכפלה ביום גשום וקר – כדאי שתהיו לבושים חם ומצויידים היטב".

בשיחה עם סרוגים, מסר קרזן כי: "הפיתרון היחיד הוא לקיחת אחריות מלאה של מדינת ישראל על המקום והפקעת סמכויות הוואקף המוסלמי ועיריית חברון. מהלך כזה יאפשר את ההנגשה לנכים, קירוי ראוי ומסודר בחצר המרכזית, טיפול בתשתיות, פיתרון למצוקת השירותים ובכלל טיפול במקום השני בקדושתו לעם היהודי, כפי שראוי וצריך להיות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
זה בכלל לא בארץ. ביבי לא מעונין להחיל ריבונות
בעייה | 25-01-2020 18:01
כל עוד אין מחילים ריבונות, אז המקום למעשה לא בשליטה חוקית של ישראל.
2
מ"ה
אזרייה | 26-01-2020 13:22
כשאנחנו מועדים שוב ושוב ! בנתינתנו לסמול להפקירנו ! הקדוש מהולל ה' ! ברחמיו האין סופיים ! ממשיך לחמול עליינו ! שולח נוצרים ! אמריקאים , שחיסלו את מנהיג אל קעידה, סדאם חוסיין וטרוריסט אירני נוסף ! גם מעודד אותם לעשות, מה שאנחנו לא עושים ! להכיל ריבונות על ארצנו !
3
אחרי זה יגידו שביבי ימני!!!!
מישהו | 26-01-2020 15:40
ולא לשכוח שהוא ולא אחר נתן את חברון לערבים!